DirectX 9.0c installatie lukt niet

Pagina: 1
Acties:

• Rexomnium
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 26-08 15:14

Rexomnium

Vincam aut moriar

Topicstarter
Als ik de nieuwste directX wil installeren, dan krijg ik na een hele korte tijd te zien dat de installatie is voltooid, maar in dxdiag, staat nog steeds dat 8.1 is geïnstalleerd. Ik heb windows XP build 2600 met SP2 geïntegreerd.

Ik heb DirectX Happy Uninstall V1.2 gebruikt om de originele directX van windows terug te zetten en dat is dan ook gelukt. Nadat ik dat programma gebruikt had, kon ik nog steeds 9.0c niet installeren -> zelfde melding, zelfde resultaat.

In DXdiag stond de melding dat er bepaalde files outdated waren. Nadat ik in het register handmatig de key 'version' in HKLM -> software -> microsoft -> directx naar directx9.0c had veranderd, krijg ik in diag te zien dat die versie is geïnstalleerd. Tevens krijg ik niet langer de melding dat bepaalde files outdated zijn.

Toch werkt het niet. Mijn computer lijkt een stuk trager te zijn én het spel dat ik wil spelen geeft nog steeds de melding dat ik directx 9.0c moet installeren.

Weet iemand hoe ik dit kan oplossen? Ik zie er geen heil in om mijn computer te formateren en opnieuw te installeren. Zou ik misschien de directx bestanden handmatig in de juiste dirs kunnen zetten (welke dirs?). Zijn er misschien andere oplossingen? Iemand die het weet?

We zijn allemaal vaandeldrager in een optocht van gekwetsten.

• andreict
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-07 20:15
toevallig sims 2 ?

dit maar eens ff proberen

http://www.iamnotageek.co...aid=85&page=1&topic=DX_9c

[ Voor 74% gewijzigd door andreict op 20-09-2004 12:32 ]

Verwijderd

Rexomnium schreef op 20 september 2004 @ 12:28:
In DXdiag stond de melding dat er bepaalde files outdated waren. Nadat ik in het register handmatig de key 'version' in HKLM -> software -> microsoft -> directx naar directx9.0c had veranderd, krijg ik in diag te zien dat die versie is geïnstalleerd. Tevens krijg ik niet langer de melding dat bepaalde files outdated zijn.

Toch werkt het niet. Mijn computer lijkt een stuk trager te zijn én het spel dat ik wil spelen geeft nog steeds de melding dat ik directx 9.0c moet installeren.

Weet iemand hoe ik dit kan oplossen? Ik zie er geen heil in om mijn computer te formateren en opnieuw te installeren. Zou ik misschien de directx bestanden handmatig in de juiste dirs kunnen zetten (welke dirs?). Zijn er misschien andere oplossingen? Iemand die het weet?
Dat het veranderen vany niet werkt is logisch. Je past enkel een textregel aan in de dx console en niet de bestanden.

Wat je zou kunnen doen is het controleren van de bestanden op datum. Kijk dus bij het tabblad directx bestanden en kijk naar de creatie/wijzigingsdatum.

• Rexomnium
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 26-08 15:14

Rexomnium

Vincam aut moriar

Topicstarter
Ja het is Sims 2.

Ik heb alle stappen nagelopen op die link, maar tot dusver heeft dat geen resultaat opgeleverd, in ieder geval niet het juiste resultaat :).

Ik krijg nog steeds de melding "Failed to initialize direct3d. Please make sure Dx9.0c has been installed on this system"

Reactie op Mooooody:
Nee, ik heb een Nvidia kaart... (laatste forceware drivers)

[ Voor 14% gewijzigd door Rexomnium op 20-09-2004 13:07 ]

We zijn allemaal vaandeldrager in een optocht van gekwetsten.

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-02 21:14

Mooody

elmoody

Ik had dezelfde fout en heb het opgelost door de ATI Omega drivers te installen i.p.v. de Catalyst drivers.

Als je een ATI kaart hebt, zou je dit ook kunnen proberen.

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.