[Flash] MX2004 en overgangen

Pagina: 1
Acties:
  • 68 views sinds 30-01-2008

• Sequence
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-05-2024

Sequence

Online marketing

Topicstarter
Hallo, ik heb Macromedia Flash MX 2004 hiero en probeer wat te knutselen. Beginnend met plaatje 1 die ik laat bewegen hou ik daar een deel van over... vervolgens komt die netjes stil te staan en een paar frames verder is dit plaatje weg en komt er een nieuw plaatje :)

situatieschetsje:
frame 1: plaatje1
frame10: plaatje1 is verschoven naar rechts
frame15: plaatje1 staat nog steeds rechts
frame16: leeg
frame20: plaatje 2
vanaf frame20 is niet meer relevant.

mijn vraag is nou, hoe laat het het plaatje in frame15 faden naar het plaatje in frame20? Heb al zitten prutsen met 'tweens' maar ik kom er helemaal niet uit. Op GoT en in de F1 kon ik niks vinden..

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Simpelste oplossing is op frame 15 plaatje 2 ook te zetten (met alpha op 0). Vervolgens tween je pic 1 naar alpha 0 en pic 2 naar alpha 100.

^^ duidelijk zo?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Sequence

Sequence

Online marketing

Topicstarter
ben echt helemaal nieuw hiermee, dus kan het zo 1-2-3 nog niet vinden.. maar dan zoek ik het zo verder wel uit :) iig tnx voor de tip, het idee is iig wel helder!

maybe dat je voor de search-herbruikbaarheid (en een klein beetje voor mij :P) nog wel ff exact kan uitleggen hoe dit te fixen is ;)

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Je weet wel hoe je een alpha tween maakt :?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)

• Sequence

Sequence

Online marketing

Topicstarter
tot op heden lukt het me wel om een plaatje te laten fade-out'en... da's een kwestie van eindalpha op 0 zetten.. maar hoe doe ik fade-in? want kan nog niet vinden waar ik een beginalpha zou kunnen invullen...

[ Voor 25% gewijzigd door Sequence op 20-09-2004 14:46 ]

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Sequence schreef op 20 september 2004 @ 14:43:
tot op heden lukt het me wel om een plaatje te laten fade-out'en... da's een kwestie van eindalpha op 0 zetten.. maar hoe doe ik fade-in? want kan nog niet vinden waar ik een beginalpha zou kunnen invullen...
Wat dacht je van de beginalpha op 0 zetten (en het einde op 100%) :? ;)

offtopic:
added @ msn

• Sequence

Sequence

Online marketing

Topicstarter
Als ik met de rechtermuis op een plaatje klik, dan naar Timeline Effects ga, Transform -> Transform, kan ik Final Alpha instellen.. als ik die op 0% zet dan gaat het plaatje gedurende het aantal frames dat ik aangeef netjes uitfaden...
maar omgekeerd werkt het dus niet.. dus waar dien ik die eigenschappen dan in te vullen?

offtopic:
geen msn @work...

• McVirusS
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-05 10:29
Dit is wel redelijk basic Flash wat je ook met Google kan vinden :).

http://www.google.nl/sear...8&q=alpha+tween+flash&lr=
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.