Welke Hardeschijf??

Pagina: 1
Acties:
  • 33 views sinds 30-01-2008

• lazrambo
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 27-11-2025
ik heb nou een Maxtor 60gb>2mb buffer 7200 toeren als harde schijf. Ik heb er nooit problemen mee gehad en ben er wel tevreden mee. ik ben van plan om een nieuw harde schijf te kopen omdat ik bijna geen ruimte meer heb.

De nieuwe HDD ga ik gebruiken als Besturingsysteem en voor games.
De ouwe Maxtor 60gb wil ik dan gebruiken voor Dataopslag, Film en Muziek.

Ik heb de FAQ wel doorgelezen maar ik kom er niet uit, ik wil graag weten wat nou het beste is om te kopen qua betrouwbaarheid, snelheid (is zelfde volgens mij) en geluidsproductie. Want de prijzen zijn exact hetzelfde :?

Het betreft de:
1) Maxtor DiamondMax Plus 9 160 Gb 8 MB cache 7200 rpm
UDMA 133 - 8 Mb buffer
Typenummer 6Y160P0
Fluid dynamic bearing

Voor 99 euro bij www.xenon.nl

2) WD 160,0 GB UDMA100 7200RPM 8MB Cache

Voor 99 euro bij www.paradigit.nl

Mijn systeem is als volgt:
Aopen ATX 300Watt voeding
Pentium 4 2.4 533fsb
Asus P4B533
1024mb 266mhz DDR geheugen
60 GB Maxtor 2mb buffer
1 DVD Rom
1 CD-RW
Leadtek Geforce 4 TI4400

[ Voor 4% gewijzigd door lazrambo op 20-09-2004 11:17 ]

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

I use Debian btw

Die schijf is gewoon goed en lekker snel door zn 8MB cache.
Dankzij fluid dynamic bearing blijft ie ook lekker stil omdat de lagers niet kapotlopen als je PC vaak aan staat.

Alle proemn in n drek

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Da's vragen om een "deze is beter", "nee, deze"-discussie... Als je de specs in de faq leest en je kijkt naar prijs/belangrijkste specs/leverbaarheid, dan ben je er toch zo uit?

De prestaties lopen niet echt schokkend uiteen, duurzaamheid ook niet, hoogstens geluidsproductie en minimale verschillen in snelheid.

Maar, mdat je het echt wilt weten: Ik zweer bij WD (nog nooit een probleem gehad).

Succes.

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12:49
@ TS ik heb de Maxtor en ik ben er erg tevreden over.En je hebt 3 jaar garantie....

[ Voor 72% gewijzigd door WiLLoW_TieN op 20-09-2004 11:07 ]

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:30

Haan

dotnetter

@WiLLoW_TieN: Praktijk heeft geleerd dat je die garantie bij Maxtor ook echt nodig hebt :/ Overigens heeft WD ook drie jaar garantie hoor.

[slightly offtopic] Als ik het goed heb, hebben schijven met 8MB cache 3 jaar garantie, en schijven met 2 MB, 1 of 2 jaar. Maar aangezien alle schijven vanaf ongeveer 120 GB al 8 MB cache hebben, is de garantie meestal 3 jaar. [/]

[ Voor 46% gewijzigd door Haan op 20-09-2004 11:10 ]

Kater? Eerst water, de rest komt later

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-03 22:19

Smarron

The bend

WiLLoW_TieN schreef op 20 september 2004 @ 11:04:
@ TS ik heb de Maxtor en ik ben er erg tevreden over.En je hebt 3 jaar garantie....

edit:
zoek maar eens op maxtor AND garantie
De WD heeft ook 3 jaar garantie.

Kijk, je hebt nu een Maxtor. Daar ben je tevreden over, in dat geval zou ik gewoon weer voor Maxtor gaan. Beide schijven zijn idd zo goed al even snel, de verschillen zul je gewoon niet merken.

Ik heb zelf slechte ervaringen met Maxtor (vooral de fluid-series), goeie met WD. Maar dat is een persoonlijke kwestie. De Maxtor zal wel stiller zijn, ik kan de WD's niet echt stil noemen namelijk (vergeleken met Seagate, Maxtor en IBM).

Mijn conclusie voor jou: Neem lekker de Maxtor. Waarom overstappen als het goed werkt ?

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:15

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ga op internet eens op zoek naar revieuws van die schijven :Y) Zijn er genoeg over geschreven :)

Verder ben ik het met Ramzzz eens dat dit vragen is om een "nee, deze is beter discussie", en da's niet echt handig.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

I use Debian btw

hantheman.tk schreef op 20 september 2004 @ 11:07:
[slightly offtopic] Als ik het goed heb, hebben schijven met 8MB cache 3 jaar garantie, en schijven met 2 MB, 1 of 2 jaar. Maar aangezien alle schijven vanaf ongeveer 120 GB al 8 MB cache hebben, is de garantie meestal 3 jaar.
Normale Maxtor schijven hebben 1 jaar, de Diamondmax versies hebben 3 jaar.
Deze zijn ook iets duurder en gemaakt voor heavy duty.

Alle proemn in n drek

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Hier ga je met dit topic niet uitkomen.. Iedereen heeft z'n persoonlijke voorkeur/ervaring.
Lees inderdaad gewoon wat reviews, zoek hier op het forum naar problemen met specifieke drives, en je komt er wel uit.
Geen van beiden zijn echt slecht te noemen :)

Succes.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.