[2k serv] Afbeeldingen zijn pas 5 sec na openen te zien*

Pagina: 1
Acties:

• Daylights
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-11-2025

Daylights

Look @ the big brain on Brett!

Topicstarter
Ik heb al even de search af gestroopt maar ik kon helaas niet echt een oorzaak voor mij probleem vinden.

Op mijn Win2k server doos heb ik het probleem dat wanneer ik een afbeelding (.jpg, .bmp, .gif, maakt weinig uit) het toch minimaal 5 sec. duurt voordat het plaatje daadwerkelijk te zien is. Het programma waarmee het geopend wordt staat dan lang en breed open, maar de afbeelding laat lang op zich wachten. Het maakt in dit geval niet uit welk programma ik gebruik. Ook wanneer ik dan het plaatje voor me heb staan en ik switch naar het volgende plaatje duurt het erg lang.
Aan het systeem zal het denk ik niet echt liggen, Athlon 1400, 512 DDR en 7200rpm ATA schijven. Heb de laatste updates geïnstalleerd, de CPU load is ook normaal en verder laadt ook alles op de normale snelheid.

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Titeledit zodat het OS erin staat en het iets duidelijker is, zie ook de WOS policy :)

Afbeeldingen openen traag ==> [2k serv] Afbeeldingen zijn pas 5 sec na openen te zien*

• Daylights

Daylights

Topicstarter
Excusez moi :)

Verwijderd

Eh wellicht je virusscanner?! meestal worden afbeeldingen (jpg gif etc.) overgeslagen door de scanner. Echter kun je ook Hard aangeven dat dezen ook worden gecontroleerd...dit kan je vertraging etv. verklaren.

Kun je nader aangeven welke software je bedoelt?
En...hoe groot zijn je plaatjes ? (50KB of 5 MB scheelt een boel)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2004 10:07 ]

• Daylights

Daylights

Topicstarter
Heb geen virusscanner, enkel een ingebouwde voor m'n mailserver maar deze scant alleen mail. Ook al zou ik deze uitschakelen gaat het nog traag.

Grootte maakt weinig uit, zelf icoontjes van 1 kb gaat traaaagg :|