Toon posts:

[Wlan]Combinatie router / access point werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedemorgen,

De situatie is als volgt, in een huis ligt een bedraad netwerk dat door middel van een Sitecom router aan een Chellomodem verbonden is. Nu moet er op zolder een pc met internet/netwerk verbonden worden via een draadloze verbinding. Nu heb ik het access point eerst geconfigureerd met een directe kabel van de pc naar het access point. Allemaal geen probleem, vervolgens kwam de verbinding naar boven ook gewoon op gang en werkte het wireless dus.

Maar zo gauw ik het access point (Sitecom 54M) direct met een kabel aan de router koppel valt de draadloze verbinding weg. Dus geen probleem dat de router hem een ander IP geeft, maar de fysieke verbinding valt gewoon weg.
Ik heb al vanalles geprobeerd, wel en geen dhcp op het acces point, wel en geen dchp instelling op het wlan kaartje boven. Maar ik krijg het niet aan de praat.

En als ik het access point vanaf een pc via de router wil bereiken, dan staat er bovenin mijn browser wel de naam van het access point, en in de statusbalt staat ook wel dat hij de goede pagina laadt, maar dit loopt vast.

Kort samengevat: Ik krijg geen verbinding met het accesspoint via de router, en de fysieke draadloze verbinding valt weg als ik de router in het accesspoint prik.

Wie kan mij helpen?
Alvast bedankt!

Verwijderd

Topicstarter
Helemaal niemand die me kan helpen? ;(