Hallo, ik wil een tapestreamer scsi2 lvd aansluiten op een ultra scsi 3 adapter in een server. Kan dat zomaar probleemloos en heb ik daar verloopstekkertjes voor nodig, want ik zoek me overal een break, maar juist die verloopjes vind ik niets over, maar dat is wel essentieel natuurlijk.
SCSI 2 LVD is een beetje verwarrend.
SCSI 2 is namelijk 50 pins en heeft een max. doorvoer van 20 mb/s.
LVD is min. U2W en heeft een min. doorvoer van 80 mb/s en max 320 mb/s.
Ik hoop dat ik alles goed heb
Handiger is misschien aan te geven over welke aansluitingen we praten.
Ik denk dat die tapestreamer 50 pins is (bijna vergelijkbare aansluiting met IDE) en die controller 68 pins.
Verloopjes hiervoor, en kabels, heb ik wel.
Bedenk wel dat je op die 68 pins kabels dan geen harde schijven plaatst, want die worden dan beperkt in hun performance.
Beter is een controller gebruiken met een aparte 50 pins aansluiting.
SCSI 2 is namelijk 50 pins en heeft een max. doorvoer van 20 mb/s.
LVD is min. U2W en heeft een min. doorvoer van 80 mb/s en max 320 mb/s.
Ik hoop dat ik alles goed heb
Handiger is misschien aan te geven over welke aansluitingen we praten.
Ik denk dat die tapestreamer 50 pins is (bijna vergelijkbare aansluiting met IDE) en die controller 68 pins.
Verloopjes hiervoor, en kabels, heb ik wel.
Bedenk wel dat je op die 68 pins kabels dan geen harde schijven plaatst, want die worden dan beperkt in hun performance.
Beter is een controller gebruiken met een aparte 50 pins aansluiting.
of misschien bedoelt ie een tapestreamer met een ultra 2 lvd aansluiting, dat zou weer wel kunnen, niet?
de tape streamer moet ik dus bestellen maar ze zijn vrijwel allemaal scsi 2 LVD. Hij moet op die SCSI Ultra 3 kaart komen, dus ik vroeg me af of dat mogelijk is en hoe.
Er worden weer wat termen door elkaar gehaald.Verwijderd schreef op 20 september 2004 @ 14:45:
de tape streamer moet ik dus bestellen maar ze zijn vrijwel allemaal scsi 2 LVD. Hij moet op die SCSI Ultra 3 kaart komen, dus ik vroeg me af of dat mogelijk is en hoe.
SCSI-1, SCSI-2 en SCSI-3 zijn complete gedocumenteerde standaards.
SCSI-1 ondersteunde alleen narrow-SCSI, op 5 MByte/s, en de enige externe connector was de grote 50-pins (brede versie van de 35-pins Centronics-printer-connector). Deze connector wordt dan ook wel de SCSI-1-connector genoemd.
SCSI-2 ondersteunde ook wide-SCSI, hoewel met 2 kabels. Daarnaast werd FastSCSI ondersteund, op 10 MByte/s, en een nieuwe hi-density-connector, die daarom ook wel SCSI-2-connector wordt genoemd. Ook werd voor langere afstanden High Voltage Differential signalering ingevoerd.
SCSI-3 was een standaard die meer open was voor de toekomst. Ondersteund werden in het begin wide-SCSI met 1 kabel, en UltraSCSI op 20 MByte/s (en dus 40 MByte/s in wide-uitvoering). De 68-pens hi-density-connector wordt daarom ook vaak als SCSI-3-connector aangeduid.
De volgende snelheden gingen allemaal uit van Low Voltage Differential signalering, en waren per definitie wide-SCSI :
Ultra-2 : 80 MByte/s
Ultra-160 : 160 MByte/s
Ultra-320 : 320 MByte/s
Een van de nieuwe connectoren is de hele platte VHDCI (Very High Density Connector Interface).
Kabels zijn verkrijgbaar met de 4 hier genoemde connectoren, in alle te bedenken combinaties.
Als de TS eventjes post welke merken/typen hij nu eigenlijk op het oog heeft, wordt het voor ons iets minder een raad-spelletje, maar zoals al opgemerkt, "scsi2 lvd" is onzin.
The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large
STD2401LWRY - Tapestor 40 DAT Ultra 2 scsi LVD
dat is de tapestreamer
Symbios Ultra 3 PCI SCSI adapter 53C1010
is de SCSI kaart
Er zit nu een onstream ADR2 60GB SCSI tapestreamer op die kaart, maar die is kapot en moet vervangen worden.
dat is de tapestreamer
Symbios Ultra 3 PCI SCSI adapter 53C1010
is de SCSI kaart
Er zit nu een onstream ADR2 60GB SCSI tapestreamer op die kaart, maar die is kapot en moet vervangen worden.
De tape-drive heeft een 68-pins hi-density connector.
Over de controller kan ik het niet met zekerheid zeggen, omdat Symbios (LSI Logic) een chip-bakker is, die o.a. de 53C1010 maakt, een Ultra-3 == Ultra-160 SCSI-chip.
Ze leveren ook zelf Ultra-160 SCSI-controllers :
LSI20160 - 32-bit PCI to Ultra160 SCSI Single Channel Host Bus Adapter : 68-pins hi-density
LSI21003 - 32-bit PCI to Ultra160 SCSI Dual Channel Host Bus Adapter : 2 * VHDCI
LSI21040 - PCI to Ultra160 SCSI dual channel host bus adapter : 1 * hi-density (het tweede kanaal is alleen intern)
:
:
dus de connector zou zowel een 68-pins hi-density als een VHDCI-connector kunnen zijn.
De 68-pins hi-density is iets van 40x5 mm, daar past er maar 1 van op een PCI-slot-plaatje.
De VHDCI is iets van 20x3 mm, daar passen er tot 4 van op een PCI-slot-plaatje.
Zowel 68-pins<->68-pins als 68-pins<->VHDCI zijn makkelijk te verkrijgen.
Over de controller kan ik het niet met zekerheid zeggen, omdat Symbios (LSI Logic) een chip-bakker is, die o.a. de 53C1010 maakt, een Ultra-3 == Ultra-160 SCSI-chip.
Ze leveren ook zelf Ultra-160 SCSI-controllers :
LSI20160 - 32-bit PCI to Ultra160 SCSI Single Channel Host Bus Adapter : 68-pins hi-density
LSI21003 - 32-bit PCI to Ultra160 SCSI Dual Channel Host Bus Adapter : 2 * VHDCI
LSI21040 - PCI to Ultra160 SCSI dual channel host bus adapter : 1 * hi-density (het tweede kanaal is alleen intern)
:
:
dus de connector zou zowel een 68-pins hi-density als een VHDCI-connector kunnen zijn.
De 68-pins hi-density is iets van 40x5 mm, daar past er maar 1 van op een PCI-slot-plaatje.
De VHDCI is iets van 20x3 mm, daar passen er tot 4 van op een PCI-slot-plaatje.
Zowel 68-pins<->68-pins als 68-pins<->VHDCI zijn makkelijk te verkrijgen.
The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large
Pagina: 1