External case: wel herkend, niet terug te vinden [XP]

Pagina: 1
Acties:

• roomkaas1
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 29-05-2017

roomkaas1

smeer je weg

Topicstarter
Hallo, ik heb een probleempje met mijn nieuwe externe 3.5 HD case van Allnet, type ALL12458A.
Main Specifications
Product Description: ALLNET ALL12458A - storage enclosure - IDE/ATA - FireWire / Hi-Speed USB
Device Type: Storage enclosure - external
Interface(s) Required: IEEE 1394 (FireWire) / Hi-Speed USB
Controller Interface Type: IDE/ATA
Supported Devices: Hard drive
Expansion Bays: 1 x internal - 3.5"
Afbeeldingslocatie: http://www.computeruniverse.net/images2/picts/I257592.jpg

Ik heb er een Maxtor Diamond 9 160Gb ingezet, overigens ook nieuw. Die schijf is nog niet geformatteerd, maar dat leek mij geen probleem te zijn, aangezien een normale ongeformatteerde schijf ook gewoon wordt herkend in Windows XP Home NL (SP2).

De schijf is volgens de instructies ingebouwd. (Er zit verder geen handleiding bij.) Vervolgens heb ik hem eerst met de USB kabel aangesloten, de schijf werd netjes door XP geinstalleerd, maar ik kon hem niet terugvinden in Deze Computer. Daarna heb ik de Firewire kabel gepakt en hem hiermee aangesloten op een van de IEEE 1394 poorten
Beide manieren worden gewoon herkend en aangegeven als "USB-massaopslag apparaat" (USB), danwel "Prolific PL3507 Combo Divice" (FW)

Ook als ik bij de eigenschappen kijk staat er dat het naar behoren zou moeten werken. Doch, ik kan hem niet vinden in Deze Computer en weet bij god niet waar ik hem zoeken moet.
Ik heb het trouwens ook al op een andere pc geprobeerd (WindowsXP Pro ENG, SP2) op een USB 1.1 poort, precies hetzelfde probleem. :Z

Godverzakkes, wie helpt mij?

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:16
schijf formatteren in disk management (rechtermuisknop op deze computer, manage/beheren), daarna krijgt hij pas een aanduiding in explorer.

12x 280Wp ZW, 12x 280Wp ZO, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

• Quickkie
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09-03 21:36
Je ziet hem niet omdat ie niet is geformateerd.

Doe rechterklik op deze computer en dan beheren.

Ga hier naar schijfbeheer en kijk als die daar wel staat zo ja formateer en voila dan doet ie het

(@ p5ycho je was net iets eerder)

[ Voor 9% gewijzigd door Quickkie op 20-09-2004 12:13 ]

What we do in life echo`s in eternity

• roomkaas1

roomkaas1

smeer je weg

Topicstarter
Beiden hartelijk dank, ik ben hem nu aan het formatteren. Stom dat ik het er zelf al over had, maar ik ken Windows niet zo goed dat ik wist dat die schijf toch ergens te vinden was. Nogmaals bedankt. O+

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:16
No problemo, volgende keer misschien wel even zoeken met de zoekfunctie ;)

12x 280Wp ZW, 12x 280Wp ZO, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

• roomkaas1

roomkaas1

smeer je weg

Topicstarter
Heb ik gedaan, erewoord. Toen vond ik wel gerelateerde topics, maar geen oplossing voor mijn probleem. Maarja, ik kijk wel vaker met m'n neus. Adieu!

Verwijderd

Als je ooit een extern app niet ziet kan je altijd het beste in computerbeheer kijken of hij daarbij staat want hij kan een drive letter hebben gekregen die al in bezit is. Is dat zo dan rechtermuis erop en change driveletter en voila.
Pagina: 1