Xp, computer kan zichzelf niet pingen, wel via de router.

Pagina: 1
Acties:

• dc5
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-11-2025
Hoi,

Ik heb 2 pc' s die via een router (Sitecom dc202 v3) ann elkaar verbonden zijn; beide XP pro.
Na nieuwe installatie op beide pc' s kamp ik nu met een probleem. PC 1 kan bij PC 2 komen, andersom gaat echter niet. Ze zien elkaar wel, maar als PC 2 probeert PC 1 te benaderen dan krijg ik de foutmelding "aanmeldingsfout". Verder kan ik PC 1 alleen pingen met de netwerk diagnose tool van mijn router. Als ik via cmd van XP ga pingen dan krijg ik een timeout error. Firewall uitschakelen (Norton) werkt niet. Firewall van XP staat niet aan. Beide PC's op zelfde werkgroep, ze zien elkaar wel. Internet wekt gewoon goed. Voor herinstallatie werkte het gewoon goed.

Iemand een oplossing/ tip?

Groeten

• datkanveelbeter
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 24-04 11:48
Ik vermoed dat je toch ergens nog een firewall hebt draaien :'(
Het heeft in elk geval niks te maken met werkgroep, delen, range enz..
heb je SP2?

• n1els
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-06-2025
als je van pc1 naar pc1 pingt, doe je dan ping 192.168.0.1 (oid) ? of doe je ping localhost? of ping je via een ander ip adres dat er ergens toch een router/ firewall tussen (kan) zitten?

Dan staat er namelijk ergens de optie aan om ICMP ping requests te droppen. dat verklaard ook de time out error, je computer reageert expres niet (speelt dood) om een eventuele hacker (die eerst netjes gaat pingen) te misleiden.

je firewall hoeft niet uit, je kan ofwel een isntelling zoeken die verkeer binnen LAN onbeperkt maakt, of je moet de ping requests (tijdelijk) goedkeuren.

zet anders je messenger service weer aan (als die uit stond) en typm in je prompt net send Hallo hallo 192.168.0.1

(192.168.0.1 als zijnde het ip van de andere computer dus.)

Dimidium facti qui bene coepit habet: sapere aude.

• dc5
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-11-2025
Ik heb geen SP2. Het probleem is niet hardware maar software, denk ik.
Vroeger kan ik probleemloos pingen met 192.168.0.2 (PC1). Het feit dat ik PC 2; 192.168.0.3 wel kan pingen doe me vermoeden dat XP het verkeer blokkeert op PC1. Weet alleen niet hoe ik dat kan oplossen. Iemand een idee.

Groeten