Toon posts:

Externe HD van NTFS naar Fat32

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,
Ik heb een externe HD van Maxtor via usb die als NTFS is geconfigureerd. Nu wil ik deze echter gaan gebruiken in combinatie met een win98 pc en daarvoor moet hij dus geconverteerd worden naar FAT32. De vraag is hoe?

Via de search heb ik vele berichten gezien over dit onderdeel. Partition Manager zou dit moeten kunnen doen, maar dat heb ik niet en ga ik niet kopen ook.

Er moeten toch gewoon commands zijn om dit te doen. Gegevensverlies interesseert me niet, ik wil die schijf gewoon gebruiken met win98 (en ook met xp maar dat kan als het fat32 is).

Convert.exe werkt niet, want dat is alleen andersom

Iemand anders in een topic schreef dat dit heel makkelijk was (in XP) dmv de volgende stappen:

Kan by the way veel makkelijker,
1>configuratiescherm
2>Administrative tools
3>computer management
4>disk management
5>desbetreffende schijf selecteren
6>format
7>fat32 instellen en formatteren met die handel!!!

Nu is het grappige juist dat puntje 7 niet mogelijk is, er is wel een dopdownbox maar het enige dat te kiezen valt is NTFS.....

Hoe klaar ik dit klusje, want het moet toch gewoon mogelijk zijn om een schijf opnieuw in te stellen zeker! Alvast bedankt!

Verwijderd

Sluit hem aan op je XP bak, open de verkenner. Klik met je rechtermuisknop op de schijf en kies formatteren.
In het dropdownboxje hier kun je wel gewoon voor FAT32 kiezen.

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Dat komt dan waarschijnlijk omdat je partitie groter is dan 32GB
Dan kun je met XP alleen NTFS formatteren
Oftewel: partities kleiner als 32GB maken in XP (dan wel FAT32 mogelijk)
of grotere partities maken met FDISK (is zoiezo FAT32) of via Win95/98/ME.

[ Voor 6% gewijzigd door roelio op 19-09-2004 23:05 ]

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• Ridcully
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17-02 20:00
Volgens mij heeft windows een limitatie op fat32 formatteren, het kan niet groter zijn dan een bepaalde hoeveelheid GB's, je moet dan dus wel een apart programma hebben ervoor als het niet normaal zo kan (ik kon ook nooit Fat32 formatteren onder Disk Management met mijn grotere schijven)

edit: shit, net te laat! :P

[ Voor 7% gewijzigd door Ridcully op 19-09-2004 23:06 ]

Verwijderd

Topicstarter
Fijn dank je wel! Het is inderdaad de limiet van 32 gb (al weet ik niet of dat de limiet is). Nu ik het in 2 partities opdeel kan ik er wel gewoon voor kiezen. Errug bedankt!

• Tomsworld
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

Verwijderd schreef op 19 september 2004 @ 23:49:
Fijn dank je wel! Het is inderdaad de limiet van 32 gb (al weet ik niet of dat de limiet is). Nu ik het in 2 partities opdeel kan ik er wel gewoon voor kiezen. Errug bedankt!
Idd het kan in 1 partitie met fat32 ook maar dna moet je onder een win9x ze formateren of met tooltjes a la partition magic werken.

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

Verwijderd

Topicstarter
Idd het kan in 1 partitie met fat32 ook maar dna moet je onder een win9x ze formateren of met tooltjes a la partition magic werken.
Jawel, maar zoals je las wil ik ff niets weten van PM en het formateren verhaal werkt alleen als ik dan meteen alle schijven ga formatteren (overigens herkende mijn win98 pc dat ding helemaal niet)
Pagina: 1