Ok, dit is het idee. Ik wil met een VB6 progje dat draait op de achtergrond iedere keer als iemand van scherm wisselt (een scherm met een bepaalde titel (property?)) een mouseclick geven op een bepaalde positie. Maar hoe kun je vanuit VB6 een andere window aanroepen (dus de properties van dat window bepalen) en het actieve window opnieuw activeren (of een mouseclick in geven)...
Met wat API's kom je een heel eind. Daarbij doel ik op GetWindowLong, SetWindowLong, FindWindow en nog wat van die dingetjes. Dan smijt je nog een SetFocus in de soep en je bent er bijna.
Browse eens rond op www.mentalis.org zou ik zeggen
Browse eens rond op www.mentalis.org zou ik zeggen
[ Voor 17% gewijzigd door RobIII op 20-09-2004 10:09 ]
There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.
Je eigen tweaker.me redirect
Over mij
Dat ga ik om te beginnen eens doen. Thnx
Verwijderd
Een handige tool om hiervoor te gebruiken is ook API Spy, die word ook bij VB6 geleverd of iets dergelijks, ik ben de preciese naam vergeten. Ik heb vb al zo'n 2 jaar niet meer aangeraakt. Dus voor de preciese naam van de MS tool moet je zelf even zoeken. Maar er is zo te zien ook een 3rd party tool waarmee je namen van instances e.d. kan zoeken (die namen heb je in findwindow nodig).
API Spy 2.7 displays detailed info. on open windows/window objects, such as handle, class name, parent, etc... and width, height, top, left, bottom, right, etc... usefull for API/window manipulation programmers.
Je bedoelt Spy++Verwijderd schreef op 20 september 2004 @ 10:34:
Een handige tool om hiervoor te gebruiken is ook API Spy, die word ook bij VB6 geleverd of iets dergelijks, ik ben de preciese naam vergeten. Ik heb vb al zo'n 2 jaar niet meer aangeraakt. Dus voor de preciese naam van de MS tool moet je zelf even zoeken. Maar er is zo te zien ook een 3rd party tool waarmee je namen van instances e.d. kan zoeken (die namen heb je in findwindow nodig).
[...]
There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.
Je eigen tweaker.me redirect
Over mij