Toon posts:

Internet wel, maar geen netwerk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik zit sinds twee dagen nu met een probleem, Heb een servertje waarop Windows Xp Prof draait, en een laptop waar ook Windows Xp Prof draait.
Nu heb ik een ADSL Connection van zonnet die deel ik toppie alles werkt, totdat ik files van de laptop wil bekijken/ en een kopie wil van maken op mijn server.
Dan krijg ik de error : Laptop1 is niet beschikbaar, controleer of u de juiste instellingen/machtegingen heeft. Neem contact op met de netwerk beheerder.
Nou passwords van me server waren blanco en me laptop ook, quest accounts staan aan.
Maar bij me server is het wel heel vreemd, als ik naar gebruikers accounts wil gaan dan krijg ik : Niet Nader omschreven fout.
Denk dat er dus iets goed mis is met me servertje en windows xp zal moeten installeren.
Maar voordat ik wou gaan doen kan het natuurlijk altijd even navragen hier.
Hoe is het nou mogelijk dat dit ding geen netwerk verbinding kan maken met de laptop en de laptop met de server.
Raden jullie mij aan om linux te gaan gebruiken voor als server?

Verwijderd

als server windows xp, win xp is neit echt een server editie, kijk beter naar 2000 of 2003 dat terzijde,
kan je via control panel => administrative tools => computer magement => local users and groups
nog wel je users editen?
probeer je users met paswords te maken kan goed zijn dat dit het oplost,
ik weet neit precies hoe eht zit met shares, maar met rdp kan je ook geen users gebruiken met blanco passwd's

Verwijderd

Topicstarter
Heb ook Windows 2000/2003 gehad maar dat loopt volgens mij niet helemaal lekker om een pentium 2 300mhz

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:57

lier

MikroTik nerd

Verwijderd schreef op 20 september 2004 @ 11:13:
Heb ook Windows 2000/2003 gehad maar dat loopt volgens mij niet helemaal lekker om een pentium 2 300mhz
Processor geen probleem (, geheugen misschien wel ?)
Snelle HD en voldoende geheugen is goed mee te draaien.

Eerst het probleem, dan de oplossing

Verwijderd

Topicstarter
heb 160mb erin zitten en 1x 40 gig, en 1x 6,

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 september 2004 @ 11:05:
Hallo,

Ik zit sinds twee dagen nu met een probleem, Heb een servertje waarop Windows Xp Prof draait, en een laptop waar ook Windows Xp Prof draait.
Nu heb ik een ADSL Connection van zonnet die deel ik toppie alles werkt, totdat ik files van de laptop wil bekijken/ en een kopie wil van maken op mijn server.
Dan krijg ik de error : Laptop1 is niet beschikbaar, controleer of u de juiste instellingen/machtegingen heeft. Neem contact op met de netwerk beheerder.
Nou passwords van me server waren blanco en me laptop ook, quest accounts staan aan.
Maar bij me server is het wel heel vreemd, als ik naar gebruikers accounts wil gaan dan krijg ik : Niet Nader omschreven fout.
Denk dat er dus iets goed mis is met me servertje en windows xp zal moeten installeren.
Maar voordat ik wou gaan doen kan het natuurlijk altijd even navragen hier.
Hoe is het nou mogelijk dat dit ding geen netwerk verbinding kan maken met de laptop en de laptop met de server.
Raden jullie mij aan om linux te gaan gebruiken voor als server?
geen lege wachtwoorden gebruiken, dat geeft wel eens problemen. Wachtwoord instellen, invullen wanneer erom wordt gevraagd en je bent klaar. je gebruikt op je server wel een admin account als je naar gebruikers accounts gaat? Probeer op je server eens in veilige modus in de gebruikersaccounts te komen. Dat je die error krijgt is niet geod natuurlijk. Heb je je logs al bekeken? staan daar errors of uitroeptekens in? En wat ik ook altijd doe als ik een probleem heb is controleren op windows updates en dergelijken..

ow icecone had het al over de lege wachtwoorden gehad..

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2004 15:17 ]

• fcs
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-05 04:36

fcs

kun je die laptop wel pingen?
ww op de accounts zetten is idd een verplichting (anders wilt remote desktop niet goed werken, had soort gelijk probleem met rdp).

Als het je eenmaal gelukt is om op alle accounts een ww te zetten, dan zou het moeten lukken. Idd, via veilige mode in de accounts komen. verwacht dat je zo wel alles herkunt instellen.

Verwijderd

Staat de MS client wel aangevinkt op je netwerkkaart? Drive and printer sharing op de NIC van de laptop aan?

Verwijderd

Topicstarter
ik kan wel pingen naar de laptop etc, krijg vanavond windows 2000 server edition van een maat, en windows XP want mijne ben ik kwijt, Gelukkig niet orgineel.
Pagina: 1