[win32] Venster openen vanuit venster.

Pagina: 1
Acties:

• neevedr
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:50

neevedr

Dat was ik niet!

Topicstarter
Ik heb een MainWindow en vandaar uit kan ik netjes een Dialog openen. Nu wil ik vanaf de Dialog als er op een Button wordt geklikt een tweede (andere) Dialog openen.
Ik kan de tweede Dialog wel openen in de constuctor van het eerste dialog en in de functie Show(), dus waar de eerste Dialog wordt getoond, maar ik kan de tweede Dialog niet openen in de Message Handle van de eerste Dialog (DlgProc(...)) dus als er op een button is geklikt.

De klasse voor de eerste en tweede Dialog zijn, op de naamgeving na, Identiek.

Hoe kan ik vanuit de eerste Dialog de tweede openen?

• pjvandesande
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-05 14:59

pjvandesande

GC.Collect(head);

Je kan toch een 2e instancie maken?
Je zou in je MainForm ook een method kunnen maken die een dialog laat zien en deze method in je Dialog aan roepen.

• neevedr

neevedr

Dat was ik niet!

Topicstarter
Waar moet ik dan een 2e instancie aanmaken?
Ik wil de functie wel graag in de dialog maken en niet in het hoofdscherm.

[ Voor 8% gewijzigd door neevedr op 20-09-2004 22:42 ]

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-05 23:07

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Euh ja, C++ API

Over welke API heb je het in godesnaam :? win32?

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• neevedr

neevedr

Dat was ik niet!

Topicstarter
Eeuh, ja, zijn er nog ander api's dan?

Verwijderd

Zát. Elke library heeft namelijk een API :p.

Maarum... ik neem aan dat je C(++) gebruikt, en geen Delphi?

CreateDialog zou toch gewoon moeten werken? (Niet zoveel ervaring mee trouwens...)

• neevedr

neevedr

Dat was ik niet!

Topicstarter
CreataDialog werkt idd, dank je wel, als iemand tijd over heeft zou hij mij dan willen uitleggen wat API dan is?

Verwijderd

Woordenboek > A > API
API

API staat voor Application Programmers Interface. Dit is de interface die programmeurs kunnen gebruiken om software voor bepaalde producten te maken.

Zo heeft Windows bijvoorbeeld een API (beter bekend als Win32-API). Dat zijn functies waar programmeurs gebruik van maken om hun software te schrijven.

Een API maakt het voor een programmeur gemakkelijker omdat veelgebruikte functies direct beschikbaar zijn. Het maakt het ook voor de producent eenvoudiger, want zo is er een eenduidige manier om voor een systeem te programmeren.

Verwijderd

Een API is de verzameling van functieaanroepen die een libraryontwikkelaar beschikbaar stelt aan applicatieprogrammeurs.

Het is dus de interface (I) waarmee applicatieprogrammeurs (AP) de library aanspreken.

En per definitie heeft elke library dus een API.

• Grijze Vos
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-02 23:50
Grappig dat het hier over API's gaat, een klasgenoot vond het vreemd dat ik opmerkte dat Borland JBuilder geen API was.

Op zoek naar een nieuwe collega, .NET webdev, voornamelijk productontwikkeling. DM voor meer info

Pagina: 1