Wireless advies gevraagd

Pagina: 1
Acties:
  • 54 views sinds 30-01-2008

• Master ray
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20-11-2023
Hallo,

Ik ben op zoek naar wat advies.
Ik heb een Speedtouch 510 ADSL modem (was toch gratis)
en nu wil ik een Wireless netwerk,

Ik heb:
1 PC
1 Laptop
1 Printer (hp720c)

Ik will:
Internet op de laptop (wireless)
Communitatie tussen PC en laptop (wireless)
Printen vanaf de laptop (hangt er vanaf of de wireless oplossing duur is)

Probleem:
De laptop moet ik overal binnenshuis en buitenshuis kunnen gebruiken.
De zender komt beneden te staan dus als ik op zolder zit moet het bereik door 2 betonnen vloeren heen kunnen.

Wat heb ik allemaal nodig en wat zijn goede merken?

Alvast bedankt voor de moeite.

Ray

Raymond Ebben, SAS consultant, Netherlands

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Beste Ray Tweakers is geen vraag maar raak forum. Gebruik de search eens, daar kan je genoeg ervaringen in terug vinden.
Ik kan je vertellen dat linksys/sisco goede apparaten heeft maar je betaald er dan ook wel voor. Voor die printer gebruik een printerserver a 90€ of hang hem aan een van je andere pcs die hem dan deelt.(beetje basic)

• Master ray
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20-11-2023
Hallo SSH

Thanx, maar ik heb de Search geprobeert.

Ik kwam de meeste topics tegen in 2003. ik mag aannemen dat de technieken wel wat verandert zin.

My best guess... ik gebuik niet de juiste search termen.
Ik ben doorgaans niet iemand die lukraak items post.
Ik zoek eerst of ik het een en ander kan vinden.

Aan je reactie te merken zie ik dus duidelijk een en ander over het hoofd,

Ik zoek vanaf hier wel weer verder.

in ieder geval bedankt voor de moeite

Ray.

Raymond Ebben, SAS consultant, Netherlands

Verwijderd

technieken zijn niet erg veranderd.

Acesspoint is het belangrijkst.

ik heb de beste ervarigen met linksys. in jou geval een wap 11 of wap54 (prijzen varieren, tussen de 55 en de 75 voor de wap11 en tussende 60 en de 105 voor de wap54)

voor je laptop:
X-wireless pcmcia (computerland) zowel in 11 (19 euro) als 54 (39 euro geloof ik) mbit uitvoering

voor je PC:

X-wileless PCI 11 (25 euro) of 54 mbit (39 euro)

voor je printer:

mijn advies, hang hem gedeeld aan je pc.

linksys heeft een wifi printserver, maar deze is erg duur....

argument voor mijn keuze:

zelfs de goedkope kaartjes hebben allemaal goede chipsets en antene's waardoor het bereik over het algemeen zeer goed is. Acesspoints is een heel ander verhaal, meestal zijn de acesspoints duurder dan de linksys, terwijl dit in mijn ogen de beste is (heb er al diverse weg moeten gooien ivm stukke firmware/zenders. m'n wap11 van linksys draaide al 3 jaar probleemloos. en m'n wap 54 (vervanger) draait nu ook alweer 6 maandjes.)

• vanheemst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:36
neem de asus wl-500g! Zit al een printserver in!

Kijk op asus.com voor specs!

Voor je laptop heb je ook nog een kaart nodig, maar daar heb ik geen ervaring mee, aangezien mijn latop's voorzien zijn van en standaard wl. oplossing

• Banzi
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-05 09:15
Verwijderd schreef op 19 september 2004 @ 23:56:
zelfs de goedkope kaartjes hebben allemaal goede chipsets en antene's waardoor het bereik over het algemeen zeer goed is.
Niet helemaal waar in mijn ogen...

Zelf heb ik al tijden een Asus 300-nogwat... Kwam als een van de beste uit de test... Nooit problemen mee gehad. Neem ik ook regelmatig mee naar andere locaties waar alleen wired lan beschikbaar is.

Een kennis heeft een accesspoint aangeschaft (sitecom = goedkoop merk) met de bedoeling dat ik er in de buurt (zal nog geen 25 meter verder zijn) ook gebruik van zou kunnen maken als ik er met mijn laptop was... In 1 hoek kan ik er gebruik van maken, maar als ik ietsje verder weg ben, is het bereik verdwenen... Terwijl de asus er geen enkel probleem van maakte... Daar hadden we mee getest... Helaas keek die kennis meer naar de kosten, waardoor ik ietsje verder een belabberde verbinding heb...

[ Voor 3% gewijzigd door Banzi op 20-09-2004 00:09 ]

Ik zag, ik nam en ik kwam...

Verwijderd

tja ik heb met een x-wireless kaartje in m'n laptop bij de buren 3 huizen verderop zitten internetten over m'n eigen adsl lijn.

idd zullen niet alle goedkope kaartjes goed zijn, maar de x-wireless apparatuur is niet verkeert.

en ik had het niet over goedkope acesspoints.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2004 00:15 ]

• NBK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17-05 11:10

NBK

Weercam-Avatar

Ik heb zelf zowel een 300g als een 500g.
De stabiliteit van de AP is super. Draait hier al een half jaar ofzo en ik heb nooit vastlopers.
De zender van de 500g lijkt iets sterker dan die van de 300g maar dat kan komen doordat de 500g een externe antenne heeft en de 300g een interne. Het bereik is goed maar ik weet niet of je door 2 betonnen vloeren heen zal kunnen komen want ik zit hier in een oud huis met houten vloeren.
Het mooie aan de 500g is dat er een printserver inzit, voor USB of parallel, en dat is echt een mooi extra'tje. En de 500g is ook nog eens stukken goedkoper dan een linksys oid.

PC's; Home; Met 8619 units als 72e geëindigd bij DPC @ SETI-classic

• Cheese_man
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-11-2025

Cheese_man

Waarom kiezen?

Draytek heeft ook een mooie alles in 1 oplossing.....voor USB printer, met wireless, firewall en switch...gewoon voor aan je modem. sjeck de site ff om te kijken of er een model voor je bij zit.

www.draytek.nl

reserveringshouder Tesla Model 3

Verwijderd

Zie SSH, dit is inderdaad toch wel een beetje een topic waar je voor kunt searchen. Als je gewoon wat topics (en niet alleen hier, maar ook op andere sites over WiFi) leest merk je vanzelf met welke mensen goede ervaringen hebben qua bereik e.d. :)

Succes!
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.