[XP] Met meerdere browsers niet op site kunnen komen*

Pagina: 1
Acties:

• janklp
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23-04 12:18

janklp

FortyTwo Capital

Topicstarter
Ik doe sinds lange tijd mee aan een spel op internet. Alleen kan ik sinds lange tijd er niet meer op komen via mijn eigen computer. De site is www.fatdogexchange.com.

Als eerst deed hij het niet meer met Internet Explorer. Als ik de site intik krijg ik een wanadoo zoek pagina. Toen heb ik FireFox geprobeerd maar nu doet hij het nog niet. Weet iemand hier een oplossing voor? Ik draai Windows xp sp1

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

wellicht een probleempje met de DNS, want de site zelf werkt wel gewoon namelijk.
Probeer anders eens een andere DNS om te kijken fo het dan wel werkt.

• janklp

janklp

FortyTwo Capital

Topicstarter
Terw_Dan schreef op 19 september 2004 @ 22:16:
wellicht een probleempje met de DNS, want de site zelf werkt wel gewoon namelijk.
Probeer anders eens een andere DNS om te kijken fo het dan wel werkt.
En hoe doe ik dat? Want het is vrij raar, als ik op gastenboek klik en daarna onderaan de pagina op home klik dan zie ik de icoontjes van nedstat wel! Dit snap ik dus niet.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ik pas even je topic titel aan - er zijn natuurlijk genoeg problemen met browsers :P

Vertel verder nog even iets meer - heb je een proxy server ingesteld, welke internet provider gebruik je, kan je met "nslookup" (hier is wel e.e.a. aan informatie over te vinden over hoe je dit moet gebruiken op GoT) wel die DNS naam bereiken? Welke DNS servers heb je ingesteld - toevallig die welke je 'ergens' gevonden hebt op internet en niet die van je eigen ISP? :)

Meer info dus ;)

• janklp

janklp

FortyTwo Capital

Topicstarter
Provider: Wanadoo
Proxy: Neen
Volgens mij heb ik ook geen dns server tenminste ik heb er nooit bewust één aangemaakt. Is dit genoeg info want verder ben ik niet erg bekwaam met DNS en andere ingewikkelde zaken.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Januszjes schreef op 20 september 2004 @ 16:58:
Provider: Wanadoo
Proxy: Neen
Volgens mij heb ik ook geen dns server tenminste ik heb er nooit bewust één aangemaakt. Is dit genoeg info want verder ben ik niet erg bekwaam met DNS en andere ingewikkelde zaken.
Vertel ons eens wat de volgende commando's je aan informatie verschaffen?
ipconfig /all
tracert www.fatdogexchange.com
:)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• janklp

janklp

FortyTwo Capital

Topicstarter
Spider.007 schreef op 20 september 2004 @ 17:11:
[...]

Vertel ons eens wat de volgende commando's je aan informatie verschaffen?
ipconfig /all
tracert www.fatdogexchange.com
:)
Als ik ipconfig /all in typ komt er een zwart scherm dat meteen weer verdwijnt, wat moet ik nog meer doen?

• codeweb
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18:04
wel via de prompt he;

dussss start -> uitvoeren

dan voor 2000/xp: cmd en voor andere command intypen
enteren en dan nog die tekst eens proberen ;)

[ Voor 10% gewijzigd door codeweb op 20-09-2004 17:42 . Reden: stomme smilie werkte niet mee... :\ ]

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-05 15:13

AzzKickah

06-CENSORED

codeweb schreef op 20 september 2004 @ 17:41:
wel via de prompt he;

Niet echt duidelijk voor een n00b (NOFI) lijkt me...
Klik Start
Klik Uitvoeren
Typ cmd
Druk enter

en dan de commando's die je eerder zijn gegeven :P

• janklp

janklp

FortyTwo Capital

Topicstarter
codeweb schreef op 20 september 2004 @ 17:41:
wel via de prompt he;

HEt spijt me zeer, ik krijg een soot ms-dos achtig scherm en dan krijg ik er echt niets uit.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

AzzKickah schreef op 20 september 2004 @ 17:43:
Niet echt duidelijk voor een n00b (NOFI) lijkt me...
Bepaald basiskennis nivo mogen we hier wel verwachten imnsho.

Wanadoo haalt hetzelfde grapje uit met DNS queries als Verisign deed toch?
Ik denk dat dat domain niet door wanadoo's DNS servers geforward wordt of gecached, zodat je redirected wordt naar hun eigen search.

Wanadoo overschrijft zoekpagina

overigens geen nette site... mij teveel banners 'n shit yo

[ Voor 16% gewijzigd door alt-92 op 20-09-2004 17:50 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• janklp

janklp

FortyTwo Capital

Topicstarter
Ik zal vast en zeker een grote noob zijn nu maar dit is wat ik gedaan heb en wat de uitkomsten zijn:
Afbeeldingslocatie: http://groups.msn.com/_Secure/0RAD0AjgV*et2yRjgxk2lrs1GrAISOuA2kS!O9qVaR10nxuwHwnF*jiBxkqVmx*LxKL*VJj9YbeAZEIyOfRUSvRqDeU0AePMH6FwCuGMVBlY/naamloos.jpg?dc=4675489926424648414

• Massiefje
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-04 13:43
Januszjes schreef op 20 september 2004 @ 21:48:
Ik zal vast en zeker een grote noob zijn nu maar dit is wat ik gedaan heb en wat de uitkomsten zijn:
[afbeelding]
Volgens mij is je windows sowieso als een beetje van slag. Wat je als tweede commando intyped is wel goed, maar windows werkt niet mee. DAt is al raar. (ik heb het dus over ipconfig /all).

Doe daar eens: "set" (zonder "") en laat die uitkomst eens zien.

• janklp

janklp

FortyTwo Capital

Topicstarter
Ik weet niet of het riskant is om dit openbaar te maken, zoja zeg het maar dan verwijder ik de afbeelding.
[Afbeeldingslocatie: http://groups.msn.com/_Secure/0SAAAAI4V2RFNCm8Mz8eUu9CJ5Oc3H4sdWhE3FQ6Vvdk*RUm8q2tq1BBH4FMBH3FJJA!aWJ*ur1wCoVEhpW4H9GTElrgkyPCHQVMJQOrfqLEAAAAAAAAAAA/probleem%203.JPG?dc=4675489931006662691

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Zoek eens waar ipconfig staat? Hij hoort in C:\windows\system32\ipconfig te staan en die dir staat in je path. Staat ipconfig inderdaad daar, dan is er iets niet goed :)

• janklp

janklp

FortyTwo Capital

Topicstarter
Jawel, hij staat daar 8)7

• Ethefox
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 03-05 15:12
Nou heb ik dat wel vaker gezien, geen ipconfig op XP Home. Wat wel werkt: Netwerkomgeving (op je bureaublad) rechtsklikken -> eigenschappen. lan-verbinding dubbelklikken , tabblad support geeft ook je ip-configuratie weer. Maar zelf heb ik zo'n probleem ook gehad, wanadoo-dns wordt aan gewerkt en zo nu en dan loopt er iets niet goed met de routering. Met een traceroute zie je dan ook waar het spaak loopt.
Oplossing is door een vrij toegangkelijke proxy te selecteren waardoor je via een andere route gaat. Dikke kans dat je er dan wel weer bij kunt, de site is nl. gewoon up.

Verwijderd

Misschien dom, maar als dat spel gebruikt maakt van iets JAVA-achtigs en hij heeft de JRE van SUN geinstalleerd die niet overweg kan met die site, dan zou dat ook wel eens een probleem kunnen zijn. Correct me if I am wrong.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Verwijderd schreef op 21 september 2004 @ 08:28:
Misschien dom, maar als dat spel gebruikt maakt van iets JAVA-achtigs en hij heeft de JRE van SUN geinstalleerd die niet overweg kan met die site, dan zou dat ook wel eens een probleem kunnen zijn. Correct me if I am wrong.
Als ik de site intik krijg ik een wanadoo zoek pagina
Misschien wel dom ja ;)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Pagina: 1