"I think there is a world market for maybe five computers." (Thomas Watson Jr., Chairmain of IBM, 1943)
Fase 1 betekent dat de KPN centrales nog aangepast moeten worden voor Cistron. KPN doet moelijk.
Fase 1 kan dus 1 maand duren, maar ook 1 jaar, aldus een medewerker van Cistron.
Ik zit ook in fase 1 en neem dus eerst maar een jaartje Mxstream.
Fase 1 kan dus 1 maand duren, maar ook 1 jaar, aldus een medewerker van Cistron.
Ik zit ook in fase 1 en neem dus eerst maar een jaartje Mxstream.
If it ain't broken, play with it till it breaks.
Verwijderd
Volgens mij was fase 1 de uitrol van cistron's eigen glasvezelnetwerk zodat ze onafhankelijk van de kpn aan kunnen gaan bieden
De uitrol van hun eigen netwerk is inderdaad een onderdeel van fase 1. Maar ze gaan volgens mij geen kabels tot aan je woning leggen. ADSL van Cistron wordt aangesloten op de bestaande koperdraden van de KPN.
Dat betekent dus dat Cistron hun glasvezelnetwerk totaan de KPN centrales zullen aanleggen om vanuit de KPN centrales ADSL te activeren in jouw woning.
Hiervoor heeft Cistron dus (beperkte) toegang nodig tot de KPN centrales. Dat moet grotendeels nog gerealiseerd worden, het is begrijpelijk dat de KPN hier niet blij mee is en zullen zoveel mogelijk dwars liggen. Als ik mij niet vergis is het de Opta geweest die de KPN heeft bevolen de centrales toegankelijk te maken voor andere aanbieders.
Dat betekent dus dat Cistron hun glasvezelnetwerk totaan de KPN centrales zullen aanleggen om vanuit de KPN centrales ADSL te activeren in jouw woning.
Hiervoor heeft Cistron dus (beperkte) toegang nodig tot de KPN centrales. Dat moet grotendeels nog gerealiseerd worden, het is begrijpelijk dat de KPN hier niet blij mee is en zullen zoveel mogelijk dwars liggen. Als ik mij niet vergis is het de Opta geweest die de KPN heeft bevolen de centrales toegankelijk te maken voor andere aanbieders.
Mijn advies is: KPN . Hier in Gouda heb ik een jaar gewacht op ADSL van Cistron en nog steeds is het er niet. Ik heb mijn aanvraag maar geannuleerd en me bij KPN aangemeld. Al over 2 weken komen ze aansluiten
Uit zeer betrouwbare bron heb ik tevens vernomen dat de plannen van Cistron tav. ADSL minder groot zijn dan ze de klant willen doen geloven.
Verwijderd
Het is inderdaad jammer dat Cistron zo tegengewerkt wordt door de KPN 
Maar het is het wachten waard. De Ferrari onder thuisinternet. Snel, betrouwbaar en voordelig.
Het nadeel is als je nu KPN neemt dat je er een jaar aan vast zit. Blijven bellen dus wanneer ze denken te komen.
En Cistron pakt het verder goed aan. Iedereen in mijn buurt en mensen die ik ken nemen het. Voorlopig nog geen schreewerige posters met een muis en ondertitel "supersnel internet" terwijl het eigenlijk gewoon zielig is wat de KPN aanlevert.
Maar het is het wachten waard. De Ferrari onder thuisinternet. Snel, betrouwbaar en voordelig.
Het nadeel is als je nu KPN neemt dat je er een jaar aan vast zit. Blijven bellen dus wanneer ze denken te komen.
En Cistron pakt het verder goed aan. Iedereen in mijn buurt en mensen die ik ken nemen het. Voorlopig nog geen schreewerige posters met een muis en ondertitel "supersnel internet" terwijl het eigenlijk gewoon zielig is wat de KPN aanlevert.
Voor mij is alles beter, zit nu met satelliet internet en Casema DEMOS. Haal snelheden waarvoor ik me schaam en ik zal ze hier niet posten 
Dus die 50 KByte/s MxStream is voor mij (en ik ben zeker niet de enige) al een hele grote sprong voorwaarts. Ik ben er in elk geval heel erg happy mee!
En het wordt alleen maar mooier, want als na dat jaar Cistron bij ons te krijgen is, dan heb ik weer iets om naar uit te kijken.
Dus die 50 KByte/s MxStream is voor mij (en ik ben zeker niet de enige) al een hele grote sprong voorwaarts. Ik ben er in elk geval heel erg happy mee!
En het wordt alleen maar mooier, want als na dat jaar Cistron bij ons te krijgen is, dan heb ik weer iets om naar uit te kijken.
En wat mag die zeer betrouwbare bron van jou dan zijn? En wat voor reden geeft die zeer betrouwbare bron dan? En wat bedoelt hij met 'minder groot dan ze de klant willen doen geloven'?Op zondag 31 december 2000 15:36 schreef havana het volgende:
Uit zeer betrouwbare bron heb ik tevens vernomen dat de plannen van Cistron tav. ADSL minder groot zijn dan ze de klant willen doen geloven.
Sorry hoor, maar ik vind dat op zijn minst een tikkeltje vaag. Zoals het op mij overkomt is Cistron juist een bedrijf dat naar (potentiële) klanten toe heel open is, zeker in vergelijking met een zekere monopolist die een groene bedrijfskleur voert.
On topic: Kies voor mxstream als je niet kunt wachten. Als je denkt dat je, als je na 6 maanden mxstream Cistron ADSL kunt krijgen, nog 6 maanden tevreden kunt zijn met mxstream terwijl iedereen om je heen Cistron heeft, dan let niks je om nu vast mxstream te nemen. Ik zit ook in Utrecht en hou nauwlettend elk nieuwtje in de gaten. Reken er niet op dat Cistron hier voor april kan aanbieden, ga eerder uit van juni.
Marger --> mijn betrouwbare bron is een Cistron medewerker die recentelijk ontslag genomen heeft omdat hij vindt dat Cistron de klanten voorliegt. Zie de andere Cistron topic voor meer info.
De link tussen ferrari en voordelig loopt wat mankDe Ferrari onder thuisinternet. Snel, betrouwbaar en voordelig.
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
De posting van Danny ex(?)-Directeur van Cistron liegt er niet om:Op dinsdag 02 januari 2001 15:53 schreef Marger het volgende:
[..]
En wat bedoelt hij met 'minder groot dan ze de klant willen doen geloven'?
Sorry hoor, maar ik vind dat op zijn minst een tikkeltje vaag. Zoals het op mij overkomt is Cistron juist een bedrijf dat naar (potentiële) klanten toe heel open is, zeker in vergelijking met een zekere monopolist die een groene bedrijfskleur voert.
Poeh, over openheid gesproken... een beetje te veel van het goede als je het mij vraagt.Ik heb al eerder in de newsgroepen gemeld dat we nog steeds op zoek zijn naar investeerders: WE NEED MONEY
Toodles,
Erik
Lekker woordenboek, als je niet eens weet dat vandalen met een 'n' is.
Door direct dat soort uitspraken ("We need money!") van Danny ter Haar hier te copy-pasten valt het complete verband weg. Als je dan iets copy-paste verwijs dan ook naar de thread in de nieuwsgroep zodat mensen het *HELE* verhaal zien (Nieuwsgroep: cistron.telecom)
Ik weet niet of het verstandig is om je als ex-Cistron medewerker te mengen in een discussie als deze. Het is voor een buitenstaander moeilijk in te schatten of je nog een appeltje te schillen hebt met Cistron of dat je je hier volledig objectief opstelt.
Ik weet niet of het verstandig is om je als ex-Cistron medewerker te mengen in een discussie als deze. Het is voor een buitenstaander moeilijk in te schatten of je nog een appeltje te schillen hebt met Cistron of dat je je hier volledig objectief opstelt.
OK, fair enough:
news://news.cistron.nl/92n3is%245s7%241%40voyager.cistron.net
Laat duidelijk zijn dat ik geen appeltje met Cistron heb te schillen. Haar diensten zijn prima, helpdesk ook en de uptime is ongeëvenaard. Is dat ook uit de wereld.
Waar het om ging is dat Cistron mogelijk 'minder groot dan ze de klant willen doen geloven' was. En dat de bron daarvan vaag was. Nou vind ik dat ook een uit de lucht gegrepen uitspraak die (vind ik) verder gaat dan de uitspraak van Danny.
Dat hij op zoek is naar een investeerder zegt juist alleen maar dat hij wel degelijk groeiplannen heeft.
Erik
news://news.cistron.nl/92n3is%245s7%241%40voyager.cistron.net
Laat duidelijk zijn dat ik geen appeltje met Cistron heb te schillen. Haar diensten zijn prima, helpdesk ook en de uptime is ongeëvenaard. Is dat ook uit de wereld.
Waar het om ging is dat Cistron mogelijk 'minder groot dan ze de klant willen doen geloven' was. En dat de bron daarvan vaag was. Nou vind ik dat ook een uit de lucht gegrepen uitspraak die (vind ik) verder gaat dan de uitspraak van Danny.
Dat hij op zoek is naar een investeerder zegt juist alleen maar dat hij wel degelijk groeiplannen heeft.
Erik
Ik merk steeds vaker dat het niet gewaardeerd wordt als je iets negatiefs zegt over Cistron. Nou zal ik *absoluut* niet zeggen dat MxStream beter is, maar als je de nieuwsgroepen een beetje volgt, zie je dat de uitrol van Cistron veel langer op zich laat wachten dan iedereen hoopt.Op woensdag 03 januari 2001 02:03 schreef MeatGrinder het volgende:
Het is voor een buitenstaander moeilijk in te schatten of je nog een appeltje te schillen hebt met Cistron of dat je je hier volledig objectief opstelt.
Op basis daarvan zou ik MxStream nemen, als dat beschikbaar is. Voeg ik er meteen aan toen dat ik ook direct op Cistron zou overstappen zodra dat beschikbaar komt.
Nogmaals, ik doe deze uitspraak omdat ik:
- De nieuwsgroepen volg en een hoop gefrustreerde mensen ken die al heel lang wachten op Cistron
- mensen ken die MxStream hebben en niet ontevreden zijn.
Beoordeel zelf of ik objectief ben, er werd immers om een mening gevraagd. Overigens vind ik mezelf ook niet bevooroordeeld, ik ben al ruim een jaar weg bij Cistron. Niet eens uit onvrede of iets dergelijks.
Ik hoop maar dat ik geen replies krijg in de strekking "hoe durf je ontevreden te zijn met zo'n wereldprovider?". Ik zeg niet dat ik ontevreden ben, ik zou alleen niet wachten als ze geen garanties kunnen geven over een opleverdatum.
Ter indicatie: voorjaar 2000 konden mensen in Alphen aan den Rijn zich voorinschrijven. Het is al zeker dat er niet voor Februari 2001 wordt aangesloten in Alphen (Bron: news://news.cistron.nl/91u1f1%24gmu%241%40voyager.cistron.net).
Wat zou jij doen?
Erik
Ik denk dat je op de meeste punten ook gelijk hebt. De uitrol laat inderdaad lang op zich wachten en als je niet in Delft-Zuid of Alphen woont kan je misschien beter eerst mxstream nemen. Dat is in iedergeval sneller dan inbellen of Casema.
Ik wacht sinds juni op Cistron en krijg als het goed is deze maand eindelijk m'n aansluiting dus dat is ca. 7 maanden na de eerst gegeven streefdatum.
Het was niet m'n bedoeling je aan te vallen op je objectiviteit. Ik wilde alleen opmerken dat het voor een buitenstaander moeilijk is in te schatten of je oordeel objectief is of niet.
Ik wacht sinds juni op Cistron en krijg als het goed is deze maand eindelijk m'n aansluiting dus dat is ca. 7 maanden na de eerst gegeven streefdatum.
Het was niet m'n bedoeling je aan te vallen op je objectiviteit. Ik wilde alleen opmerken dat het voor een buitenstaander moeilijk is in te schatten of je oordeel objectief is of niet.
Gefeliciteerd alvast, maar waar zit jij dan?
Advies aan iedereen die op Cistron wacht: neem MXStream. Zeg MXStream op zodra Cistron WERKELIJK begint aan te sluiten.
Daar zijn twee problemen mee, wat MIJ betreft (ik spreek niet voor anderen):
-Ik woon in Utrecht maar kan toch geen Mxstream krijgen
Rara...
-Je zit dus wel aan dat jaarcontract mxstream vast. Als je daar geen problemen mee hebt: volg havana's advies op! Ik persoonlijk zou mezelf niet kunnen vergeven als ik na 4 maanden mxstream Cistron kon krijgen en daarna 8 maanden moest wachten.
-Ik woon in Utrecht maar kan toch geen Mxstream krijgen
-Je zit dus wel aan dat jaarcontract mxstream vast. Als je daar geen problemen mee hebt: volg havana's advies op! Ik persoonlijk zou mezelf niet kunnen vergeven als ik na 4 maanden mxstream Cistron kon krijgen en daarna 8 maanden moest wachten.
Marger: Ik woon in Delft-Zuid.
Op dit moment wordt Delft-Zuid aangesloten en Alphen staat (volgens mij) daarna op het programma. Als je niet in een van die 2 gebieden woont is het nog onduidelijk en ben je misschien inderdaad beter af met een mxstream abonnement voor een jaar (mits beschikbaar).
Op dit moment wordt Delft-Zuid aangesloten en Alphen staat (volgens mij) daarna op het programma. Als je niet in een van die 2 gebieden woont is het nog onduidelijk en ben je misschien inderdaad beter af met een mxstream abonnement voor een jaar (mits beschikbaar).
Pagina: 1