Toon posts:

[XP] Kan niet meer inloggen na veranderen werkgroep*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een laptop van een collega van me en ze kan niet meer inloggen.
Ze heeft alle users geprobeerd en alle wachtwoorden die ze er ooit voor gebruikt heeft maar komt er gewoon niet meer in. Guest account is ook gedisabled en zelfs in safe mode werkt het niet.
Weet iemadn hoe ik toch kan zorgen dat ik in kan loggen om de users aan te passen (want het wachtwoord is echt goed). Het enige dat er gebeurd is is dat ze haar netwerkkabel in heeft geplugged en haar werkgroup heeft veranderd (daarna komt de herstart en toen kwam ze er niet meer in) netwerk kable is er nu uit maar ze kan er niet in.

Kan ik er omheen of is er een soort van fout zodat ik kan inloggen op een bepaalde user ofzow??

Alvast bedankt.

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Kun je nog steeds met het administrator-account inloggen of heb je die ook al geprobeerd? Die staat namelijk niet in het grafische loginvenster dat de meeste mensen gebruiken.

Verder een titeledit zodat het beter dekt:

[WINxp] Log in probleem ==> [XP] Kan niet meer inloggen na veranderen werkgroep

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:54

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Booten van diskette met NTFS-ondersteuning (zie sysinternals.com), of booten van Linux Live-Evaluation CD. Vervolgens SAM database naar diskette copieren en met lophtcrack het wachtwoord achterhalen.
Als ze geen NTFS heeft kun je gewoon van Windows 98 diskette starten en de SAM-database copieren.

Edit:
Die administrator-account kun je gebruiken op de volgende manier: als je grafische inlogscherm komt, die met die personen die je kunt aanklikken, dan ram je op Ctrl-Alt-Del, dan komt er een "normaal" inlogscherm, vervolgens kun je nu ook de gebruikersnaam administrator invullen. Nu hopen dat je dat wachtwoord weet, of dat die er geen heeft.

[ Voor 38% gewijzigd door ajhaverkamp op 20-09-2004 09:45 ]

This footer is intentionally left blank

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Verwijderd schreef op 20 september 2004 @ 09:38:
Het enige dat er gebeurd is is dat ze haar netwerkkabel in heeft geplugged en haar werkgroup heeft veranderd (daarna komt de herstart en toen kwam ze er niet meer in) netwerk kable is er nu uit maar ze kan er niet in.
Vermoedelijk was de PC van jouw collega onderdeel van een domain (en dat is heel wat anders dan een workgroup) en heb je door het 'veranderen' van die workgroup de PC eigenlijk uit het domain gehaald.

Als dat zo is is het het meest intelligente om gewoon naar de systeembeheerder van deze laptop te gaan om te vragen dit op te lossen - iets anders zal dan vermoedelijk opgevat worden als het omzeilen van een bedrijfspolicy :)

Als de PC geen onderdeel is van een bedrijfs-domain zou je eens kunnen kijken naar een utility die heet 'ntpasswd' ([google=pnordahl ntpasswd]) - daarmee kan je booten en het passwoord van een lokale account veranderen. Die wijziging is dan wel permanent (je weet nog steeds het originele password niet) :)

Verwijderd

ajhaverkamp schreef op 20 september 2004 @ 09:43:
Booten van diskette met NTFS-ondersteuning (zie sysinternals.com), of booten van Linux Live-Evaluation CD. Vervolgens SAM database naar diskette copieren en met lophtcrack het wachtwoord achterhalen.
Als ze geen NTFS heeft kun je gewoon van Windows 98 diskette starten en de SAM-database copieren.
Niet dus, enig idee hoe de encryptie eruit ziet van de XP SAM database? met xp is het kraken van passwords d.m.v. brute force verleden tijd geworden.

Verwijderd

Topicstarter
Ten eerste bedankt voor de instructies enzo, ik heb dus geen admin wachtwoord dat is de doos vergeten :(, de systeembeheerde ehm... nou die hebben we geen het is een pc van thuis en ze wilde hier op het netwerk, dus heeft ze even de werkgroep ingesteld en gezegd dat het een netwerk was zonder domain dus die heeft ze niet ingesteld.

Zijn die hack attemps doormiddel van zo'n NTpassword kraker of hoe je het ook wilt noemen de enige manier om erin te komen? zo ja dan moet ik dat maar proberen maar dat probeer ik pas als laatste.
Pagina: 1