Toon posts:

[XP] Explorer.exe crasht altijd op bepaalde map? *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Onlangs heb een Bittorrent programma gedownload: ABC. Het rare was dat de map waar ik de downloads naar toe stuurden, vast liep als ik hm opende. :( Ik dacht: het is vast een kwestie van het programma (ABC) eraf gooien en dan doet ie het gewoon weer.
Maar nu het programma eraf ligt, is het nog steeds zo dat als ik de map open waar alle gedownloade films en liedjes enzo staan hij vastloopt. Er komt een venstertje:

''explorer.exe
In explorer.exe is een fout opgetreden en moet worden afgesloten. Onze excuses voor dit ongemak.

U was bezig met een bewerking. Deze gegevens zijn mogelijk verloren gegaan.
Als u meer informatie wilt over deze fout. klikt u hier.
Sluiten''

Ik druk dan op sluiten. Alles verdwijnt even (venstertjes in taakbalk) en verschijnt 5 seconden later weer. Alleen niet die map :? .
Heeft iemand een idee :) wat dit is (virus, iets van dat programma wat achter is gebleven, enz.) Het is echt vervelend. Ik kan dus niet bij die bestanden!!

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Ten eerste.. een map kan niet vastlopen. Het is in jouw geval dan ook je verkenner die vastloopt :) Heb je al eens geprobeerd om de map in veilige modus te benaderen? Of via een dos-console? :)

Map loopt vast ... > Explorer.exe crasht altijd op bepaalde map? *

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Wat gebeurt er als je via start --> uitvoeren het pad naar de map intikt?
Bijvoorbeeld C:\Program Files\ABC\downloads

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 19 september 2004 @ 23:02:
Wat gebeurt er als je via start --> uitvoeren het pad naar de map intikt?
Bijvoorbeeld C:\Program Files\ABC\downloads
Verandert niets....

• dominic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-02 14:55

dominic

will code for food

Draai zowieso even in een dos-venster chkdsk /f om gekruisde bestanden te fixen, dit gebeurt nog wel eens..

Download my music on SoundCloud

Verwijderd

Topicstarter
Spider.007 schreef op 19 september 2004 @ 23:02:
Ten eerste.. een map kan niet vastlopen. Het is in jouw geval dan ook je verkenner die vastloopt :) Heb je al eens geprobeerd om de map in veilige modus te benaderen? Of via een dos-console? :)

Map loopt vast ... > Explorer.exe crasht altijd op bepaalde map? *
Hoe benader je hem in veilige modus?? :? :)

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Heel toevallig Avi's in die map staan? De voorvertoning daarvan wil nog wel eens problemen geven. Zoek maar eens hier op GoT

Verwijderd

Topicstarter
RoamoR schreef op 19 september 2004 @ 23:06:
Heel toevallig Avi's in die map staan? De voorvertoning daarvan wil nog wel eens problemen geven. Zoek maar eens hier op GoT
Heel wat....

• huubhuub
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 07:39
Het heeft te maken met videofiles ( aan het downloaden maybe :+ )..... en win xp + sp 1 en 2
wat je moet doen is de shmedia.dll uitschakelen (tumbnails) in windows

doe dit als volgt :

ga naar run (uitvoeren) in je startmenu en type :

regsvr32 /u shmedia.dll

Hertstart je pc.............

Alles moet weer werken zoals normaal maar je ziet alleen geen tumbnails meer bij
avi en mpg enz......

voor service weer te starten type : regsvr32 shmedia.dll ( en reboot ) :Y)

Always bet on Huub

• FouT
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 04-05 15:12
huubhuub schreef op 19 september 2004 @ 23:13:
Het heeft te maken met videofiles ( aan het downloaden maybe :+ )..... en win xp + sp 1 en 2
wat je moet doen is de shmedia.dll uitschakelen (tumbnails) in windows

doe dit als volgt :

ga naar run (uitvoeren) in je startmenu en type :

regsvr32 /u shmedia.dll

Hertstart je pc.............

Alles moet weer werken zoals normaal maar je ziet alleen geen tumbnails meer bij
avi en mpg enz......

voor service weer te starten type : regsvr32 shmedia.dll ( en reboot ) :Y)
he, thx huubhuub, dit wist ik nog niet :P, ik maar altijd zo snel mogelijk de view op details zetten :z

• huubhuub
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 07:39
No problemo .. ik heb zelf ongeveer 3uurtjes geworsteld :Y) maar draait nu asl zonnetje al weer een weekje.....

Always bet on Huub

Pagina: 1