Ik woon sinds kort op mezelf. en ik heb alleen een mobiel en dus geen vaste telefoon maar ik zou graag adsl willen hebben. Maar dan moet ik dus een telefoonaansluiting nemen bij KPN wat me weer extra kost. Ik hoorde dat er een mogelijkheid is dat je met Bbned een telefoonlijn aan kan leggen en dan minder of helemaal geen abbonementskosten hoeft te betalen hoe zit dat?
Het kan idd. Waar je wel rekening mee moet houden is dat kpn geld vraagt voor het 'aanleggen' van de koperlijn. Dit kan varieren van 100 tot 250 euro als ik me niet vergis. Verder betaal je elke maand 7,90 (dit wordt 7,30 als het goed is) aan kpn voor de koperlijn.
kan toch ook zijn dat er al een telefoonlijn ligt.. dan scheelt het weer 100 tot 250 euro
Als er al een telefoonlijn ligt rekent kpn 100 euro voor het aansluiten in de centrale. Als je een kpn abbo neemt betaal je dit niet, maar dan betaal je uiteraard wel elke maand het abbo.
Volgens mij trouwens tweakdsl de enige die dit zo accepteerd. Zonder kpn abbo.
Volgens mij trouwens tweakdsl de enige die dit zo accepteerd. Zonder kpn abbo.
Wat het probleem is, is dat KPN huur vraagt voor de lijn. Als je bij de KPN een abonnement hebt, dan worden die kosten in het abonnement verwerkt. Als je echt de spraakdienst van KPN opzegt dan moet BBNed huur betalen (Die 7 euro) en sinds kort wordt dit doorberekend naar de klant. Het maakt dus niet zoveel uit of je het goedkoopste KPN-abonnement neemt of je de spraakdienst opzegt.
klopt ik had het zelfde probleem en zit nu met Casema
MT v3 | EMS 147, VNS 117, BMS 112 | virt ShellyPro3EM (B2500 home-assistant) | Elfin EW11 & Viper Modbus in HA
Uhm een KPN aansluiting kost toch €45...? En of ze nou de straat open moeten gooien omdat je op de boerderij 3 weilanden verderop woont, of dat je nou naast de centrale woont dat maakt geen moer uit... 
Of ik ben helemaal verkeerd geïnformeerd...
Of ik ben helemaal verkeerd geïnformeerd...
Pagina: 1