Bios-beep bij opstarten

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Radjesh
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 03-01 09:57
Hallo,

Ik heb hier een server staan met een probleem. Het probleem is als volgt:

Als ik de server aanzet geeft hij doorlopend een piep van 5 sec die elke keer doorgaat. piep - stilte - piep .

Ik heb alle geheugen banken leeg gemaakt en los van elkaar getest, maar zonder succes. Denk dat het dus niet aan het geheugen ligt, want hij blijft piepen.

Verder heb ik het met een andere videokaart geprobeerd, maar de piep blijft ook, maar ik krijg geen beeld op me monitor, ( 2 videokaarten geprobeerd ). Heb het bij 2 verschillende monitoren geprobeerd.

Heb de FAQ gelezen over die beepz, maar kom er niet uit :(

Het gaat om het volgende moederbord: Octek Rhino i850-ACP Mainboard

Het geheugen: Samsung Rimm 128 MB 168 pins PC-800 ( *4)

Processor : Pentium 4 1,7 GHZ

Wie kan mij helpen?

Niet

• Talon
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:32

Talon

Booooom !

Batterijtje al eens vervangen ?
Voeding op lekspanning gecontroleerd ?

Verwijderd

mischien een andere cpu proberen de beep veroorzaakt.
alle kabels checken mischien maken deze kortsluiting ergens.
alle onnodige randapperatuur lozen en pci kaartje die er eventueel inzitten.
kan je nog in je bios komen?
mischien dan even kijken voor temps en voltages?

Verwijderd

Als je een award bios gebruikt dan heeft het toch iets met het geheugen te maken zie: http://www.bioscentral.com/beepcodes/awardbeep.htm

Verwijderd

Mits het niet een oneindige hoog-laag pieptoontjes zijn, dan heeft het met de cpu te maken.

• keur0000
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-08 10:47

keur0000

-------- N O N E --------

http://www.computerhope.com/beep.htm ;) zoekt en gij zult vinden

Bron: SR. Engineer met +40 jaar ontwerp/werkervaring in het bouwen van o.a. datacenters ;)

• Radjesh
Het is een phoenix bios. Ik heb alle onnodige rand apparatuur eruit, alleen de videokaart zit erin en 1 geheugen chip.... Net starte ik hem op, gaf hij geen beep, deed de power eraf, start weer en daar was de beep weer :'(.

Hij zend geen signaal naar mijn monitor, dus kan ook niet in het bios komen.... Beeld blijft zwart.

Niet

• freggel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23-07 14:08
Misschien een vreemde vraag, maar heb je de handleiding er op nageslagen? Daar wil nog wel eens een verklaring in staan voor beepjes enzo..

edit:

Ik heb het online manual gechecked, maar daar staat niets over piepjes..

[ Voor 26% gewijzigd door freggel op 20-09-2004 13:03 ]

• Radjesh
In deze lijst komt mijn probleem niet voor....

Het is zeg maar 1-1-1-1-1-1-1-1-1-1 etc

Steeds de zelfde peep, zonder versnelling of wat dan ook

Niet

Verwijderd

ook niet hoge en lage tonen?

• Radjesh
nope :'(

Niet

Verwijderd

bios reset? :?

• Radjesh
8)7 kom me bios niet eens in want krijg geen beeld ;(

Niet

Verwijderd

bios reset is een jumpertje op je moederbord.......

OF je haalt de batterij eruit....

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:02

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Wat draait er op de server voor OS? Als het Novell is, kan het zijn dat de ene server een andere server niet kan zien. Dan beginnen ze ook te piepen namelijk :) Dus kijk ook eens naar je andere server(s), misschien dat je een aantal dingen niet kunt bereiken - dan is je switch gaar ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Radjesh
Ik heb nu mijn moederbord losgekoppeld van mij kast. Heb een g-force 4 mx 440 erin gedaan, nu geeft hij geen beep, maar krijg gewoon geen beeld 8)7

Niet

Verwijderd

Nu je moederbord hebt losliggen, moet je er nu nog voor zorgen dat je er alleen een videokaart, cpu en het geheugen erin hebt zitten. Mocht je dan geen beeld krijgen en je hebt de bios al gereset, dan steek je een andere videokaart op het moederbord en probeer het nog eens

Verwijderd

reset je bios nu even en zoek je echte moederbord model op want volgens de website van de fabrikant bestaat jou model helemaal niet ;)

• Radjesh
Verwijderd schreef op 20 september 2004 @ 13:37:
reset je bios nu even en zoek je echte moederbord model op want volgens de website van de fabrikant bestaat jou model helemaal niet ;)
http://www.octek.com.au/product/Motherboards/i850acp.htm

Niet

Verwijderd

LOL die staat dus niet in de index op de product pagina ;/

• Radjesh
Hij is nu opgaan houden met beepen, maar geef geen beeld, en geeft geen beep dat de hdd er niet in zit etc....

Beetje vaag allemaal :'(

Niet

Verwijderd

Radjesh schreef op 20 september 2004 @ 14:18:
Hij is nu opgaan houden met beepen, maar geef geen beeld, en geeft geen beep dat de hdd er niet in zit etc....

Beetje vaag allemaal :'(
Heb je inmiddels de bios al gereset middels het verplaatsen van het jumpertje of d.m.v. het verwijderen van het batterijtje en daarbij natuurlijk wel even de 220 erafgehaald (knop aan/uit even indrukken) eventjes wachten en vervolgens voor mij part zonder batterij de boel proberen op te starten nadat je de 220 weer hebt aangesloten.

Verwijderd

en heb je nu ook alleen het "hoognodige" op je moederbord aangesloten? Je hebt daar namelijk niet op geantwoord

• Radjesh
Verwijderd schreef op 20 september 2004 @ 14:49:
en heb je nu ook alleen het "hoognodige" op je moederbord aangesloten? Je hebt daar namelijk niet op geantwoord
jup :) ik even doen wat jij hierboven hebt gepost.... :)

en anders maar een nieuwe moederbord...

suggesties? Moet iig 4 * ram in kunnen (RIMM 800)

Niet

• freggel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23-07 14:08
Ik zou voor een 2e hands mobootje gaan als ik jou was.

V&A

i850 bordje

[ Voor 26% gewijzigd door freggel op 20-09-2004 15:16 ]

Verwijderd

Continuous Beep No Power, Loose Card, or Short.

Verwijderd

Dino78 schreef op 20 september 2004 @ 15:15:
Ik zou voor een 2e hands mobootje gaan als ik jou was.

V&A

i850 bordje
:? Hij is toch helemaal niet kapot, ik heb nog steeds niet mogen lezen dat hij die bios reset al geprobeerd heeft.... dat moet het oplossen....

• Radjesh
Verwijderd schreef op 20 september 2004 @ 16:39:
[...]

:? Hij is toch helemaal niet kapot, ik heb nog steeds niet mogen lezen dat hij die bios reset al geprobeerd heeft.... dat moet het oplossen....
Ik heb alle jumpers etc verander en weer terug gezet... Batterij vervangen maar hij blijft beepen.... Koop denk ik een nieuw moederbord , en kijk later wel een keer naar die andere.....

Niet

Verwijderd

lol
haal er dan vanavond even je batterij uit, haal hem van de stroom af en start hem morgenavond nog een keer met batterij op en kijk wat hij dan doet....
Pagina: 1