Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[HowTo] Voeding fanless maken

Pagina: 1
Acties:
  • 40 views sinds 30-01-2008

• Barry|IA
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
Beste mensen,

Ik ben eindelijk zover dat ik een stille cpu cooler in mijn kast geplaatst heb, eigenlijk is hij bijna niet hoorbaar. Ook de harde schijf (Maxtor 80GB diamond plus9) is fluisterstil! Echter maakt de voeding (Q-tec 350W *noiseless*) een takke herrie! Ik gebruik de pc overdag als HT-/MP3 bak, en s'nachts als downloadbak. Ik heb er een Duron1600 in die op 2100MHz loopt, ook de GF2 GTS krijgt het aardig warm op de huidige snelheid. Voor de rest heb ik er nog een DDR reepje in hangen van 256MB, en een cd-speler en een cd-brander. Je snapt dus wel dat de voeding hier hard aan moet trekken, toch wil ik hem passief maken. Ik heb nog een paar oude (koperen) P2 blokken liggen. De blokken zouden volgens mij best wel geschikt kunnen zijn als PSU cooler, of heb ik het mis? En hoe moet ik het koelblok dan monteren?

Alvast bedankt

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

• Cozm0
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-04 06:38

Cozm0

Unf!

Koop gewoon een fanless voeding.

Als je gaat rommelen met een voeding heb je dikke kans dat het mis gaat en daarmee iets van je dure hw kapot gaat.
Die Qtec is dan ook prut, noiseless my @ss, ik heb de 450watt versie gehad (doorgebrand)
Heb nu en Aopen met een enkele 120mm fan, redelijk stil

| Specs! | IRC is just multiplayer notepad | }:O |

Verwijderd

Kan je de fans in de voeding gewoon niet vervangen door stillere en dan e.v.t. een ventilatieroostertje in een zijkant van de voeding dremelen?

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

Dit is geen howto, dus de tag klopt niet.

Verder kan je zoiets maar beter niet doen als je niet weet wat je doet. Als je CPU te warm wordt gaat ie heel misschien stuk, als je voeding veel te warm wordt heb je gedonder met 300 volt.

Dit topic is gesloten.