[Exchange 2003] Migratie Public folders Exch. 2003 --> 2003

Pagina: 1
Acties:

• SnakeMind
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17-09-2025

SnakeMind

Silence...

Topicstarter
Door problemen met een exchange 2003 server zijn wij genoodzaakt om zo snel mogelijk de public folders van de ene server naar de andere te migreren.
Beide servers draaien Exchange 2003.
Alles kan ik moven, behalve de public folders. Ik zou in principe een replica kunnen draaien en na de tijd de originele verwijderen, maar dit schijnt nogal tijdrovend (en eerlijk gezegd ook omslachtig te zijn)
Ik heb een aantal tools bekeken, maar deze konden de public folders alleen van Exchange 5.5 naar 2000/2003 migreren, en niet van 2003 naar 2003. (Bijv. NetIQ)
Weet er toevallig iemand of er nog een makkelijkere optie is dan de replica methode, en zo ja, welke methode dat is?
Alvast bedankt!

Still Cripple as Hell

Verwijderd

je pub1.edb uitlezen en terugzetten met powercontrols?

• SnakeMind

SnakeMind

Silence...

Topicstarter
Ik gaat (uit)zoeken, in ieder geval bedankt ;)

Still Cripple as Hell

Verwijderd

Exmerge? :X

Wel omslachtig als je veel Public Folders hebt...

• SnakeMind

SnakeMind

Silence...

Topicstarter
Exmerge hebben we hier inderdaad, zou wel werken maar ook dit is weer erg tijdrovend in onze situatie...

Still Cripple as Hell

Verwijderd

Heb je toevallig geen Veritas Backup Exec daarzo? Vrij simpel om daarmee de public folders te backuppen...

• SnakeMind

SnakeMind

Silence...

Topicstarter
Nee helaas niet... zou inderdaad wel makkelijk zijn :)
Proberen op dit moment in een testomgeving even of het gebeuren gaat werken met powercontrols.
Hiermee wordt toch OnTrack Powercontrols bedoeld?? (ging daar gemakshalve even vanuit :) )

Still Cripple as Hell

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

SnakeMind schreef op 20 september 2004 @ 12:31:
. . . Ik zou in principe een replica kunnen draaien en na de tijd de originele verwijderen, maar dit schijnt nogal tijdrovend (en eerlijk gezegd ook omslachtig te zijn)...
Je moet niet alles geloven wat ze zeggen. Als die twee servers pal naast elkaar staan, op dezelfde switch, is de netwerk bandbreedte je voornaamste bottleneck.
En wat er omslachtig is aan éénmaal een replica invullen en vervolgens "propagate settings" te kiezen ontgaat me ook

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• SnakeMind

SnakeMind

Silence...

Topicstarter
Brahiewahiewa schreef op 20 september 2004 @ 13:54:
[...]

Je moet niet alles geloven wat ze zeggen. Als die twee servers pal naast elkaar staan, op dezelfde switch, is de netwerk bandbreedte je voornaamste bottleneck.
En wat er omslachtig is aan éénmaal een replica invullen en vervolgens "propagate settings" te kiezen ontgaat me ook
Kijk :) hier heb ik nog eens iets aan :D
Misschien ietsjes brute verwoord (:P), maar dit ga ik dus nu meteen proberen :)

Still Cripple as Hell

• SnakeMind

SnakeMind

Silence...

Topicstarter
Ik zit hier nu nog met een vraag... wat ik er zo vreemd aan vind (we hadden deze laatste optie blijkbaar ook al geprobeerd, sorry) is dat het lijkt alsof hij juist helemaal niet repliceerd!?
Hij geeft aan dat hij "In Sync" is, maar de PF's staan er nog helemaal niet bij?
Duurt het soms een tijd voordat hij pas echt gaat syncen?

Still Cripple as Hell

• Brahiewahiewa

Brahiewahiewa

boelkloedig

Wat is het replicatie schema? Staat dat op "allways"?

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• SnakeMind

SnakeMind

Silence...

Topicstarter
jep... staat op always en bij prio op urgent

Still Cripple as Hell

• Brahiewahiewa

Brahiewahiewa

boelkloedig

Doe's in de properties van je server bij Diagnostics Logging de logging van MSExchangeIS\Public Folder de onderdelen Replication Incoming Messages en Outgoing Messages op max zetten. En kijk dan in je Application Eventlog of je begrijpt wat er gebeurt

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• SnakeMind

SnakeMind

Silence...

Topicstarter
Sja... inmiddels heeft ie correct gerepliceerd, blijkbaar moest ik echt een tijdje geduld hebben...
Erg jammer dat ze van te voren niet aangeven dat het nog wel eens een tijdje kan duren... zou een hoop stress schelen... :)
Iedereen bedankt in ieder geval :D

[ Voor 8% gewijzigd door SnakeMind op 21-09-2004 09:15 . Reden: typo's ]

Still Cripple as Hell

Pagina: 1