Toon posts:

[W2k] Midi-file - no driver installed

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als ik Midi bestanden wil afdraaien op m'n Windows 2000 machine dan faalt dit. (heeft het ooit wel gedaan)

Via <ControlPanel - Add/Remove programs>, heb ik de Windows Mediaplayer uit- en weer aangezet. Maar deze 'speelt' een Midi wel af; echter zonder geluid.
(Ja, de Speaker-instellingen staan niet op Mute, of laag)

In Winamp krijg ik de Melding "No driver installed on your system", terwijl deze op normale wijze MP3's en Wav-bestanden kan afspelen.

-Als ik zoek via Google, dan krijg ik voornamelijk (waarschijnlijk alleenmaar) sites te zien die het hebben over electronische apparaten-

Waarschijnlijk zie ik iets over het hoofd, heeft iemand een suggestie?

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:53

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Heb je wel alle drivers voor je geluidskaart geinstalleerd? Klinkt nl alsof je midi-driver voor je geluidskaart niet geinstalleerd is - of niet goed aangegeven is in media-player welke driver ie moet pakken :)
Kijk daar maar eens naar. Evt wil het ook wel helpen het laatste service pack opnieuw te installeren. je geluidskaart o-pnieuw installeren is ook een optie :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
-da's snel!, thnx-
Klinkt nl alsof je midi-driver voor je geluidskaart niet geinstalleerd is
Ja precies... "Maar eerst deed'ie't wel" :/

De vraag is ook eigenlijk, kan ik een gedeelte van Windows her-installeren om dat voor elkaar te krijgen. Of moet ik heel internet af om op zoek te gaan naar een driver (no disk)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2004 12:43 ]

Verwijderd

Topicstarter
18Mb later, heb ik een Windows update.
Geen verandering in het probleem,

Midi-werkt niet meer sinds ik bezig ben geweest met Video-codecs (divx/mpeg/svid)
Misschien is daar iets mis gegaan, of heb ik teveel verwijderd bij het de-installeren van een invalide-videocodec?

Verwijderd

Topicstarter
re-install van de Sound-card heeft ook geen effect.
Iemand een idee?

Ik neem even aan dat de Wave-table of anders het midi-gedeelte op de kaart gewoon werkt. Heb net Age of Empires opgestart met z'n irritante midi's.
Het werkt wel in dat spel (misschien via directX?) maar niet in de Mediaplayer of Winamp.

heel vreemd.. dus heeft iemand nog een suggestie?

Verwijderd

Topicstarter
Aaargh! heb nu helemaal geen geluid meer
Na lang zoeken heb ik een driver gevonden.
Nieuwe driver geinstalleerd... nu is er eao ID "out of Range"

Bij de Sound en Multimedia properties:
Avance AC97 Driver for Intel 82801AA: This Device cannot start (code 10)
Blijkbaar een verkeerde driver?

Windows ziet zelf twee mogelijkheden bij de 82801AA controller:

* Avance AC'97 for Intel: gemaakt door Avance, beschikbaar gesteld door Avance
- Staat in c:\winnt\inf\oem8.inf

* AC'96 Driver for Intel: gemaakt door Intel, beschikbaar gesteld door M$
- Staat in C:\winnt\inf\wdma_int.inf

Deze laatste heb ik toegevoegd, de eerste lijkt me het oorspronkelijke.

Dus de oorspronkelijke weer hersteld, maar nogsteeds de ID foutmelding:
Error while trying to open the sound device
A device ID has been used that is out of range for your system.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2004 15:57 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nu heb ik de boel weer hersteld, na een hoop gehannis met een windows die het PnP apparaat verkeerd herkend. En de situatie is ietsjes erger dan aan het begin, maar iig kan ik weer MP3's draaien.

Bij Midi bestanden geeft'ie nogsteeds aan dat er geen driver is. En ook bij sommige Wave bestanden geeft'ie foutmeldingen.

HELP!!! hoe nu verder?

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:53

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Verwijderd schreef op 20 september 2004 @ 12:47:
18Mb later, heb ik een Windows update.
Geen verandering in het probleem,

Midi-werkt niet meer sinds ik bezig ben geweest met Video-codecs (divx/mpeg/svid)
Misschien is daar iets mis gegaan, of heb ik teveel verwijderd bij het de-installeren van een invalide-videocodec?
Daar heb je het gelazer al. Er zijn waarschijnlijk codec overschreven, of verkeerd qua volgorde ingesteld. je kunt eens kijken bij je audio codec. Als je een codec-pack geinstalleerd hebt, kan ik je vertellen dat dit vrij lastig terug te draaien is. Je geeft aan dat je de laatste keer al een paar keer een verse install hebt gedaan. Aangenomen dat je hardware niet veranderd is, wil ik je toch aanraden om dat nog een keer te doen. Zorg dan wel dat ALLES leeg is. Makkelijkste is gewoon de partities waar XP op staat wegknikkeren :)
vervolgens verde install van XP, en beide Service Packs er overheen. Kun je weer een tijdje vooruit. Misschien ook wel handig om er dan meteen een image van te maken - en system restore uit te zetten, dan restored hij iig niet automatisch mocht er iets mis zijn, maar kun je ineens terug naar een complete verse install met 1 druk op de knop :)

Overigens: Je hebt behoorlijk wat na elkaar gepost over je voortgang. Dat je voortgang boekt, is mooi :)
Mooier zou nog zijn als je de edit-knop gebruikt - daar kun je je breichten mee aanpassen. Dat is dit knopje: Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif , wat je rechtsboven je posts vindt :) Leest voor iedereen een stuk overzichtelijker :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
1. Het is een W2k/Windows 2000 ipv XP

2. Het een redelijk normaal draaiend systeem (Dus ik ben niet bezig met een OS-install), waar ik op een gegeven moment achterkwam dat ik geen midi meer kon afspelen (doet men nu eenmaal niet dagelijks)

3. Makkelijkste is gewoon de partities waar XP W2k op staat wegknikkeren? Je bedoeld, gewoon weer vanaf 0 beginnen?... hmm niet voor midi.

4. Sorry, volgende keer zal ik editten.

5. Toch raar dat een video-codec zich zou bemoeien met midi.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2004 21:54 ]

Pagina: 1