It's shocking to find how many people do not believe they can learn, and how many more believe learning to be difficult.
Geen idee, ik heb geen appleflowerp schreef op 20 september 2004 @ 00:16:
Ik heb net even de TSC client geinstalled op mijn mac (g3, osx 10.2), maar er vielen me 2 dingen op:
-Als ik reboot terwijl TSC draait cancelled ie het reboot process (zodat ik daarna nog maal op apple->reboot moet clicken)
Dat is heel normaal, de client moet 20 conformers afronden voordat hij het resultaat behoudt.-Het lijkt erop alsof ie al zijn partial results meteen kwijt is na een reboot. In de agent window had ik na een paar uur draaien een stuk of 16 conformer en fitness dingen staan. Na de reboot waren die allemaal weg. Betekent dit dat er dan weer helemaal overnieuw begonnen word?
Dit geldt voor zowel de mac als de pc client, opzich is het niet echt een probleem aangezien de meeste conformers zo rond de 10 á 30 sec liggen (afhankelijk van de pc natuurlijk)... alleen kun je de pech hebben dat je net een candidate hebt die een cf van 4 á 5 min hebt... iedereen heeft daar last van helaas
Dat is iets voor GlurpOh en dan eigenlijk nog iets. Als de agent draait gaat de computer nog wel steeds in sluimer-mode (waardoor er dan dus niet meer gerekend wordt). Mischien een hint om even in de faq te zetten dat je die moet uitschakelen voor de mac versie?
btw, dit soort vragen mag je ook gewoon in de tsc dpch stellen
Welke staat in de systeemvoorkeuren > enegiestand > sluimerstand op nooitflowerp schreef op 20 september 2004 @ 00:16:
....
Oh en dan eigenlijk nog iets. Als de agent draait gaat de computer nog wel steeds in sluimer-mode (waardoor er dan dus niet meer gerekend wordt). Mischien een hint om even in de faq te zetten dat je die moet uitschakelen voor de mac versie?
Waarom heeft iedereen de dwangmatige behoefte om alles in de DPCH's te behandelenFear-factoR schreef op 20 september 2004 @ 00:37:
btw, dit soort vragen mag je ook gewoon in de tsc dpch stellen
De oude crew... helemaal zo slecht niet.
Aangezien niet iedereen kennis neemt van dit soort topic's, en je waarschijnlijk meer response krijgt in de desbetreffende dpchMarkB schreef op 20 september 2004 @ 06:50:
[...]
Waarom heeft iedereen de dwangmatige behoefte om alles in de DPCH's te behandelen/5 hoeft helemaal niet uit alleen maar DPCH's te bestaan, vragen zoals deze kunnen en mogen m.i. best in een los topic behandelt worden.
Verwijderd
Vragen zijn al beantwoord, maar ik speel graag spuit 11flowerp schreef op 20 september 2004 @ 00:16:
Ik heb net even de TSC client geinstalled op mijn mac (g3, osx 10.2), maar er vielen me 2 dingen op:
-Als ik reboot terwijl TSC draait cancelled ie het reboot process (zodat ik daarna nog maal op apple->reboot moet clicken)
-Het lijkt erop alsof ie al zijn partial results meteen kwijt is na een reboot. In de agent window had ik na een paar uur draaien een stuk of 16 conformer en fitness dingen staan. Na de reboot waren die allemaal weg. Betekent dit dat er dan weer helemaal overnieuw begonnen word?
Oh en dan eigenlijk nog iets. Als de agent draait gaat de computer nog wel steeds in sluimer-mode (waardoor er dan dus niet meer gerekend wordt). Mischien een hint om even in de faq te zetten dat je die moet uitschakelen voor de mac versie?
Die reboot: Dat is de eerste keer dat ik dat hoor. Als je wilt vraag ik het na in het mac forum bij TRI. Of vraag zelf even, je hebt er zekerweten al meer inzicht in Macs dan ik
Die partial results kwijtraken klopt. Je bent je hele candidate kwijt als je voortijdig stopt met rekenen (geldt voor alle TSC clients). Er is sprake van geweest dit te wijzigen, maar voorlopig is het niet anders.
Wat moet ik bij die sluimer-mode voorstellen, hetzelfde als energie instellingen bij windows? Ik ben van plan het in de faq te zetten.
Dat de TSC client je reboot/quit proces abort is een bekend iets.
Ze hebben dat nog niet weten op te lossen helaas
Een tweede keer voor die optie kiezen werkt wel, maar het is netter je TSC client gewoon uit te mikken. Mac OS X ziet namelijk slechts kans het hoofdproces te killen van TSC, maar het echte rekenproces niet.
Net zoals dat sinds de laatste JDK update ook steeds een klein venster-balkje linksboven in de hoek zit die je daar met geen mogelijkheid langer dan 1 seconde weg kan krijgen
[ Voor 26% gewijzigd door Funcracker op 20-09-2004 20:42 . Reden: iets meer info ]
I am one hell of a guy, I can do anything I want, only I just don't have the faintest idea what.
Zaphod Beeblebrox, in The Hitch Hiker's Guide To The Galaxy
Verwijderd
In iedergeval bij mij (oude G3 bak die ik nog had staan), kon ik niet normaal een email adres in tikken. Telkens ging de focus na een seconde weg, dus ik moest telkens in het edit field clicken -heel- snel 1 letter typen, dan weer clicken enz. Raar, en hatelijk.
Als dit meer voor komt denk ik dat veel mac users meteen afhaken (zelf wel even doorgeclickt
Voorderest helemaal geen last van deze bug gehad, wel wat hele kleine issues. Het venstertje waar je een manual update kan doen is net niet helemaal goed uitgelijnd voor Mac OS X. Paar pixels overdraw hier en daar, maar niks storends en alles is wel goed leesbaar.
Op de G3 is het helaas wel gruwelijk langzaam, het is dat ie zo weinig stroom verbruikt dus kan het er wel bij als extra'tje maar over 1 task doet hij ongeveer 4 uur.
Btw, de sluimer-mode op de mac is ongeveer hetzelfde als stand-by in windows, alles gaat uit maar RAM blijft wel onder spanning. Na een click met de muis is je systeem in een seconde ofzo weer terug. Veel sneller iniedergeval dan op de meeste windows machines. Overigens wordt voor een Mac OS X update ook altijd aangeraden sluimer-mode op never te zetten.
Dit is een goed punt. Na een paar keer klikken op het email venstertje blijft hij de focus houden maar de eerste paar keer springt hij steeds weg.Verwijderd schreef op 21 september 2004 @ 00:28:
Er zitten wat meer bugs in de mac versie.
In iedergeval bij mij (oude G3 bak die ik nog had staan), kon ik niet normaal een email adres in tikken. Telkens ging de focus na een seconde weg, dus ik moest telkens in het edit field clicken -heel- snel 1 letter typen, dan weer clicken enz. Raar, en hatelijk.
[..]
Gewoon even wachten met tikken en gewoon met de muis klikken tot hij langer dan 3 seconden blijft staan. Duurt niet zo lang, en bespaart irritatie als je al aan het tikken bent..
Is inderdaad ook een bug, maar of die bij de organisatie bekend is weet ik niet.
I am one hell of a guy, I can do anything I want, only I just don't have the faintest idea what.
Zaphod Beeblebrox, in The Hitch Hiker's Guide To The Galaxy
Verwijderd
De Windows versie biedt de gebruiker aan om de client automatisch op te starten, de mac versie niet. Een klein detail mischien, maar er kunnen mensen zijn die niet weten hoe je zo snel iets op de mac moeten laten auto-opstarten (net zoals gewone gebruikers op windows dat niet altijd weten).
Voor die mensen die ook op een G3 draaien, is ie bij jullie ook zo langzaam? De G3 draait op 400Mhz, maar een athlon 1800 bak die ik ook heb draaien is ongeveer een factor 20 sneller. (gemeten in hoeveel taken hij per uur gedaan krijgt) Dat lijkt me toch wel een beetje heel extreem.
Toch maar eens een andere sig bedenken :P