EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.36 | PV 4720WP Zuid | PIB 2 x Marstek Venus E 5.12 kWh V157.3 - CT003 V118 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber
Hallo,
De instellingen van het swapbestand (*.swp), virtual memory, wisselbestand, allemaal namen voor hetezelfde iets kan je wijzigen in configuratiescherm. Om daar te komen doe je het volgende:
Configuratiescherm>>>>systeem>>>>>dan tabblad "prestaties"">>>>>>>>>>klik dan op "virtuele geheugen".
Hier kan je het een en ander instellen met betrekking tot het "swapbestand". Je zei dat je twee schijven had, Microsoft raad zelf aan om het swapfile op een andere schijf te zetten voor optimale prestaties en voor een betere performance. Je kan het swapbestand ook gewoon op een andere partitie zetten, dat scheelt ook wel in performance. O ja, als je gaat spelen met de instellingen van je virtuele geheugen pas dan op dat je het minimum niet lager zet dan de hoeveelheid eigen interne geheugen dat je hebt, want anders kan windows weleens gekke dingen gaan doen.
Nou, ik wens je nog veel succes en dender. ik hoop dat je wat hebt aan deze info.
Hoi!
BansheeBoy Se
De instellingen van het swapbestand (*.swp), virtual memory, wisselbestand, allemaal namen voor hetezelfde iets kan je wijzigen in configuratiescherm. Om daar te komen doe je het volgende:
Configuratiescherm>>>>systeem>>>>>dan tabblad "prestaties"">>>>>>>>>>klik dan op "virtuele geheugen".
Hier kan je het een en ander instellen met betrekking tot het "swapbestand". Je zei dat je twee schijven had, Microsoft raad zelf aan om het swapfile op een andere schijf te zetten voor optimale prestaties en voor een betere performance. Je kan het swapbestand ook gewoon op een andere partitie zetten, dat scheelt ook wel in performance. O ja, als je gaat spelen met de instellingen van je virtuele geheugen pas dan op dat je het minimum niet lager zet dan de hoeveelheid eigen interne geheugen dat je hebt, want anders kan windows weleens gekke dingen gaan doen.
Nou, ik wens je nog veel succes en dender. ik hoop dat je wat hebt aan deze info.
Hoi!
BansheeBoy Se
:{ ²
Als je genoeg plek hebt kun je het minimum van je swapbestand instellen op 1-1,5 maal je interne geheugen. Ligt aan hoeveel intern je hebt. Dan gaat windows niet elke keer de swapgrootte veranderen en dat scheelt weer tijd. De maximale grootte moet je niet opgeven, gewoon op max laten staan.
Ik heb zelf momenteel 128MB Sdram PC133.
Is zo'n swapfile nu eigenlijk een soort van alternatief voor het ontbreken van "echt" geheugen??
Ik begrijp dus dat ik zo'n 200MB aan swapfile kan toewijzen, en ik heb volgens mij ook ergens gelezen dat minimum en maximum gelijk moeten zijn, klopt dit?
Is zo'n swapfile nu eigenlijk een soort van alternatief voor het ontbreken van "echt" geheugen??
Ik begrijp dus dat ik zo'n 200MB aan swapfile kan toewijzen, en ik heb volgens mij ook ergens gelezen dat minimum en maximum gelijk moeten zijn, klopt dit?
EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.36 | PV 4720WP Zuid | PIB 2 x Marstek Venus E 5.12 kWh V157.3 - CT003 V118 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber
Ja, als je minimum en maximum hetzelfde opgeeft, kan windows de swapfile niet meer vergroten of verkleinen. En als je het doet op een lege partitie, is de swapfile ook nog eens aan één blok en niet gefragmenteerd. Dit zou theoretisch tijd schelen. In de praktijk zal de tijdwinst meevallen als je al veel mb's aan boord hebt. En als je te weinig specificeert, gaat het juist tijd kosten.
Het stenen tijdperk is niet geëindigd wegens een gebrek aan steen.
Als je een groot minimum aangeeft, dan zal windows de swapfile ook niet veranderen, totdat hij op die grootte zit en meer nodig heeft. Het voordeel van toch geen maximum opgeven is dat windows alles wat het nodig heeft kan pakken. Als je namelijk je minimum en maximum gelijk doet dan kan het geen extreme hoeveelheden pakken, omdat je meestal geen bv. 500 mb minmum opgeeft. Om zomaar 500 mb kwijt te zijn voor het eventuele gebruik vind ik te veel.
Ik snap alleen niet dat ik met een paar vensters open al op 70 MB swap zit (automatisch geregeld door win98se) met mijn 128 MB PC100
Pagina: 1