Toon posts:

[Access] Meerdere tabellen aanroepen in Dlookup *

Pagina: 1
Acties:
  • 150 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
iK heb een vraagje:

Ik wil in een tekstveld op een rapport, bij de besturingselementbron een Dlookup gebruiken om het tekstveld te vullen.
de waarde die in het veld moet komen te staan moet alleen voldoen aan de critaria:

productID = ProductNummer uit de tabel tbl_Chemical.

ik bedacht dus iets als: =DLookup("Pre";"tbl_Pre";"productID =" & ........ )

wat moet er op de puntjes?
IK heb al een variabele proberen te declareren, maar dat schoot niet op.. waarschijnlijk omdat het een "Option Compare" database is.

ook werkt "[tbl_Chemical!ProductNummer]" niet. (t productnummer is overigens tekst, geen numerieke waarde dus)

iemand een idee?

bvd,

Peter

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-02 13:46

ATS

Een paar vraagjes ter verheldering:
-Wat is de omgeving waarin je aan het werk bent? Het ziet er uit als Access... Klopt dat?
-Je criterium is niet duidelijk. ProductNumer uit de tabel tbl_Chemical is leuk, maar van welke rij wil je hem hebben dan? Hoe moet de database dat weten?

De kern van je probleem zit denk ik het tweede punt hierboven.

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Verwijderd

Topicstarter
sorry, in access ja..

ik moet een rapport weergeven van een ,uit een formulier geselecteerd, product.
Dit rapport heb ik met de wizard gemaakt, zodat ik de tekstvelden makkelijk kan vullen omdat alleen de records worden opgevraagd die te maken hebben met het, uit het formulier geselecteerde, product.

door die wizard weet de database wel welke record hij moet hebben, en dat lukt ook in andere tekstvelden,
maar ik wil nu Tbl_Pre aanroepen, en daar staat geen kolom "productNaam" in, wat herkenbaar is voor het product uit het formulier

duidelijker?

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-02 13:46

ATS

Een fractie ja, al krijg ik de indruk dat je niet echt weet waar je mee bezig bent... Ik begrijp dat je rapport gebaseerd is op de tabel tbl_Chemical. Ik denk dat je twee opties hebt:
- De methode die je zelf al gekozen had, via DLookup. Een mogelijkheid hier is het plaatsen van een verborgen veld met het productID op het rapport, waarna de waarde daarvan toegankelijk is voor je DLookup.
- Een alternatief is het rapport baseren op een query in plaats van een tabel, en al in die query de koppeling te leggen die je nodig hebt, zodat je productnaam gewoon beschikbaar is als veld.

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant