Touchscreen en 3D shooters

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-04-2023
Nou las ik net een artikel over met je neus je computer besturen. Dit leek me wel makkelijk voor 3D shooters, maar wat misschien nog wel makkelijker is is touchscreen. Dat je ff met een pennetje klikt op de goeie plek en *PENG!* weer iemand minder...

Ik vroeg me alleen af of dit ook echt zo werkt. Niet dat ik dan vanplan ben zo'n ding te kopen, maar ben er wel nieuwsgierig naar. Heeft iemand hier ervaring mee of iemand die dit toevallig weet?

Zelf heb ik al gezocht naar verhalen hier van op internet, maar kon niets vinden.

[ Voor 10% gewijzigd door Fles op 20-09-2004 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:49

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Volgens mij is het op de lange duur niet goed voor zo'n scherm als je er met zo'n pen echt op gaat zitten raggen in bijv. UT oid :+

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk ook dat je sneller kunt reageren met een muis, die touchscreens zijn nogal laggy vergeleken met. Plus dat je met de muis meer gewend bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 27-10 06:10

Nik

Ja, ben je even kwaad... prik je zo dat scherm rot :|

* Nik denkt even aan zichzelf als hij Joint Operations speelt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ten eerste onderschat je de inspanning die touch-screen besturing vergt. De hele tijd met je arm/hand zwaaien is niet ideaal. Bovendien moet je je hand steeds weghalen, anders zie je niet wat je doet (ook leuk als je net mis schiet, of een wapen hebt waarvoor je een paar keer moet raken).

Ten tweede werkt dit niet zomaar bij shooters a la Quake (itt dingen als DuckHunt :P ), aangezien je daar eerst rondkijkt en altijd je wapen op het midden van je zicht richt. Onafhankelijk van elkaar rondkijken en schieten zou een serieuze cheat zijn (kan je spelen met een soort co-piloot voor het schieten).

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Bij FPS werkt het niet. Je schiet altijd op het midden van het scherm en dat zul je er heen moeten richten. Het enige dait ik me nog voor kan stellen is dat je de boel naar je crosshair sleept.

Bij RTS is het ehcter een heel ander verhaal. Touchscreen is misschiehn wat traag en niet gedetaileerd genoeg, maar ik heb collega's die zweren bij hun wacom voor het spelen van Generals.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lijkt me trouwens dat je niet echt snel kunt reageren zoals bij ut, cs en andere shooters nodig is.
en als je je pen niet kan vinden al die vette vingers op je beeldscherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fles
Nee bij UT is het niet te doen idd. Maar bij MOHAA moet je toch vaak het betere sluipwerk toepassen en kun je 'rustig' klikken/schieten.
Verwijderd schreef op 20 september 2004 @ 11:26:
Ik denk ook dat je sneller kunt reageren met een muis, die touchscreens zijn nogal laggy vergeleken met. Plus dat je met de muis meer gewend bent.
Dus het duurt ff voor hij reageerd?
Janoz schreef op 20 september 2004 @ 11:28:
Bij FPS werkt het niet. Je schiet altijd op het midden van het scherm en dat zul je er heen moeten richten. Het enige dait ik me nog voor kan stellen is dat je de boel naar je crosshair sleept.
Maar het is niet zo dat als je aan de zijkant van je scherm klikt hij er automatisch heen springt en schiet?

Nou ben ik toch vrij nauwkeurig met schieten, maar ik was nieuwsgierig naar de werking hier van.

[ Voor 69% gewijzigd door Fles op 20-09-2004 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JasperE
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21-10 12:15
Bij sommige spellen kan er misschien ook anti-cheat beveiliging inspringen als de 'cursor' opeens op target staat en schiet?

't is maar een idee geen id of het ook zo zal zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNcE
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

ViNcE

Nog 3, nog 2, nog 1, .....

Iemand vertelde mij dat hij juist op die manier altijd headshots had, omdat je zo precies kan mikken. Je kan alleen niet rondlopen. Dus je moet een sniperpositie hebben.
Heb ik gehoord, zelf nooit geprobeerd.

"Sometimes I really think people ought to have to pass a proper exam before they're allowed to be parents. Not just the practical, I mean." - Terry Pratchett, Thief of Time
Mijn BGG profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Zo'n toughscreen is nu leuk voor ubersimpele spelletjes, zo'n Photoplay console, simpele actie spelletjes zoals we eind jaren 80 hadden. Vergeet het maar met FPS-games, ookal zal de techniek het ooit toelaten, deze vorm van bediening wordt nooit wat voor FPS-games.

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fles
ViNcE schreef op 20 september 2004 @ 11:45:
Iemand vertelde mij dat hij juist op die manier altijd headshots had, omdat je zo precies kan mikken. Je kan alleen niet rondlopen. Dus je moet een sniperpositie hebben.
Heb ik gehoord, zelf nooit geprobeerd.
Normaal moet je inderdaad met de muis bewegen, maar dan veranderd je kijk ook direct. Nu kun je zonder dat je beeld veranderd klikken en schieten.

In VB heb ik wel es een extern programmatje geschreven die je muis 180 graden laat draaien in MOHAA. Dan stond je dus in één keer andersom. Geen probleem met anti-cheat. In de praktijk heb je er alleen niets aan, maar vond het wel leuk.

Maar als je in één keer naar die positie springt, dan kun je toch ook rond kijken en lopen met je keyboard? Of zie ik dat verkeerd?
Pagina: 1