[PHP] vragen / functies

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heren

Mij rusten de volgende vragen/problemen mbt PHP 4.3.7 (apache)

Geinstalleerd een Apache 2.0.49 / met PHP 4.3.7
PHP functioneert verder prima, alleen werken bepaalde dingen niet, of niet goed.

1) \n (new line) functie werkt niet (andere \ functies ook niet) die worden gewoon geprocessed als een spatie. op alle php/webservers die wij onder het beheer hebben. Beetje vreemd, maar kan er heel weinig over vinden op internet.

2) wij kunnen geen php code oproepen vanuit een .html document. Normaal is het gewoon mogelijk om in een html bijv. iets op te roepen. dit is onmogelijk. functies werken niet. wanneer we het document renamen naar .php , werkt het wel.

ik heb het vermoeden dat de problemen verband met elkaar houden, maar is er ook iemand die mij op weg kan helpen ??

Gr
Tinnie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 00:37

curry684

left part of the evil twins

Ik snap niet waar je het over hebt :?

1) Newlines in HTML worden nooit als newline getoond, dat is een van de basisprincipes van HTML. Gebruik een <br /> voor een expliciete newline, of gebruik liefst gewoon netjes <p> en </p> tags voor je paragrafen.

2) Een HTML document gaat per definitie niet door de PHP-parser, dus nogal wiedes dat PHP-functies daarin niet werken.

[ Voor 12% gewijzigd door curry684 op 20-09-2004 12:26 ]

Professionele website nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op 20 september 2004 @ 12:22:
1) \n (new line) functie werkt niet (andere \ functies ook niet) die worden gewoon geprocessed als een spatie. op alle php/webservers die wij onder het beheer hebben. Beetje vreemd, maar kan er heel weinig over vinden op internet.
gebruik je wel double quotes? "
2) wij kunnen geen php code oproepen vanuit een .html document. Normaal is het gewoon mogelijk om in een html bijv. iets op te roepen. dit is onmogelijk. functies werken niet. wanneer we het document renamen naar .php , werkt het wel.
je webserver configureren dat html files ook als php geparsed dienen te worden:

AddType application/x-httpd-php .php .html

alleen, waarom zou je dat willen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedRose
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

RedRose

Icebear

1) Welk OS? \r\n .

2) httpd.conf van je apache en zoeken naar je AddType directive.

Allemaal opzoekbaar hier op GoT overigens. :)

edit:
:/ ;)

[ Voor 9% gewijzigd door RedRose op 20-09-2004 12:27 ]

Sundown Circus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-MOB
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:34
Het eerste is afhankelijk van het OS waarop de server draait. Op een windowsbak is een new-line geloof ik \r\n. Dat zou je even kunnen proberen.

Het twede heeft te maken met je Apache configuratie. Je moet Apache vertellen welke documenten (extentie) door de PHP parser moeten. Even kijken hoe dat in config staat voor .php files (die waarschijnlijk wel werken). En dezelfde instelling gebruiken voor .html

Regeren is vooruitschuiven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
RedRose schreef op 20 september 2004 @ 12:26:
1) Welk OS? \r\n .

2) httpd.conf van je apache en zoeken naar je AddType directive.

Allemaal opzoekbaar hier op GoT overigens. :)

edit:
:/ ;)
Ik heb inderdaad gezocht, maar als je niet weet hoe en waar je op moet zoeken... dan kom je niet verder! bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij heeft curry toch al je (nogal n00bische, sorry dat ik het moet zeggen) vragen beantwoord.

Heb je nog steeds een probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
heb zojuist even gekeken, heb nu geen problemen meer.

wat er een aantal hadden gezegd, die AddType even .html toegevoegd
en die echo functie kunnen we nu wel gebruiken, dat was mijn fout :)

bedankt
Pagina: 1