[JavaScript] Werkt alleen onder FF en Mozilla, rede onbekend

Pagina: 1
Acties:

• Arjan
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Topicstarter
Ik heb een vraag en het is puur uit interesse aangezien het probleem in mijn geval makkelijk te omzeilen is.
Als volgt: De volgende pagina renderd prima in mozilla en Firefox, maar niet in Opera en Internet Explorer.
Omdat het lastig is JavaScript te debuggen en al zeker bij IE, ben ik er niet achter gekomen waarom IE en Opera er niks mee kunnen. Ik ben wel erg nieuwsgierig naar de reden, vandaar dit topic.

Deze pagina heb ik gemaakt om het probleem duidelijk te maken.
http://members.home.nl/drkatz/debug/index.html

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad

• T-MOB
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:15
Waarschijnlijk komt het omdat zowel IE als Opera "document.width" niet ondersteunen. IE crasht erop en Opera returned 'undefined' op deze syntax. Dit soort zaken zijn vrij makkelijk te debuggen (ook zonder JS console) door de alert() functie te gebruiken.
code:
1
alert(document.width);
bijvoorbeeld.

wat werkt dan wel???
code:
1
document.body.clientWidth
doet het aardig in alle browsers.... Op de site van bijv. Opera is wel te vinden welke objecten, methoden etc. werken in deze browser. Op de MSDN site is vast ook van alles te vinden over IE.

Regeren is vooruitschuiven

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
<script type="text/javascript" language="javascript">
<!--
function breedte()
{
    document.getElementById("theframe").style.width = (document.body.clientWidth - 190);
    document.getElementById("theframe").style.height = (document.body.clientHeight - 115);
    document.getElementById("balk").style.width = (document.body.clientWidth - 20);
    document.getElementById("menu").style.height = (document.body.clientHeight - 115);
}
//-->
</script>

Werkt, alleen zou ik dit niet met javascript doen.

Huur mij in als freelance SEO consultant!

• Arjan
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Topicstarter
duidelijke taal :)

En het ging inderdaad alleen om het principe, tabellen doen hetzelfde in dit geval.
Iemand nog een handige tip ivm properties?
Een beetje zoals www.handleidinghtml.nl dat heeft maar dan voor Javascript.
Op w3schools staat ongeveer wat ik bedoel, maar het zou helemaal geweldig zijn als er ook nog info bijstond over wat met welke browser werkte. Misschien dat iemand nog een leuke tip heeft.

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad

• T-MOB
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:15
Voor een deel is Google natuurlijk je vriend, verder zijn er wel wat handige dingen:

Devguru JS reference
Quirksmode, voor oa X-browser onderzoek
Opera's DOM support
MSDN (IE) javascript reference

Regeren is vooruitschuiven