i7-7700K @ 5GHz (wc) | ASUS Maximus IX APEX | 2x8GB G.Skill Trident Z | Asus 1080 ti | Seasonic 750w PRIME
Verwijderd
Even een vraagje vooraf: Wat voor controller is het (ata133?) en wat voor schijven zijn het?
Dat kan wel als je de jumpers goed hebt staan. Het is niet de officiele manier, maar het werkt gewoon en je merkt er niets van.
Ho, w8. Ik las een beetje verkeerd. Je wilt het "master stekkertje" op je mobo pluggen. Dat werkt volgens mij wel, maar ik weet niet of dat aan te bevelen is.
Misschien zijn langere IDE kabels eenm betere optie.
Waarom probeer je het niet gewoon eigenlijk?
Ho, w8. Ik las een beetje verkeerd. Je wilt het "master stekkertje" op je mobo pluggen. Dat werkt volgens mij wel, maar ik weet niet of dat aan te bevelen is.
[ Voor 56% gewijzigd door My-life op 20-09-2004 12:01 ]
Ik heb geen aparte controller. Het gaat om 2 WD 80GB jb's op een P4P800 mobo.Verwijderd schreef op 20 september 2004 @ 11:57:
Even een vraagje vooraf: Wat voor controller is het (ata133?) en wat voor schijven zijn het?
Verder gebruik in (nog) geen RAID.
i7-7700K @ 5GHz (wc) | ASUS Maximus IX APEX | 2x8GB G.Skill Trident Z | Asus 1080 ti | Seasonic 750w PRIME
Langere kabels werken imo niet, omdat de afstand tussen het master en slave stekkertje altijd vrij kort is. Daarom dacht ik aan omdraaien.My-life schreef op 20 september 2004 @ 11:58:
Dat kan wel als je de jumpers goed hebt staan. Het is niet de officiele manier, maar het werkt gewoon en je merkt er niets van.
Ik wil het wel proberen als het geen kwaad kan, maar heb ook geen trek in 2 kapotte hd's.
je kunt master en slave omwisselen, maar de blauwe moet wel in de controller.
12x 280Wp ZW, 12x 280Wp ZO, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV
Verwijderd
Mjah dat was ook eigenlijk de vraag, want dan is het namelijk niet echt nodig. Je preformance winst zal echt maar minimaal zijn, als je de hardeschijven op apparte controllers hangt.aMaZeR schreef op 20 september 2004 @ 12:01:
[...]
Ik heb geen aparte controller. Het gaat om 2 WD 80GB jb's op een P4P800 mobo.
Verder gebruik in (nog) geen RAID.
Maar kopieren van HD naar HD is wel sneller op 2 aparte IDE poorten.
12x 280Wp ZW, 12x 280Wp ZO, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV
Verwijderd
Ik zie eigenlijk geen reden waarom de schijven beter zouden presteren indien ze op een ander ide kanaal zitten. Een HD haalt toch nooit meer dan 66Mb, en de controller in theorie max 133. Als je een ATA 100 apparaat bij een ATA 133 hangt zakt de snelheid dan toch naar de traagste schakel. DVD spelers zijn wel soms ATA 133, maar toch...
Kabeltechnisch is het makkelijker om de HD's op 1 kabel te hangen en de optische bij elkaar.
Doe anders eerst een benchmark als je ze tijdelijk aan elkaar hangt. Als het geen verschil oplevert is het de moeite niet waard, anders wel natuurlijk
Kabeltechnisch is het makkelijker om de HD's op 1 kabel te hangen en de optische bij elkaar.
Doe anders eerst een benchmark als je ze tijdelijk aan elkaar hangt. Als het geen verschil oplevert is het de moeite niet waard, anders wel natuurlijk
Pagina: 1