Toon posts:

Workstations vallen regelmatig uit, lijnspanning?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op de zaak hebben we ongeveer 150 workstations staan , allemaal shi-tec's. nu komt het soms voor dat een computer opeens helemaal niet meer aan gaat. op bepaalde werkplekken is een pc al 3 keer vervangen.

wij vermoeden dat het probleem in het spanningsnet zit. na het aansluiten van een ups zijn wij gaan meten. wat we zien is op zich niet super spannend. de spanning komt wel eens onder de 220 maar hier zou een computer toch mee overweg moeten ?

of is dat al genoeg om een voeding te slopen ?

hieronder een plaatje

Afbeeldingslocatie: http://www.corknet.nl/Image1.jpg

Verwijderd

Meting met een UPS is niet echt betrouwbaar, bovendien meet je alleen aan de groep waar die UPS aan hangt.

Shi-tec is niet echt mega kwaliteit en 3 PC's vervangen op de 150 is redelijk aan de hoge kant maar niet extreem. Staan de PC's er net, in het begin vallen PC's regelmatig uit. (Emmercurve)

Neem anders contact op met de leverancier, mischien dat die wat te zeggen heeft.

Verwijderd

Topicstarter
die 3 pc's waren op 1 werkplek van 1 gebruiker dus, in totaal hebben we in 1 maand 10 pc's vervangen .

het zijn wel verschillende type's dus het is niet echt 1 bepaald model.

ok zijn ze op verschillende tijden besteld dus het is ook niet echt 1 build denk ik.

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14-05 10:00

Equator

Crew Council

🦺#Rodekruis #whisky #barista

Staan die PC's dag en nacht aan :? Dan zou ik mijn meting eens een nacht laten lopen.
Veel energie bedrijven schakelen 's avonds de spanning nogwel eens eens stukje naar beneden. (enkele volt's)
Misschien is dat voldoende om de PC te slopen.

• Yezz
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15-05 10:59
Naar mijn weten kunnen computers ook nog prima werken wanneer het voltage net onder de 200 volt ligt. (mits met goede voeding). Heb het zelf nog meegemaakt tijdens lanparty's.

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:22

heuveltje

KoelkastFilosoof

CyberJ schreef op 20 september 2004 @ 12:04:
Staan die PC's dag en nacht aan :? Dan zou ik mijn meting eens een nacht laten lopen.
Veel energie bedrijven schakelen 's avonds de spanning nogwel eens eens stukje naar beneden. (enkele volt's)
Misschien is dat voldoende om de PC te slopen.
Hoe kom je daar zo bij :?
ze willen af en toe een klijn beetje klooien met de frequentie
maar het voltage zo absoluut niet mogen verschillen !

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• Vunzz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 24-12-2025
PC's gaan naar mijn weten niet kapot van een te lage spanning, hooguit van een (veel) te hoge.
Wat gaat er precies kapot aan de PC's?

How can you conquer a hill top, if you are to busy at the bottom stepping over stones.

• pienk
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 05-12-2024
Ik heb even een rondje gezocht naar specs. van power supply's. En van wat ik heb gevonden hadden de meeste een input bereik van 200 - 240 volt. Dus die paar volt die die spanning afwijkt is niet schadelijk.

energy powers future motion

• Edwin van Cleef
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-11-2025

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

Bekend probleem
Maat van me had dit probleem met een defect in de stekkerdoos die op het lichtnet aangesloten zat.
Om 1 of andere vage reden kwam er meer stroom uit zodat de voeding ook meer spanning genereerde en er diverse componenten warmer werden(meer stroom kregen) dan toegestaan.
Dit resulteerde meerdere malen in kapotte (doorgebrande) mobos en defecte voedingen en dit tot 3 maal toe.
Na het verwijderen van deze stekkerdoos en rechtstreeks op het lichtnet aan te sluiten was het probleem opgelost.
Als je de pc loshaalde voelde alles behoorlijk warm aan en de harde schijf kon je niet vastpakken zo warm was die.

Als ik je probleem zo lees ga ik voor het spanningsnet waar de storingen in kunnen zitten

computer voor alle werkzaamheden

Verwijderd

Wat heeft dit in hemelsnaam met netwerken te maken :?

Network Troubleshooting -> Overige Hardware
Pagina: 1