Toon posts:

[Win98] pc valt uit na een half uur *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo ik stel deze vraag voor een college van mij, zijn pc valt uit na een half uur het is wel een beetje een oude bak (10 jaar 7 jaar ongveer) ik dacht zelf aan een voedings probleem. Heeft iemand nog wat tips? (misschien even schoonmaken overhitting?)
greetz DocC

• Steephh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 04-05 15:17
Misschien handig om de specs erbij te geven.

_@/'

Verwijderd

Slinger er eens een andere voeding in om te checken, volgens mij is dat idd het probleem

Verwijderd

Topicstarter
Sorry ik heb geen specs dat is het irritanten ervan, maar ik laat hem wel de voeding controleren en de pc ff schoonblazen.

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:52
Het lijkt mij sterk dat een pc van 7 tot 10 jaar oud een oververhittingsprobleem heeft. Dat is volgens mij nog uit de Pentium 90 tijd of iets dergelijks.

Ik zou het ook eerder zoeken in de voedingsrichting. Nu alleen hopen dat je nog aan die voedingen kunt kopen (Ik ga hier dan vanuit dat het een XT voeding betreft en niet de huidige ATX voeding).

• Steephh
Maar wanneer hij uitvalt, springt dan alles uit, net alsof je hem uitzet, of heb je nog wel gewoon beeld maar blijft alles hangen?

_@/'

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Verwijderd schreef op 20 september 2004 @ 09:54:
Sorry ik heb geen specs dat is het irritanten ervan, maar ik laat hem wel de voeding controleren en de pc ff schoonblazen.
Welk OS hebben we het over? Het is echt praktisch onmogelijk om je zonder dat soort informatie te helpen. Zie ook de WOS policy :)

Verwijderd

Topicstarter
ik bedoelde met overhitting dat het zou kunnen dat dat ding nooit is schoongeblazen van binnen en dat de fan redelijk verstopt zit. en het besturings systeem is win 98.

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:52
Toch zou het wel makkelijk zijn om iets meer informatie over het systeem zelf te hebben. Dus processor e.d.

Als het de fan zou zijn, dan moet je de kast even openmaken om te kijken of de fan blijft draaien.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Op wat voor manier kunnen wij hier bij helpen zo zonder specs of meer beschrijving wat waar precies gebeurt? We zijn geen goede gokkers: anders hadden we al lang in Monaco gezeten ;)

Oververhitting etc: print de Technische PMG FAQ - hangen en opstartproblemen uit en geef die aan je collega :)

offtopic:
Welkom op GoT :)
Het is misschien handig om tzt enige relevante sticky topics (Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/Sticky_off.gif) in het subforum waar je een vraag stelt, doorleest. Hier wordt aangeduidt welke info erg nodig is cq. waar al veel info is te krijgen. Zo lijk je in dit geval, door in WOS te posten, aan te duiden dat je aan een software/instellingen probleem denkt. In de Harde Waren subfora kijken / lezen / vragen zou misschien handiger zkjn geweest in dit geval, aangezien je aan een hardware probleem denkt. Maar goed, nu staat het hier al.

In die stickies hier boven WOS staat trouwens uitgelegd waarom ik even het OS in de titel ehb gezet :)

[ Voor 6% gewijzigd door F_J_K op 20-09-2004 10:28 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
sorry dat ik geen specs kan geven want dit is het enigste wat ik weet en aangezien die college morgen terug komt moet ik het hier mee doen. maar ik zeg wel dat het voeding is. bedankt in iedergeval voor de hulp!

• Steephh
offtopic:
Weliswaar van een ander forum, maar toch: http://www.computerpech.n...11&sub_cat=1&threadid=673

_@/'

Pagina: 1