Toon posts:

Asus V9560 Video suite FX5600 vs Radeon 9600

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
HAllo,

Ik heb sinds een paar dagen een nieuwe videokaart, een Asus V9560 Video suite FX5600 128 mb, deze heb ik gekocht nadat mijn Radeon 8500 niet meer lekker werkte met mijn nieuwe mobo.

Maar nu ontdek ik dat ik als ik de pc voor het eerst van de dag opstart dat die constant vastloopt, bureaublad is te zien, maar de rest slaat vast.

Ook in diverse spellen loopt die vast bijv. NFS:U, doom 3

en Doom3 is het hele beeld dubbel en onleesbaar en ik heb hem dan op de resolutie 800 x 600.

Nu zit ik te denken om de Asus kaart om te ruilen voor een Sapphire Radeon 9600 256 mb (dit is de normale versie, dus geen se of xt versie)

maar welke is nu beter de nvidia of Radeon?

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

beter..defineer beter...beter voor wat

Ik denk dat je problemen veroorzaakt worden door restjes van de ati driver, heb je de driverresten wel schoongemaakt voordat je de nvidia kaart installeerde!

There is no place like ::1

Verwijderd

Topicstarter
swampy schreef op 20 september 2004 @ 01:15:
beter..defineer beter...beter voor wat

Ik denk dat je problemen veroorzaakt worden door restjes van de ati driver, heb je de driverresten wel schoongemaakt voordat je de nvidia kaart installeerde!
met beter bedoel ik, stabiliteit, gebruikersgemak. Ik heb altijd Radeon gehad, en dat is mij altijd prima bevallen, maar deze kaart kon ik kopen en ik heb hiervoorgekozen omdat het een video ingang heeft waarmee ik mijn analoge videocamera op de pc kan aansluten.

en wat ik ook raar vindt is dat ik nu met NFS:u (versie 1.3.0)geen motion Blur kan gebruiken (beeld wordt zwart) daar had ik geen last van met de Radeo 8500, daar werkte de Motion Blur perfect, soms werd het zelfs te wazig, maar nu weet ik van mijn neefje die heeft een Radeon 9600 se 128 mb en daar werk motion blur ook niet goed, wellicht dat het met de normale versie van de 9600 wel goed gaat

Wat betreft de Ati drivers, ik heb voordat ik de asus erin heb gezet alle componenten van Ati verwijdert

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

Verwijderd schreef op 20 september 2004 @ 01:33:
[...]

met beter bedoel ik, stabiliteit, gebruikersgemak. Ik heb altijd Radeon gehad, en dat is mij altijd prima bevallen, maar deze kaart kon ik kopen en ik heb hiervoorgekozen omdat het een video ingang heeft waarmee ik mijn analoge videocamera op de pc kan aansluten.

en wat ik ook raar vindt is dat ik nu met NFS:u (versie 1.3.0)geen motion Blur kan gebruiken (beeld wordt zwart) daar had ik geen last van met de Radeo 8500, daar werkte de Motion Blur perfect, soms werd het zelfs te wazig, maar nu weet ik van mijn neefje die heeft een Radeon 9600 se 128 mb en daar werk motion blur ook niet goed, wellicht dat het met de normale versie van de 9600 wel goed gaat

Wat betreft de Ati drivers, ik heb voordat ik de asus erin heb gezet alle componenten van Ati verwijdert
Ik zou zeggen probeer eens een windows her-installatie :-) lost vele problemen op!

Efkes wel je documenten en mail veilig stellen...en je safegames....

BTW, welk operating system? Als je nog windows 98 draait... de support is er nu toch echt uit!

Je post bijvoorbeeld niet wat voor systeem je gebruikt.... erg onhandig om dan het probleem vast te stellen!

[ Voor 10% gewijzigd door swampy op 20-09-2004 02:29 ]

There is no place like ::1

Verwijderd

Topicstarter
swampy schreef op 20 september 2004 @ 02:27:
[...]

Ik zou zeggen probeer eens een windows her-installatie :-) lost vele problemen op!

Efkes wel je documenten en mail veilig stellen...en je safegames....

BTW, welk operating system? Als je nog windows 98 draait... de support is er nu toch echt uit!

Je post bijvoorbeeld niet wat voor systeem je gebruikt.... erg onhandig om dan het probleem vast te stellen!
oja dat is erg dom van mij als besturingssysteem heb ik Windows XP Sp2 (pro) ik denk dat een herinstallatie straks de enige oplossing is

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2004 09:41 . Reden: tekst vergeten ]

• Exxion
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-06-2020
Dat je beeld zwart wordt met motion blur, is op te lossen met de laatste patch van NFS:U trouwens... :)

I do not suffer from insanity... I enjoy every minute of it!

Verwijderd

Topicstarter
Exxion schreef op 20 september 2004 @ 10:19:
Dat je beeld zwart wordt met motion blur, is op te lossen met de laatste patch van NFS:U trouwens... :)
Ik dacht dat ik de nieuwste had (versie 1.3.0) maar anders moet even kijken of er een nieuwe is
Pagina: 1