Toon posts:

[XP] Boot niet meer: melding dat ntfs.sys beschadigd*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem met mijn pc. Ik kreeg in windows xp pas geleden een memory dump waarna mijn pc opnieuw opstarten. Me pc starte niet meer op ik heb via f8 de verschillende opties geprobeerd maar ik krijg windows xp niet meer opgestart. hij geeft aan dat het bestand ntfs.sys beschadigd is. Ik heb vervolgens geprobeerd om de windows xp installatie te starten maar hij ga bij het laden hier van de meding dat acpi.sys en aacpiec.sys niet geladen konden worden. Dit heeft volgens mij iets met de powersafe te maken. deze heb ik nog niet uitgezet in de bios. Heeft iemand dit probleem ook gehad? en ligt dit toevallig niet aan iets van hardware? wie kan mij helpen??

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Welkom op GoT!

Bekijk in het vervolg eerst even de forumspecifieke policies zoals de Windows Operating Systems - Policy voor je een topic opent. Dan had je geweten dat je wat zinnige informatie en je OS in je titel had moeten zetten, aangezien het feit dat hij niet start aan veel kan liggen. :)

Titeledit:

Windows XP start niet meer. ==> [XP] Boot niet meer: melding dat ntfs.sys beschadigd*

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Naast bovenstaande tips - probeer even in de recovery console van Windows (wat dat precies is kan je in de Howtolist bovenaan dit forum terugvinden) een 'chkdsk' te draaien.

Ook een geheugentest met www.memtest86.com zou je eens moeten proberen :)

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
En probeer anders het bestand ntfs.sys handmatig over te schrijven wat waarschijnlijk niet helpen zal, maar toch :P. In zulk soort gevallen doe ik meestal een Windows repair install nadat ik heb geprobeert wat elevator u vertelde. Snel, makkelijk en effectief :P

🌞🍃