x800 pro dood?

Pagina: 1
Acties:
  • 120 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjoerdjanson
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
in mijn systeem zit al 2 en halve maand een x800 pro. nu wilde ik om stabiliteit van systeem te verhogen op hogere snelheden van vga en cpu, een tweede voeding gebruiken. ik heb deze zo aangesloten, dat het mobo (2 aansluitingen dus) op m'n 350 watt aopen draait, en alle andere hardware (hdd + vga + cd enzovoorts) op m'n q-tec 400 watt voeding.
na de eerste keer alles aangesloten te hebben, gaf hij een continue piep. en op het beeldscherm stond een tekst als: je bent vergeten de extra stroomaansluiting aan te sluiten, zet de pc uit en sluit dit aan.
Sindsdien alles geprobeerd, ook alles op oude voeding weer terug gezet. en ook nog een keer alleen mobo en vga aangesloten. maar telkens weer hetzelfde probleem.
ik weet niet wat het kan zijn, of wat een oplossing kan zijn. zal mijn kaart het begeven hebben, zonder dat ik een grote fout heb begaan, want ik heb altijd mijn 12volt lijnen van de twee voedingen onderscheiden.

thanx anyway

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigfoot1942
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
volgens mij heb je vergeten dat het AGP slot ook stroom levert aan je videokaart... dus je videokaart kreeg stroom van 2 verschillende voedingen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjoerdjanson
  • Niet online
maar zou dat een probleem moeten geven? tis immers delfde spanning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvdburgt
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 29-04 10:59

wvdburgt

MacOS all the way baby!

misschien verstandiger om gewoon 1 goede voeding te halen? een kennis heeft voor 1 tb aan schijven( allemaal 200 gb schijven) en een videokaart en processors en geluidskaart en zo op een chieftedc 360 watt hangen. geen problemen. en q tec staat toch wel bekend voor problemen dus. voor je probleem weet ik niet. ik ben bang dat je je videokaart hebt opgeblazen. misschien terug geven aan de winkel? je hebt van die winkels die ze wel ruilen:)

AMD Ryzen 5 7600X | Asus Prime X670-P | Corsair Vengeance 2x 16GB DDR5 PC5200 | XFX Speedser MERC 310 AMD 7900 XTX| http://wvdburgt.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-07-2020
Dat kunnen wij echt niet zien vanaf hier, de beste manier om te testen of die X800 dood is, is gewoon even naar een maatje gaan en daar de kaart in zijn systeem prikken. Krijg je daar geen beeld dan is je kaart dood, krijg je daar wel beeld dan ligt het dus ergens anders aan.

After all, you can't see a figure's panties unless it's the real thing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

//EDIT:

Laat maar, niet goed gelezen 8)7

[ Voor 82% gewijzigd door Phyxion op 20-09-2004 10:17 ]

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet je wel zeker dat je je voeding aan je moederbord heb aan geslooten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigfoot1942
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
sjoerdjanson schreef op 20 september 2004 @ 09:49:
maar zou dat een probleem moeten geven? tis immers delfde spanning
als je qtec nu bv 13V geeft en die AOpen 11,5 heb je toch mooi 1,5V spanningsverschil waar het niet hoort te zitten... dat kunnen je voedingen niet lief vinden, erger wordt het wanneer je kaart dat niet lief vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felyrion
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02:58

Felyrion

goodgoan!

kun je ook nog ff vertellen hoe je die 2 voedingen precies aan elkaar/in de pc gemaakt hebt?

als ik dit zo lees komt bij mij het vermoeden boven dat die videokaart niet blij was met die 2 verschillende voedingen tegelijkertijd, maar als je zeker wilt zijn probeer je de kaart even in een ander systeem.

edit:

meer info kun je vinden in de CME Faq, daar staat wat beschreven over 2 voedingen in 1 systeem

[ Voor 16% gewijzigd door Felyrion op 20-09-2004 12:51 ]

sleep: a completely inadequate substitute for caffeine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram77
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-07-2023
Stroom heeft een + en een -. De videokaart heeft 2 voedingsbronnen als ik het goed begrijp (via het agp slot en via een connector).

Stel dat, ik weet dit niet feitelijk, de videokaart de + van de connector en het agp slot gebruikt en de min alleen van het AGP slot en je gebruikt 2 voedingsbronnen. Dan krijg je geheid problemen. Het klinkt niet heel waarschijnlijk, maar het zou kunnen in theorie. Een greep uit de lucht....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-08 15:18

Mojo

The Power Within

Ik meende ergens gelezen te hebben dat de x800's géén 2e voedingsbron willen hebben :/ Helaas... kaart is gewoon dood denk ik.

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jefjef
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-09 16:45

jefjef

learning by doing

Als je het niet lukt en de kaart ook niet ingeruild krijg dan wil ik em wel overnemen?
>:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09:33

Bever!

3

ik heb exact hetzelfde gedaan. en mijn x800 is nu ook dood. morgen naar rma

X800pro power cable probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corpii
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09:45

Corpii

Le Tostie

hij is gesloopt ;)
goh :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjoerdjanson
  • Niet online
ow, klinkt allemaal niet erg best. maar ik denk dat ze m''n kaartje gewoon omruilen.
ik denk niet dat ze kunnnen ontdekken dat ik 2 verschillende voedingen gebruikt heb.
en anders heb ik gewoon dikke pech

en het enige wat ik heb gedaan is, mijn 350W mobo mee aangesloten
en 400W alle andere apparatuur. die 400W heb ik staandaard aanlaten gaan, dmv groene en zwarte draad permanent vast te maken.
ik heb het zow gedaan met opstarten: eerst die 400W aan, door stekker in stopcontact te stoppen, en daarna de knop ingedrukt zodat de 350 aangaat en dus de mobo begint te draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

2 Voedingen worden toch eigenlijk vooral bij peltier koelers gebruikt?

Sjonge, maar zoiets zou ik nooit durfen om te doen, verschillende onderdelen die met elkaar verbonden zijn op electrische wijze voorzien van spanning afkomstig uit verschillende powersupply units.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjoerdjanson
  • Niet online
ik ook nooit meer dus, ik ben beetje te ver gegaan deze keer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyEragon
  • Laatst online: 13-09 13:23

FlyEragon

Alien Monkeys

Zo worden de nieuwe kaarten steeds duurder; omdat iedereen zijn zelf gesloopte kaart omruilt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjoerdjanson
  • Niet online
trouwens, deze kan best worden afgesloten, want hier (staat hierboven ook al)
sjoerdjanson in "X800pro power cable probleem"
is hetzelfde probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Nu online
Erkandude schreef op 20 september 2004 @ 14:05:
Zo worden de nieuwe kaarten steeds duurder; omdat iedereen zijn zelf gesloopte kaart omruilt...
Als er nergens in het boekje etc... staat dat het niet kan vind ik het wel terecht, wat zou jij doen ?!
Pagina: 1