Beste tweakers, ik heb eerlijk gezegd al sinds maart het volgende probleem en had gehoopt dat een verse install (ik heb gewacht op SP2) zou helpen...
Ik heb een WinXP+SP2 slipstream gebouwd en een verse install gedaan vanaf die disc. Ik heb geboot met mijn CDRW drive en alles ging ok. In WinXP heb ik drivers geinstalleerd, zoals Via's 4in1, mijn ATi driver en de driver voor de SB Live.
Nu, echter, als ik een CD in m'n CDRW of DVD drive prop, kan de inhoud niet correct gelezen worden. (Zowel originele als gefikte cds). Als er een autoplay op zit krijg ik een "F:\ is geen geldige win32 applicatie" (of E:\, ligt eraan welke ik pak), en als ik de CD open om de inhoud te zien worden er vage foutjes gemaakt. Bijv "readme.pdf" heet ineens "readmeÌpdf". En als ik een plaatje open, wordt het wel weergegeven, maar heel erg verstoord.
Als ik nu de DVD drive vervang door een oude AOpen CD-ROM drive werkt deze wel gewoon goed. De CDRW heeft echter dan nog steeds hetzelfde probleem.
Ik heb al vrij veel geprobeerd:
- mobo BIOS update
- 40-aderige IDE kabel ipv 80-aderig
- nieuwe IDE-kabel
- CDRW in andere PC werkt perfect onder WinXP
- wisselen van master/slave en ook allerlei andere combo's
- en, zoals genoemd, verse install
Ik snap er echt geen klap van, juist omdat ik Windows vanaf *die* drive installeer, die Windows daarna weigert correct te gebruiken!!
Heeft iemand anders ooit van dit probleem gehoord? Of zijn er tips?
System config:
MSI KT6V LSR
AMD 2800+ XP
1024 MB RAM
2x Seagate Barracuda 20GB (Primary IDE Master&Slave)
LiteOn 52x32x52 CDRW (Secondary Master, busted)
Samsung DVD (Secondary Slave, busted)
AOpen CD-ROM (Secondary Slave/Secondary Master, OK)
ATi 9600
SB Live! Player
PS: Ook op viaarena een topic geopend... http://forums.viaarena.co...eadid=60205&enterthread=y
Ik heb een WinXP+SP2 slipstream gebouwd en een verse install gedaan vanaf die disc. Ik heb geboot met mijn CDRW drive en alles ging ok. In WinXP heb ik drivers geinstalleerd, zoals Via's 4in1, mijn ATi driver en de driver voor de SB Live.
Nu, echter, als ik een CD in m'n CDRW of DVD drive prop, kan de inhoud niet correct gelezen worden. (Zowel originele als gefikte cds). Als er een autoplay op zit krijg ik een "F:\ is geen geldige win32 applicatie" (of E:\, ligt eraan welke ik pak), en als ik de CD open om de inhoud te zien worden er vage foutjes gemaakt. Bijv "readme.pdf" heet ineens "readmeÌpdf". En als ik een plaatje open, wordt het wel weergegeven, maar heel erg verstoord.
Als ik nu de DVD drive vervang door een oude AOpen CD-ROM drive werkt deze wel gewoon goed. De CDRW heeft echter dan nog steeds hetzelfde probleem.
Ik heb al vrij veel geprobeerd:
- mobo BIOS update
- 40-aderige IDE kabel ipv 80-aderig
- nieuwe IDE-kabel
- CDRW in andere PC werkt perfect onder WinXP
- wisselen van master/slave en ook allerlei andere combo's
- en, zoals genoemd, verse install
Ik snap er echt geen klap van, juist omdat ik Windows vanaf *die* drive installeer, die Windows daarna weigert correct te gebruiken!!
Heeft iemand anders ooit van dit probleem gehoord? Of zijn er tips?
System config:
MSI KT6V LSR
AMD 2800+ XP
1024 MB RAM
2x Seagate Barracuda 20GB (Primary IDE Master&Slave)
LiteOn 52x32x52 CDRW (Secondary Master, busted)
Samsung DVD (Secondary Slave, busted)
AOpen CD-ROM (Secondary Slave/Secondary Master, OK)
ATi 9600
SB Live! Player
PS: Ook op viaarena een topic geopend... http://forums.viaarena.co...eadid=60205&enterthread=y