Toon posts:

link in email werkt niet altijd correct

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een email sturen aan mensen zodat ze direct op de juiste pagina komen zonder dat ze hoeven in te loggen. Dus heb ik de gebruikersnaam en het wachtwoord in de link gezet (Ik weet dat niet echt veilig is, maar het is ook geen serieuze beveiliging).

Mijn probleem is dat het bijvoorbeeld met hotmail niet werkt omdat de link aangepast wordt (zie hieronder).

Hotmail zal waarschijnlijk niet de enige zijn. Heeft iemand een oplossing voor dit probleem?

Bijvoorbeeld:
http://www.test.nl/index.php?test=6&test0=7

Wordt door hotmail veranderd in :
http%3a%2f%2fwww%2etest%2enl%2findex%2ephp%3ftest1%3d6%26amp%3btes2%3d7

• blizt
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-05 10:11

blizt

Wannabe-geek

Vertel mensen dat ze de link kunnen copy/pasten in hun adress bar? ;)
Of, iets gebruiksvriendelijker, gebruik urldecode....
Had je zelf volgens mij ook wel kunnen vinden in de manual (ik wist 't toevallig uit m'n hoofd, maar volgens mij kon je toch wel zoeken naar url ofzo? :))

United we stand, and divided we fall

Verwijderd

Topicstarter
Ik snap dat je de url weer kunt decoderen, maar mijn probleem is dat (bijvoorbeeld) hotmail dus niet de variabelen goed doorgeeft, waardoor men niet automatisch kan inloggen.

In outlook werkt het bijvoorbeeld prima.

Het gaat om het invullen van een enquete. Ik was zelf ook al op het idee van copy/paste gekomen :), maar het zijn mensen die vrijwillig die enquete moeten invullen. Dus elke extra moeite kan een te veel zijn.

Hopelijk heeft iemand een idee zodat je ook in hotmail gewoon op de link kunt klikken zodat automatisch wordt ingelogd.

Bedankt voor de reacties

Verwijderd

Ik weet niet of je html-mailtjes wilt versturen, anders kan je de url gewoon door een href omsluiten en dan zal hotmail het niet meer verkwanselen _als_ het goed is.

Bij mij ging het iig goed :)

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-05 21:24

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Verwijderd schreef op 19 september 2004 @ 23:31:
Ik weet niet of je html-mailtjes wilt versturen, anders kan je de url gewoon door een href omsluiten en dan zal hotmail het niet meer verkwanselen _als_ het goed is.

Bij mij ging het iig goed :)
Met een <a href> geval verandert Hotmail het ook. Als je een HTML mailtje stuurt kun je trouwens ook proberen een tag te maken die onclick een nieuw venster opent, maar ik weet niet hoe normale mailclients hiermee omgaan.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06-2025

drm

f0pc0dert

NMe84:
Met een <a href> geval verandert Hotmail het ook. Als je een HTML mailtje stuurt kun je trouwens ook proberen een tag te maken die onclick een nieuw venster opent, maar ik weet niet hoe normale mailclients hiermee omgaan.
afaik worden juist events eruit gesloopt door hotmail.

[ Voor 3% gewijzigd door drm op 20-09-2004 00:07 ]

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-05 21:24

NMe

Quia Ego Sic Dico.

drm schreef op 20 september 2004 @ 00:07:

afaik worden juist events eruit gesloopt door hotmail.
Daar zou je inderdaad wel eens gelijk in kunnen hebben. Ik heb het dan ook niet getest, het was simpelweg een suggestie. :)

Overigens werkt het bij mij altijd prima als ik een dergelijke link open via Hotmail. Dit omdat Hotmail via die 'gekke' link een framespagina opent, waar twee frames in zijn opgebouwd:
HTML:
1
2
3
4
<frame name="navigate" src="/cgi-bin/dasp/offhm.asp?_lang=NL" scrolling =" no" marginheight=1
noresize style="border-bottom: 2px solid #333366;">
<frame name="partner" src="http://www.netjesgecodeerdeurl.com/dusook?wat=betreft&variabelen=enzo"
marginheight=1>

De URL die Hotmail voor je opent is dus altijd dezelfde URL die in je bericht staat, alleen dan opgenomen in een pagina met frames. Ik snap dus eigenlijk niet hoe je hier een probleem mee kan hebben? :?

[ Voor 14% gewijzigd door NMe op 20-09-2004 03:12 . Reden: Layout ]

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Pagina: 1