Toon posts:

Tomcat IIS

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Ik heb een klein probleempje met IIS icm Tomcat (JSP). Ik heb de volgende handleiding (gevonden op Google) gevolgt en met succes!

http://www.unlimitedftp.ca/help/TomcatIISHowTo.jsp

Nu is het zo dat ik dit vorige week aan de praat had, helemaal werken als een trein. Geinstalleerd op 3 computers en alle 3 werken, helaas heb ik eenmaal IIS gestopt en nu wordt iedere keer wanneer ik IIS weer start alle JSP als gewone tekst in mijn browser weergegeven.

Volgende dingen heb ik al afgevangen:

- IIS draait (hij geeft namelijk wel gewone HTML-pagina's weer)
- Tomcat draait
- De Tomcat ISAPI Filter onder IIS is up (er staat een groen pijltje omhoog)

Kan iemand mij helpen of heeft er iemand ideeen?

Bij voorbaat dank.

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Heb je de JSP module in IIS ook aangezet? Anders krijg je die JSP-code niet te zien namelijk... ;)

Dus niet alleen de filter... ;)

Verwijderd

Topicstarter
GJ-tje -->

Wat bedoel je precies met de JSP-module aanzetten? Ik kom zelf uit de Linux hoek en hou me nauwelijks bezig met Microsoft, ik weet hoe je netjes ASP en PHP en dergelijke dingen aan de praat krijgt onder IIS maar JSP heb ik geen ervaring mee.

Hoe zou ik volgens jou dan de JSP-module "aan" moeten zetten?

En wat is dan precies onder IIS het verschil tussen de filter en de module? Is dat vergelijkbaar met de Tomcat Container en de connector tussen Tomcat en Apache onder Linux?

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06-2025

drm

f0pc0dert

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Als je PHP wil (in Apache) moet je de PHP-module nog installeren (dmv een aanpassing in httpd.conf) ik weet alleen niet, of dat ook met IIS is... ;)

Verwijderd

Topicstarter
Maar wat bedoel je dan precies met "Je moet de JSP module aanzetten"?

Weet er iemand een oplossing voor mijn probleem?

Verwijderd

Over welke IIS versie praten we?

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat hier om IIS 5.0 (standaard van W2K) icm Tomcat 5.0.28 (niet als service geinstalleerd).

Het heeft gewerkt en nadat ik eenmalig mijn IIS heb gerestart wordt alle JSP code als plane text weergegeven, de Tomcat Filter is gewoon werkend wanneer ik naar de properties van IIS kijk, alleen wordt volgens mij de Tomcat container of parser niet gebruikt waardoor alles als gewone tekst wordt geoutput
Pagina: 1