Wat voor een Laptop is dit?

Pagina: 1
Acties:

• Zerveza
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-12-2021

Zerveza

DoS porfavor

Topicstarter
Een maat van me heeft op zijn werk een notebook kunnen kopen voor weinig. Er zitten echter geen drivers/software op.

Ik heb WinXP geinstalleerd en de helft doet het maar, ik wil dus graag op de site van de fabrikant wat drivers downloaden.. maar ik weet niet welke PC het is.. kent iemand deze PC?

Specs:
Fabrikant: HP
Kleur: Wit (key-board ook wit met zwarte letters)
Proc: AMD 2500+
Mem: 512
Video: ??
Discdrive: DVD lezen, CD lezen/(her)schrijven
geen floppy
Geen klit-muis-bestuuring, alleen zo voel "pad"
zilveren ronde power knop boven de F2 knop
SD/Flash card lezer aan de voorkant
TV-out

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 26-01 15:13
Geeft je startscherm (BIOS info) niet meer info ?

Een bepaalde string ofzo.

Verwijderd

Waarom gebruik je niet ff aida32. dan kun je zien welke hardware erin zit

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Gooi eens wat serienummers hier neer...

Die vind je aan de onderkant van de laptop :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Verwijderd

aida of andere system tools installeren, sisoft sandra

die geven ook vaak links naar de drivers toe.

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Als je al weet dat het een HP is staat het niet op hun site dan? ik zou eerst daar kijken en idd ook met aida32 kan je zo zien wat er in zit en de drivers installeren.

Verwijderd

Vroeger kon je bij Compaq (en dus HP) je serienummer intoetsen. Je kreeg dan een overzicht van drivers voor je pc. Kan dat niet meer?

offtopic:
wat heeft dit eigenlijk met gadget talk te maken?

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2004 09:07 ]

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 00:15
Verwijderd schreef op 20 september 2004 @ 09:06:
Vroeger kon je bij Compaq (en dus HP) je serienummer intoetsen. Je kreeg dan een overzicht van drivers voor je pc. Kan dat niet meer?
Als het goed is zou dat nog steeds moeten kunnen.

• Han
  • Niet online

Han

Anders reageer je even op de vragen die hier aan jou gestelt worden. Reageren op offtopic reply's zal jouw vraag niet beantwoorden. ;)

Kom nou eens op met die serienummers en antwoorden op vragen van users die jou willen helpen :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Verwijderd

PnD bedoeld dat je dit topic beter in Complete Systemen & Laptops had kunnen plaatsen. De manier waarop hij dit laat blijken is alleen niet erg beschaafd. Ik doe wel even een TR, en laat het topic verplaatsen ;).

edit:
Verder is het makkelijk als je de vragen beantwoord die hier worden gesteld, anders kunnen we je niet helpen.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2004 12:51 ]

• mickjuh
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20:54

mickjuh

Good news everyone!

Gooi eens wat serienummers hier neer...
Idd, of zoek op google met je serienummer. Ook vaak resultaat...

Verwijderd

Als het een compleet legaal verkregen laptop is moeten er toch ook wel papieren bij zitten. Als de TS geen serie nummer danwel type nummer heeft zou de laptop wel eens minder "legaal" kunnen zijn O-) .

Zulke moeilijke vragen stellen ze hier toch niet TS?

• Stijnd
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 27-01 16:01
ja misschien istie wel van de wagen (letterlijk) gevallen en zijn de serienummers door de val er afgeschaafd, zou kunnen toch!

[ Voor 13% gewijzigd door Stijnd op 20-09-2004 13:55 ]

• mickjuh

mickjuh

Good news everyone!

Issie wel zachtjes gevallen dan :p

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:51

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Er bestaan ook div. PnP detectie proggies om de hardware uit te lezen.

Duik er eens in zou ik zeggen......

(Windows update ook geen oplossing ?)

[ Voor 4% gewijzigd door memphis op 20-09-2004 13:58 ]

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Verwijderd

Het modelnummer zegt toch meer dan genoeg?

• Kirpeknots
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 26-01 13:36

Kirpeknots

Wazzup!

Gebruik lavalys everest personal. De opvolger van aida32.

http://www.lavalys.nl/download.htm

Verwijderd

Een witte HP??? Alleen compaq had toch vroeger witte Armada's?

Doe es een foto, ik ben wel benieuwd! :D

Verwijderd

En opeens is de TS met de noorderzon vertrokken...

• mickjuh

mickjuh

Good news everyone!

Kheb even gezocht maar het kunnen er zoveel zijn 8)7

• daniel_ev
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:20
Jongens, doe niet zo moeilijk... download het programma Everest even, daarmee kun je precies zien wat er allemaal in je compu zit. Vervolgens gewoon even naar de site van de fabrikant en alle verschillende drivers binnen halen.

offtopic:
kan me niet voorstellen dat het een compaq is, als (1)de TS aangeeft dat het om een HP gaat, en (2) er niet allemaal voorgeprogrameerde Compaq zooi opstaat

Toch?

• CmdrKeen
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-12-2025

CmdrKeen

Krentenboltosti

daniel_ev schreef op 20 september 2004 @ 14:52:
offtopic:
kan me niet voorstellen dat het een compaq is, als (1)de TS aangeeft dat het om een HP gaat, en (2) er niet allemaal voorgeprogrameerde Compaq zooi opstaat
offtopic:
En waarom niet? Als ik een herinstall doe met eigen software dan heb ik nog altijd een HP-laptop van het type "Compaq" (om precies te zijn HP compaq nx9010) zonder voorgeprogrammeerde Compaq zooi.

[ Voor 3% gewijzigd door CmdrKeen op 20-09-2004 14:57 ]

Bloed, zweet & koffie

• Molybdenum
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-01 08:42
Jouw omschrijving doet me heel erg aan mijn laptop denken:

http://packardbell.nl/pro...asp?partNumber=P820004805

echter, dat is een Packard Bell. De mijne heeft ook een 2500+; 512 MB DDR en een 80 GB HD, TV out en een zilveren aan/uit knop.

drivers kan je ook op deze site vinden (=traag...)

• mickjuh

mickjuh

Good news everyone!

Jouw omschrijving doet me heel erg aan mijn laptop denken:

http://packardbell.nl/pro...asp?partNumber=P820004805

echter, dat is een Packard Bell. De mijne heeft ook een 2500+; 512 MB DDR en een 80 GB HD, TV out en een zilveren aan/uit knop.

drivers kan je ook op deze site vinden (=traag...)
Die lijkt er inderdaad wel op ja, alleen had hij het wel vermeld dat er een dikke plak "packerd bell" aan de achterkant zat. Right? 8)7

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-01 14:37

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

GT >> CLS

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

• Zerveza

Zerveza

DoS porfavor

Topicstarter
sorry jongens dat ik jullie niet a-la-minute kan voeden met informatie, TS moet ook werken voor de kost en de laptop staat thuis.

Er staat 100% zeker HP op, sterker nog, ik heb van mijn werk een HP NC6000 die links en rechts dezelfde features heeft als de witte..

En nee, hij is (als het goed is) niet van de vrachtwagen gevallen. Dit vriend waar ik dit voor uitzoek werkt voor een creditverstrekker. Soms kunnen mensen de rekeningen niet betalen en wordt zijn bedrijf ingeschakeld.... dit heeft deze laptop opgeleverd die hij van zijn baas voor een zachte prijs heeft kunnen kopen.

Hij lijkt overigens achterlijk veel op die Packard Bell, sterker nog... DAT IS HEM.. op de Packard Bell label na.... ik kan me ook herinneren dat ik ergens in de doos waarin hij gekomen is het woord easynote heb zien staan..

weird zeg...

saaaaaaait is idd erg traag..

• Roberto
  • Laatst online: 11-12-2025
Dan gok ik toch wel dat het een PB is. Want pb heeft een wit model met wit tobo...

Een special edition geloof. Zit er ook een Centrino sticker op? Dan is het hem 100% zeker.

+ kun je geen foto maken / foto zoeken? :) ik ken aardig wat laptops dus mogelijk herken ik hem :)

• Zerveza

Zerveza

DoS porfavor

Topicstarter
RS_003 schreef op 20 september 2004 @ 16:30:
Dan gok ik toch wel dat het een PB is. Want pb heeft een wit model met wit tobo...

Een special edition geloof. Zit er ook een Centrino sticker op? Dan is het hem 100% zeker.

+ kun je geen foto maken / foto zoeken? :) ik ken aardig wat laptops dus mogelijk herken ik hem :)
er zit 100% geen centrino stikker op, het is namelijk een AMD..

ik ben langzaam in de war aan het geraken.. ik ga zo naar huis en de boel uitzoeken.. ik laat nog van me horen voor morgenvroeg

• Roberto
  • Laatst online: 11-12-2025
Zerveza schreef op 20 september 2004 @ 16:42:
[...]

er zit 100% geen centrino stikker op, het is namelijk een AMD..

ik ben langzaam in de war aan het geraken.. ik ga zo naar huis en de boel uitzoeken.. ik laat nog van me horen voor morgenvroeg
\o/ mijn fout. Ik was in de war. (ik had namelijk je topic start wel gelezen) maar ik geloof dat er ook een model met een AMD was ja. Hij is ong. 3cm dik?

• majic
  • Laatst online: 15-01 06:01
Zerveza schreef op 20 september 2004 @ 16:14:

Hij lijkt overigens achterlijk veel op die Packard Bell, sterker nog... DAT IS HEM.. op de Packard Bell label na.... ik kan me ook herinneren dat ik ergens in de doos waarin hij gekomen is het woord easynote heb zien staan..
Easynotes zijn Packardbells. Ik denk dat je beste vriend het logotje van Packerdbell (PB) in de war heeft gehaald met "HP" ....HP maakt iig geen Easynotes, voorzover ik weet!

• Molybdenum
  • Laatst online: 14-01 08:42
mickjuh schreef op 20 september 2004 @ 16:03:
[...]

Die lijkt er inderdaad wel op ja, alleen had hij het wel vermeld dat er een dikke plak "packerd bell" aan de achterkant zat. Right? 8)7
jongen, ik ben gewoon behulpzaam, en zoals je nu ziet zijn we al een stuk verder. de plak Easynote/PB had eraf kunnen zijn gevallen. :Z

• Zerveza

Zerveza

DoS porfavor

Topicstarter
dom dom dom, het was toch een packard bell.. door enekel features (zelfde knopje voor openklappen) was er iets in mijn hoofd mis gegaan waardoor mijn hoofd dacht dat het net als mijn eigen Laptop een HP was..

Excuses voor de 30 posts die ergens anders vast beter tot hun recht waren gekomen...

met de drivers van de PB site heb ik het beestje (E3 series) volledig aan de gang weten te krijgen

tnx all
Pagina: 1