Toon posts:

router + adsl

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

Ik heb een probleem met mijn netwerkverbinding. Tussen mijn pc en het modem ligt een router. De internetverbinding valt om het +- uur uit, waarna hij automatisch weer verbindt. Ik kan ook niet online gamen.

Als ik echter de pc direct op het modem aansluit valt de verbinding nooit weg en kan ik online gamen.

Router: Barricade Broadband Router van SMC
Modem: Thomson Adsl modem
ADSL: ADSL Normal van HCCNet

Wie heeft er een verklaring/oplossing voor dit probleem??

dank

Verwijderd

1 ding weet je zeker het ligt aan je router.

Je kan je router softwarematig updaten wat ik zeker zou proberen en anders moet je kijken of je nog garantie heb op die router want hij zou stuk kunnen zijn "Wat niet vaak voorkomt"

Je zou ook nog kunnen proberen om de router bij iemand anders thuis te installeren om te kijken of dan hetzelfde probleem zich voordoet voordat je de "defecte"router opstuurd.

Veel succes

Verwijderd

bekend probleem bij de barricades: ze kunnen hun warmte niet goed kwijt en vallen even uit. zet je router op een plek waar hij zijn warmte goed kwijt kan, en zet hem ook op blokjes, omdat met name de onderkant warm wordt.

• CamU
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 24-03 20:40
Gaat je router niet op z'n gat door een te hoge hoeveelheid ARP requests? Hoeveel pc's heb je op je LAN zitten? Verder is een warmteprobleem idd ook een mogelijkheid.

* Workstation * / * Server * / * Laptop * / Monica: My motto is: "get out before they go down". Joey: "That is so not my mott

Verwijderd

Topicstarter
er zijn 2 pc's op aangesloten

• CamU
Dan lijkt het me sterk dat je router door overmatig ARP verkeer op z'n gat zou gaan. Hoe is het op dit moment? Heb je gezorgd voor voldoende koeling?

* Workstation * / * Server * / * Laptop * / Monica: My motto is: "get out before they go down". Joey: "That is so not my mott

Verwijderd

Topicstarter
ja , maar er stel dat ie niet goed gekoeld wordt, waarom kan ik dan niet online gamen? misschien schort er wat aan de instellingen?

• CamU
Sorry, uit je TS nam ik aan dat je niet online kon gamen omdat je verbinding er telkens uitvliegt. Als je niet online kunt gamen ligt dat meestal aan een poortinstelling in je router. Waarschijnlijk staat een bepaalde poort in de firewall van je router dich terwijl die open moet staan. Kijk hiervoor in Het Grote Poortmappingsverhaal. Het kan ook zijn dat er inderdaad een andere instelling niet goed staat in je router die voor dat continue vastlopen zorgt.

Pagina: 1