Router valt dood na WAN verbinding

Pagina: 1
Acties:

• Thunk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02-03 17:41
Hey all, was ik lekker vanuit mn werk van m'n FTP thuis downloaden, merk ik dat m'n internet er thuis uitvalt rond 5 uur. Ik een half uur later thuis kijken wat er is, blijkt dat m'n router hele tijd uitvalt (network cable unplugged, je ziet m resetten (alle lampjes gaan aan > start langzaam op > network connection 100mbit... effe wachten > vliegt er weer uit).

Directe connectie modem > pc gaat prima met internet.
Router aanzetten zonder WAN kabel gaat ook prima. Zodra het modem met internetsignaal op de router is aangesloten vliegt ie er constant uit. Reset van modem/router heeft ook geen zin. Het gebeurde zonder dat iemand wat deed, niemand was thuis, ineens viel hij uit.

Router kapot, of valt er nog wat te fixen? :/

ISP: Demon 8/1mbit BBned
Modem: Zyxel 650R-33 (ISDN) met laatste firmware
Router: Kobishi Wireless Router/Bridge Internet Gateway (4xLAN, PCMCIA WLAN AP) met laatste firmware

Verwijderd

Wordt je router te warm?

• Thunk
Neuh niet echt, heb m ook nog een hele dag uitgehad en ging daarna nog een x testen en was precies t zelfde dus daar zal t echt niet aan liggen...

• Thunk
KiCk

• Miglow
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17-05 10:02
Ik heb even gezocht op kobishi support, het lijkt erop dat die routers bepaald niet dol zijn op veel verbindingen (weet niet of je emule oid draait) en dat de firma kobishi failliet is :'(

Edit:
Ik kan helemaal niets vinden over je router dude, alle links die wijzen naar een fabrikant of importeur zijn dood :(

[ Voor 27% gewijzigd door Miglow op 22-09-2004 13:48 . Reden: aanvulling ]

• Thunk
Nee Kobishi is failliet d8 ik =(
Het is echt niet veel verbindingen ofzo, staat altijd stabiel te draaien, (behalve als ik een grote lijst gameservers wil refreshen klapt ie er nog wel is uit idd)... hij deed op het moment niks dan met IRC, MSN en FTP verbonden zijn.
en sinds hij uit is gevallen gaat ie wel normaal aan zonder MODEM <--> ROUTER kabel, maar niet als de modem(internetkabel) er in zit. dan start ie op, en vliegt ie er gelijk weer uit voor je wat kan doen.

denk dat het nieuwe router kopen wordt? :/
Pagina: 1