Toon posts:

[Server] Herrie en alternatief

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb op dit moment een Acer Altos 1100 server met Dual Pentium III 450, SCSI RAID 1 Mirror 18 Gb, 768 Mb geheugen. Alleen dat maakt een rot herrie ondanks isolatie van de kast. De server draait windows 2003 AD en Exchange 2003. Nu heb ik hier nog een small form kastje staan met P IV 1,6 Ghz en 512Mb mem en een 40 Gb IDE IBM deskstar. Die is erg stil en ik zit er aan te denken om deze als server in te stellen. Omdat hij small form is kan ik echter niet uitbreiden zoals scsi kaart o.i.d.

voordelen P IV:
- Stil
- behoorlijk snel

nadelen:
- IDE met een IBM "Deathstar" (eigenlijk niet geschikt voor 24/7)
- geen dual proc systeem
- geen tapedrive in te bouwen

Voordelen Altos1100:
- SCSI RAID 1
- Tapedrive

Nadelen:
- Herrie !!!!!

Als jij mocht kiezen wat zou je dan doen?

• all_by_myself
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-04 12:58

all_by_myself

Per Ardua ad Astra

Ik zou die server modden en er 4-6 stille Arctic Cooling fans inzetten. Ik weet niet hoveel plaats er nu is voor fans, maar als je die fans nu eens vervangt door stille typen, dan zou het allemaal al weer een stuk draaglijker moeten worden.

AMD Ryzen 9 PRO 3900, 32GB, Win11 x64

Verwijderd

Topicstarter
De bedoeling is om er zo min mogelijk geld in te steken......

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-05 12:59

FastBunny

Give it the Works !

Goedkoopste oplossing koop 20meter UTP en zet hem ergens anders weg waar je niet vaak komt een zolder ofzo :?

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• CmdrKeen
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-03 16:41

CmdrKeen

Krentenboltosti

Zolder is geen goed idee. Heb ik zelf m'n server staan en dat resoneert als de neten door het hele huis :D
Naja, mocht je dat doen, gooit er muismatjes onder, dan heb je daar geen last meer van. Wat maakt het meeste herrie in die kast?

Bloed, zweet & koffie

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-04 19:43

Gé Brander

MS SQL Server

Ik heb mijn server in een schuine kast staan aan de rand van de zolder. Ik heb een sterk frame gemaakt met daaraan vast een deur met zware scharnieren. Onder aan de deur zit een plateau waarop een geluidsisolatie mat licht met daarop mijn server. Tevens de server volledig geisoleerd. Vrijwel geruisloos. Alleen als je heel stil bent hoor je hem. Ik heb ook de kast waar hij in staat volledig geisoleerd.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Verwijderd

Topicstarter
ik denk dat het de voeding is (helaas niet vervangen omdat het een speciale Acer server voeding is) en de SCSI schijven (2x 15.000 toeren 18 Gb).

• CmdrKeen
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-03 16:41

CmdrKeen

Krentenboltosti

Misschien moet je eens van die speciale isolatieschroeven gebruiken om je disken mee vast te schroeven, dan ben je ook af van resonantie *in* je kast. Verder kan je geloof ik voor relatief weinig geld harddisk-behuizingen kopen (denk aan vijftien euro's of zo) waardoor je je disken minder hoort.

/edit
Hmm ja je voeding is wel vrij essentieel... :/

[ Voor 10% gewijzigd door CmdrKeen op 20-09-2004 11:13 ]

Bloed, zweet & koffie

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

lier

MikroTik nerd

Twee opties voor minder herrie:

1) Ga op zoek naar een andere server (misschien ruilen ?) die minder/geen geluid maakt.
2) Zet de P IV in

Eerst het probleem, dan de oplossing

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ik denk dat als je wat oudere 15k schijven hebt, je niet zo veel oplost met isolatie schroeven e/d omdat die krengen behoorlijk kunnen piepen, en dat moet je zien te killen. Inpakken is ook lastig ivm koeling.

De voeding kun je vast wel een andere Fan in zetten. En die p3 450's moeten denk ik wel passief te koelen zijn, als er maar een beetje luchtroom overheen gaat.

Als je de snelheid van die schijven niet nodig hebt zou je die weg kunnen doen, en er wat stillers in kunnen zetten.

specs

Pagina: 1