[XP] Start na installatie Sp2 niet meer op*

Pagina: 1
Acties:

• tek2reality
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 03-08-2025
Please anybody, ik heb met mijn stomme kop |:( SP2 geinstalleerd waarna ik niet meer normaal kan opstarten. Alleen in veilige modus werkt hij, maar das natuurlijk beperkt en daar heb ik niks aan. Ik heb toen vervolgens in veilige modus SP2 verwijderd, maar dat heeft niets opgelost 8)7 . Hoe krijg ik mijn compie weer normaal zonder een compleet nieuwe installatie te moeten uitvoeren??? Ik kan namelijk ook niks installeren in veilige modus... HELP ME!!!
:'(
Grtz Ed

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:01
Ik weet dat je mischien een beetje in de stress zit op dit moment, maar dat is nog geen reden om een topic zo te starten :). Hier op got hebben we enkele regeltjes die je hier: Algemene gedragsregels (Netiquette) #pre-got kunt nalezen, als je dit gedaan hebt/had wist je ook dat het topic wat je nu geopend hebt niet echt binnen deze richtlijnen valt.

Zou je dit topic dus nog even willen aanpassen, en vermeld ook vooral wat je zelf al geprobeerd hebt in een duidelijk opsomming. En termen als "HELP ME!!! " & "Grtz Ed" zijn hier niet nodig/gewenst.

Ik heb ook even je titel aangepast zodat deze iets duidelijker is.

[ Voor 6% gewijzigd door leon1e op 20-09-2004 12:08 ]

• Cyberamp
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 27-11-2024

Cyberamp

Multithreaded Tweaker

Format C: en opnieuw installeren. >:) En als je iets te redden hebt, doe je het via veilige modus. ;)

Topicstarter 1e WTF topic; Huisje boompje beestje; Adamoland#2244

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Ik weet, uit ervaring, dat ASUS bordjes (P4P800S SE) een bios-update nodig hebben voordat 't werkt. Tot nu toe hebben al deze bordjes problemen vertoond bij ons. Dus als je ons even wat meer specs geeft, kunnen we misschien meer zeggen.

Daarbij is een format overigens niet vereist. Bios flashen en 't werkt weer. Ik vind format altijd een laatste redmiddel (en dat wordt me hier net iets te vaak geroepen). Natuurlijk heb je dan wel de mooiste/netste/schoonste oplossing.

[ Voor 35% gewijzigd door RobIII op 20-09-2004 12:17 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• tek2reality
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 03-08-2025
leon1e schreef op 20 september 2004 @ 12:08:
Ik weet dat je mischien een beetje in de stress zit op dit moment, maar dat is nog geen reden om een topic zo te starten :). Hier op got hebben we enkele regeltjes die je hier: Algemene gedragsregels (Netiquette) #pre-got kunt nalezen, als je dit gedaan hebt/had wist je ook dat het topic wat je nu geopend hebt niet echt binnen deze richtlijnen valt.

Zou je dit topic dus nog even willen aanpassen, en vermeld ook vooral wat je zelf al geprobeerd hebt in een duidelijk opsomming. En termen als "HELP ME!!! " & "Grtz Ed" zijn hier niet nodig/gewenst.

Ik heb ook even je titel aangepast zodat deze iets duidelijker is.
Uhm ik begrijp dat een woordje als help niet de bedoeling is, maar Grtz Ed dat moet toch wel kunnen dacht ik zo, een soort van beleefdheidsvorm, maar dan modern.

Verder heb ik van alles geprobeerd, maar ik kom er dus niet echt uit, ik ben er nu al ruim 2 dagen mee bezig, en het enige dat ik kan doen is werken in safemodus en dat levert dus niet zoveel op.

Ik heb dus een Gigabyte KT600 bordje met 512MB PC3000 DDR en een XP2500+, verder had ik een gewoone XP Pro installatie met SP1 en daar heb ik een automatsiche update opgezet (SP2). Vervolgens loopt hij vast en zelfs System recovery heeft geen checkpoints meer waar ik op terug kan vallen. Ik heb een hoop gegoogled, maar ook daar heb ik niks gevonden, Ik wil het gewoon terugdraaien of hetgeen ervoor zorgt dat hiuj niet meer opstart in normale modus uitzetten of verwijderen. En ja Help is hier voor mij een beetje op zijn plaats omdat ik echt niet meer verder kan. Ik heb nog nooit jullie hulp ingeroepen omdat ik tot op heden het meeste zelf voor elkaar heb gekregen, maar dit keer is het echt goed fout...

MvG (zo beter?)

Ed

Verwijderd

tek2reality schreef op 20 september 2004 @ 12:43:
[...]

Uhm ik begrijp dat een woordje als help niet de bedoeling is, maar Grtz Ed dat moet toch wel kunnen dacht ik zo, een soort van beleefdheidsvorm, maar dan modern.

Verder heb ik van alles geprobeerd, maar ik kom er dus niet echt uit, ik ben er nu al ruim 2 dagen mee bezig, en het enige dat ik kan doen is werken in safemodus en dat levert dus niet zoveel op.

Ik heb dus een Gigabyte KT600 bordje met 512MB PC3000 DDR en een XP2500+, verder had ik een gewoone XP Pro installatie met SP1 en daar heb ik een automatsiche update opgezet (SP2). Vervolgens loopt hij vast en zelfs System recovery heeft geen checkpoints meer waar ik op terug kan vallen. Ik heb een hoop gegoogled, maar ook daar heb ik niks gevonden, Ik wil het gewoon terugdraaien of hetgeen ervoor zorgt dat hiuj niet meer opstart in normale modus uitzetten of verwijderen. En ja Help is hier voor mij een beetje op zijn plaats omdat ik echt niet meer verder kan. Ik heb nog nooit jullie hulp ingeroepen omdat ik tot op heden het meeste zelf voor elkaar heb gekregen, maar dit keer is het echt goed fout...

MvG (zo beter?)

Ed
haha als je de faq goed doorgelezen hebt zie je dat we hier helemaal niet groeten, elk bericht dat je post is al een groet opzich ;)

Verwijderd

[b]

Wat een gemieren..k zeg... die knul zit met een probleem en was ff in paniek...... laatum toch ff lekker... :(
Ik dacht dat het Forum er juist was om mensen met problemen te helpen... waar ik in ieder geval niet op zit te wachten is Mod's die alleen maar kunnen corrigeren en vertellen wat we wel en niet mogen... Tis toch niet dat ie scheldwoorden gebruikt of racistische opmerkingen maakt.... (daar is zo'n ingreep wel voor nodig natuurlijk)

Graag Uw reactie

GRTZ Roadrad ;)

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2004 13:16 ]

• Cyberamp
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 27-11-2024

Cyberamp

Multithreaded Tweaker

Verwijderd schreef op 20 september 2004 @ 13:14:
[...]

Wat een gemieren..k zeg... die knul zit met een probleem en was ff in paniek...... laatum toch ff lekker... :(
Ik dacht dat het Forum er juist was om mensen met problemen te helpen... waar ik in ieder geval niet op zit te wachten is Mod's die alleen maar kunnen corrigeren en vertellen wat we wel en niet mogen... Tis toch niet dat ie scheldwoorden gebruikt of racistische opmerkingen maakt.... (daar is zo'n ingreep wel voor nodig natuurlijk)

Graag Uw reactie

GRTZ Roadrad ;)
@ Roadrad: Iedereen wil geholpen worden, daarom niet paniekerig "HELP ME" roepen. En nu even ontopic blijven... Ben trouwens geen moderator ofzo. >:)

Topicstarter 1e WTF topic; Huisje boompje beestje; Adamoland#2244

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

als je nog in windows kan (safe of normaal) maak een backup van je belangrijke data.
en installeer winxp opnieuw.

service pack 2 is zoon grote verandering dat je beter een verse install doet.

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

Verwijderd

@CyberAmp....

dan was dit bericht ook niet voor jouw bestemd....

duzzz ik probeer een discussie te beginnen.... en hoop dat er ook een normale conversatie te voeren valt.. wel of niet on-topic...

@Tek2Reality

krijg je een foutmelding of blijf je met een zwart scherm achter...met eventueel een knipperende cursor.... ? dat heb ik nl. al eerder gehoord na installatie van SP2
wat je dan kan doen is booten in de safe mode..en dan systeemherstel uitvoeren van voor dat je SP2 installeerde.... Hierna kan je weer gewoon werken... zorg er wel voor dat je dan geen auto-updates aan hebt staan...

Hierna zou ik absoluut je belangrijke zaken op CD of DVD branden en een verse installatie doen... Aangezien de security updates van SP2 best wel belangrijk zijn.

Suc6 ! })

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2004 15:05 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op 20 september 2004 @ 15:00:
duzzz ik probeer een discussie te beginnen.... en hoop dat er ook een normale conversatie te voeren valt.. wel of niet on-topic...
offtopic, niet relevant, en dus ook niet de bedoeling, bovendien nogal onbeleefd doordat je andermans topic kaapt met een discussie over moderatie die hier niet thuis hoort en niet nodig is.

ontopic:

Heb je voor je SP2 install een ASR backup gemaakt?
zo ja, dan kan je die nog gebruiken.
zo nee, probeer dan de default hives uit c:\windows\repair via de Recovery Console of een winpe/bartPE disk in %windir%\system32\config te zetten.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

BackSlash32 schreef op 20 september 2004 @ 15:06:
[...]

offtopic, niet relevant, en dus ook niet de bedoeling, bovendien nogal onbeleefd doordat je andermans topic kaapt met een discussie over moderatie die hier niet thuis hoort en niet nodig is.

ontopic:

Heb je voor je SP2 install een ASR backup gemaakt?
zo ja, dan kan je die nog gebruiken.
zo nee, probeer dan de default hives uit c:\windows\repair via de Recovery Console of een winpe/bartPE disk in %windir%\system32\config te zetten.
helemaal niet onbeleefd aangezien ik ook op de problemen van deze beste man inga... bovendien gaat het om de reactie die op de TS word gegeven... door een MOD...

Anyway ik merk het al er zijn heel veel forumgebruikers die het nodig achten om namens de Mods te reageren...... dit soort zaken worden dus niet gewaardeerd... beetje kinderachtig... aangezien een forum voor discussies is bedoelt.. in beginsel....

Maar ik zal me verder wel koest houden...

Verwijderd

@ Tek2Reality

Hi..is je probleem ondertussen opgelost ?
Pagina: 1