[Outlook express] mail auto doorsturen, dan zender kwijt

Pagina: 1
Acties:

• pduh
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-12-2025
Misschien niet zo heel duidelijk maar de mail wordt hier op het werk automatisch geforward naar een ander intern adres
(komt binnen op bv EEN@bedrijf.com en wordt automatisch doorgestuurd naar TWEE@bedrijf.com )
Dit betekent dat TWEE alleen de afzender EEN ziet maar niet wie het mailtje oorspronkelijk heeft gestuurd. Hoe kan ik dat instellen?
Nu moet ik naar de computer lopen waar het mailtje oorspronkelijk binnenkomt (de computer EEN dus) en da's niet handig

[ Voor 2% gewijzigd door pduh op 20-09-2004 12:00 . Reden: typo ]

P.Duh! lekker puh!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Kort antwoord: voor zoiets gebruik je een mailserver en niet Outlook Express :Y)

Of haal mail gewoon rechtstreeks binnen op ook de andere PC.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• pduh
weet ik maar dat "mag" hier niet. Alle mail moet op computer 1 binnenkomen en daar ook op blijven staan. OK, mailserver is makkelijker maar ja, ik wil graag weten hoe dat met OE kan.
Mail zelf binnenhalen is natuurlijk wel ingesteld met "leave on server" maar ik ben niet altijd op kantoor dus sommige mails worden dus doorgestuurd.

P.Duh! lekker puh!

• Scyth
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-03-2024

Scyth

Fat finger, three beer

Gebruik een programma om door te sturen wat het hele originele bericht quote, zoals je vaak ziet in normale forwards, dus dat ook de afzender en origineel onderwerp in de 'quote' gezet worden, en de rest met van die forward bekjes: >

Dat je dus zoiets krijgt:

code:
1
2
3
4
5
6
7
 ----- Original Message ----- 
From: Scyth
To: GoT; Tweakers.net; FoK!
Sent: Thursday, August 26, 2004 8:19 PM
Subject: Example mail

> ...

Zo kan je dus zien waar 't originele bericht vandaan komt. En dit is ook gewoon een forward optie in OE volgens mij...

Dell Studio XPS 16
Project: BavBierSub 1.0 BavBierSub 2.0

• pduh
Dat is precies wat ik bedoel maar sorry, waar zit die optie dan?? Of ben ik te dom en kijk ik er over heen??
Ik zie wel de optie origineel bericht bijvoegen bij antwoorden (o.i.d.) maar niet bij forwarden (doorsturen)

[ Voor 34% gewijzigd door pduh op 20-09-2004 12:20 ]

P.Duh! lekker puh!

• pduh
Ik schop maar even.
Als je een bericht handmatig doorstuurt gaat het wel incl headers etc maar als het bericht automatisch wordt doorgestuurd, dan is dat zonder de oorspronkelijke afz.
Dat auto doorsturen is ingesteld met berichregels in OE.
Als dus bericht binnenkomt, dan wordt ie direct doorgezonden zonder dat je er iets voor hoeft te doen.

Weet iemand of dat anders kan (en niet met mailserver maar in OE)

P.Duh! lekker puh!

• Vondelpark
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-08 11:11
pduh schreef op 22 september 2004 @ 10:01:
Ik schop maar even.
Als je een bericht handmatig doorstuurt gaat het wel incl headers etc maar als het bericht automatisch wordt doorgestuurd, dan is dat zonder de oorspronkelijke afz.
Dat auto doorsturen is ingesteld met berichregels in OE.
Als dus bericht binnenkomt, dan wordt ie direct doorgezonden zonder dat je er iets voor hoeft te doen.

Weet iemand of dat anders kan (en niet met mailserver maar in OE)
Zelfde probleem hier. Niet alleen OE heeft er last van, maar Outlook 2003 ook.
Het vreemde is, dat soms de oorspronkelijke afzender er wél bijstaat. Maar meestal niet.
Schiet mij maar lek 8)7

Computer says, noo

• pduh
Inderdaad, daar kwam ik ook achter. Afgelopen woensdag ook Outlook gebruikt en ook daar is het het geval.
Hoe oh hoe kan dit ????

P.Duh! lekker puh!

• Vondelpark
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-08 11:11
** schop ***

Heeft iemand misschien nog een idee hierover?

Computer says, noo

• pduh
ik ben er nog niet achter
Handmatig doorsturen werkt wel maar auto doorsturen niet!
Iemand misschien nog een idee??

P.Duh! lekker puh!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Ik denk dat je ondertussen kunt veronderstellen dat je er toch echt iets anders dan OE voor nodig hebt :o "Elke" e-mailserver kan dit.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1