[winxp sp2] Wel lan geen internet, sp2 de oorzaak?

Pagina: 1
Acties:

• videodok
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-02 11:05
Ik heb sinds kort geen internet verbinding op m'n laptop. Ik maak verbinding via een bedraad en/of een draadloos deel van het netwerk.

- Ik krijg een IP.
- Ik kan alle andere pc's binnen het netwerk "zien"
- Ik heb toegang tot andere pc's.
- sommige protocollen werken wel, http/ftp niet.
- firewall staat uit
- spywarescanners vinden nix (ad-aware,spybot,spysweeper)
- registry mechanic gedraait
- winsockfix gedraait
- Alle andere pc's op het netwerk hebben wel internet verbinding.

Binnen het Lan werkt alles dus, maar zodra ik het internet opgaat werkt bijna nix. Iemand een idee? Mogelijk moet dit topic naar WOS, maar dat hangt af van de oorzaak van het probleem.

Oeps vergeten: Internet via Analoog ADSL verbinding, router verdeelt het internet, onmogelijk settings te wijzigen of te bekijken van router, deze is vooraf geconfigureerd afgeleverd door werkgever.

[ Voor 23% gewijzigd door videodok op 20-09-2004 10:13 ]

Verwijderd

dns settings kloppen ?
default gateway klopt ?

Verwijderd

Waar deel je het internet mee, of waarmee word het internet gedeeld op het netwerk waar je opzit.

• videodok
HEEEE, DNS settings idd niet OK, thanks voskewarez! Alles weer in orde.

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
videodok schreef op 20 september 2004 @ 10:19:
HEEEE, DNS settings idd niet OK, thanks voskewarez! Alles weer in orde.
Post effe wat het was (waar het door kwam), dan hebben mensen die we zo graag op de search wijzen er ook nog eens iets aan ;)

[ Voor 4% gewijzigd door RobIII op 20-09-2004 10:23 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• videodok
Tja, om de een of andere rede, nog geen idee waarom, stond de "DNS server toewijzen" op Automatisch. Misschien door install van SP2, daar ben ik nog niet uit. De andere pc's hebben nog geen sp2.
In dit netwerk MOET ik 2 DNS servers opgeven, door voskewarez opmerkingen ben ik gaan vergelijken waar nog meer de verschillen in zaten, ik zat namelijk alleen maar in de richting van spyware te denken. Toen kwam ik tot de conclusie dat daar het verschil zat, en heb dus de DNS servers ingesteld, waarna het direct werkte.

• sandervanzijl
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-12-2025
dit is niet echt een oplossing.
ik heb namelijk precies hetzelfde probleem.

twee computers, verbonden met crosskabel.
vroeger werkte alles perfect,
nu krijg ik alleen contact met het netwerk als ik een vast ip adres instel, maar ik kan niet internetten.

mijn internet pc is niet ingesteld als server, dus gebruikt geen dns etc. anders dan wat de standaard internet verbinding gebruikt.
wizard heb ik op beide pc's gebruikt
search heb ik ook gebruikt, niemand heeft tot nog toe een antwoord, maar veel mensen hebben soort gelijke problemen.

dus als je het opgelost hebt graag een stappenplan en een overzicht van instellingen. ik denk dat je er veel mensen mee helpt.

• lSltAlKeR
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-03 01:47

lSltAlKeR

Time destroys everything!

start > uitvoeren/run > command / cmd

dan ipconfig /flushdns :)

:o schop die }:O

[ Voor 19% gewijzigd door lSltAlKeR op 27-11-2004 15:22 ]

Speedtouch freak

Pagina: 1