Toon posts:

[MSI K8T Master Dual AMD 64-bit,Matrox p750] Niet booten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn buurman heeft van de week een nieuwe pc gekocht met een MSI k8t Master Dual AMD 64-bit Opteron 242 inside.
Hij heeft 2 keer 512 DDR-400 Kingston geheugen en ATX-voeding.
Als video-kaart heeft hij de Matrox Millenium p750.
Deze configuratie heeft in de PC-World gestaan.

Alles is in losse onderdelen gekocht om zelf in elkaar te zetten.

De pc wil niet booten, hij piept alleen. Alleen de monitor en toetsenbord zijn aangesloten, samen met een harde schijf.

Er komt geen beeld.

Nu lijkt het erop dat de videokaart niet wordt gevonden. Dit type heeft een AGP 3.0 slot nodig en daarom kan hij niet de videokaart in zijn andere pc proberen of een andere (oudere) videokaart in zijn nieuwe pc.

Wat kan er fout gaan?

Wie heeft een idee?

Alvast bedankt.

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-08 16:32

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Is het geheugen registered, dat is namelijk nodig voor de chipset op het mobo als ik het goed heb. Het kan ook zijn dat alleen ECC geheugen nodig is, maar in allebei de gevallen is het anders den standaard geheugen, en ook duurder ;)

[edit]
Heb even gecontroleerd, en ik zeg het verkeerd, niet de chipset heeft registered geheugen nodig... maar de proc wel, was ff vergeten dat AMD 64-bits procs allemaal ingebouwde geheugencontrollers hebben... |:(
Maar je hebt iig registered geheugen nodig en iets zegt me dat jouw buurman dat niet heeft gekocht. ;) En met gewoon geheugen zal dat systeem niet opstarten.

[ Voor 45% gewijzigd door --MeAngry-- op 20-09-2004 10:08 ]

Tesla Model Y RWD (2024) ▪︎ Daikin Altherma 3 6kW (300L SWW) ▪︎ 20x AIKO NeoStar 2S+ 465Wp ▪︎ Sigenergy SigenStor EC 10+10 (12kW + Gateway HomePro TP)

• Compusmurf
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-08-2024
Als je eventjes post hoeveel hij piept en hoe lang. Maar je had ook ff kunnen googlen en in de handleiding kunnen kijken want daar staat ook beschreven wat de piepjes betekenen. Meestal is dit echter video of geheugen of cpu. In dit geval denk ik video omdat het al een oudere kaart is op een nieuw bord wat wel eens problemen geeft.

http://Compusmurf.xs4all.nl

Verwijderd

Topicstarter
@--MeAngry--:
Ik zal het even navragen, geloof niet dat er rekening mee gehouden is.

@Compusmurf:
Uiteraard hebben we al gegoogled en behalve heel veel pagina's waarin configuraties worden opgesomd hebben we niets kunnen vinden.
In de handleidingen staat niets over piepjes ook niet op de sites van de fabrikanten.
We hebben niet echt geteld maar het zijn er gauw een stuk of 10 piepjes met tussenposen van ca. 1 seconden.

[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2004 10:26 . Reden: Typo ]

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Je moet even kijken wat voor bios er op zit, en dan even de "beeb codes" van die bios opzoeken.

specs

Verwijderd

Topicstarter
@gladiool:
Ik zal uitzoeken wat voor BIOS het is, Ik heb al even gekeken op de website van MSI maar daar staan niets over beepcodes. Ik heb de vraag daar ook al in het forum gesteld ;)

Het is me in ieder geval duidelijk dat de piepjes de mogelijke oplossing vormen.
Zo gauw we meer weten post ik het hier.

Bedankt alvast.

Verwijderd

als er geen registered geheugen inzit kan ik wel gokken wat de piepjes willen zeggen.
Zonder registered geheugen gaat een opteron niet aan de gang.

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-07 20:55

FastBunny

Give it the Works !

Hoeveel Watt is de ATX voeding?

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

Verwijderd

Zie de MSI website, het bord heeft registered memory nodig.
http://www.msi.com.tw/pro...ro_svr_detail.php?UID=484

Een Opteron is iets vergevender, met 1 bankje trekt'ie ook gewoon geheugen. Dat is een configuratie die niet uitbreidbaar is en niet alle mobo's trekken. Maar je kan proberen hoever je komt met 1 bankje.

Edit: laat je buurman zichzelf een plezier doen en gooi er direct registered ECC geheugen in.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2004 11:12 ]

Pagina: 1