Toon posts:

Zyxel 650 31 R adsl modem disconnect na X minuten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds enige tijd heb ik met Zyxel modem als router ingesteld en sindsdien heb ik problemen met mijn adsl verbinding. Wanneer ik veel download met bijvoorbeeld Azureus houdt mijn verbinding er ineens mee op na een X periode. Die X is variabel en kan een uur zijn maar ook 2 uur. Na een reset van het modem (stekker eruit en erin of het resetten via telnet) werkt het weer even.

Zet ik Azureus of Emule uit dan blijft de verbinding wel intact.

Ik heb de laatste firmware geinstalleerd maar ook dat lost het probleem niet op. Iemand enig idee?

Verwijderd

Routers als de ZyXEL 650 R kunnen maar een beperkt aantal NAT-sessies aan,
(1024) voor het normaal internetgebruik van een klein netwerk meer dan voldoende.

Peer-to-Peer programma's als Azureus en Emule zetten in de loop van hun gebruik honderden NAT-sessies tegelijk op, waardoor de router "volloopt".

Dit probleem kan niet met andere firmware of instellingen worden opgelost.

Verwijderd

Topicstarter
:( kan ik niet in emule of azureus dat aantal instellen, zodat het beperkt wordt?

Welk modem kan dit wel en is voor een goede prijs verkrijgbaar>

Verwijderd

Ik heb geen idee hoe het maximum aantal sessies in Azureus of Emule in te stellen is, maar dat moet toch mogelijk zijn.

Met betrekking tot de andere kant van het probleem: als je beschikt over een BBnet of Baby XL aansluiting heb je de mogelijkheid de 650 om te bouwen naar "bridge", in dat geval routeert hij niet meer en geeft hij alle informatie as-is door naar een achtergelegen router.

Daarvoor kun je dan een nieuwe hardware router gebruiken of een aparte PC welke je als router configureert. Bij het kiezen van de hardware router raad ik je aan dan met name te letten op het aantal NAT sessies. Ik ben bang dat er wel enige relatie tussen prijs en aantal sessies zal zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Ik zie dat ik het modem inderdaad in kan stellen als bridge. Ik heb echter geen idee wat deze optie doet. Kan ik dan nog steeds met meerdere pc's op internet door het modem aan te sluiten op een HUB of moet ik dan wat anders doen en is het omzetten van router mode naar bridge mode inderdaad zo simpel als het omzetten van de optie in de Wizard Setup?

p.s. alvast bedankt voor je reaktie op de eerdere vragen !!!

Verwijderd

De ZyXEL 650 R is een combinatie van modem en router.
Het routerdeel veroozaakt de door jouw ondervonder bottleneck, omdat dit apparaat niet gebouwd is op een dergelijk aantal NAT sessies.

Met het instellen als bridge zet je het routerdeel "uit", maar je kunt dan nog maar met een computer tegelijk het internet op. Je hebt dus een extra -externe- router nodig om de router functie van de 650R over te nemen.

De juiste procedure om het apparaat om te bouwen staat trouwens op:
http://www.zyxel.nl/p650/z010.html
Het is net wat ingewikkelder dan het omzetten van een enkele instelling in de web configurator.

l

Verwijderd

'X periode' moet 'x minuten' zijn :P

• .Johnny
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-03 12:22
Ik zit hier achter een Zyxel 2602H (niet -HW) en die vertoont soortgelijk. Eerder zat ik achter een Alcatel Speedtouch en die heeft dat probleem niet. Misschien is het toch iets gaars aan hoe ze de router programmeren bij zyxel dan, maargoed.
het probleem is alleen net iets anders: de router reboot eigenlijk altijd, ook als je 'slechts' eens in de zoveel seconden een ping stuurt en verder geen contact maakt met internet reset de router af en toe. alleen dan maar eens in de zoveel uur, zodra er veel internet activiteit is is het eens in de zoveel minuten.
Pagina: 1