Ik draai sinds kort op een dual monitor en ik ben hier zeer tevreden over. Ik had eerst een radeon 9000pro als agp en een oude sis kaart als pci kaartje. Deze beeldkwaliteit was niks op de 2e monitor dus heb ik een tweedehands matrox kaartje op de kop getikt (een g200 om precies te zijn). De beeldkwaliteit is hierna enorm vooruit gegaan maar dat allemaal terzijde.
Ik wilde laatst een spelletje gaan spelen (SOF II), ik start het spel op en ik krijg het standaard windows XP schermpje met de melding: "In SoF2.exe is een fout opgetreden en moet worden afgesloten. Onze excuses voor dit ongemak." Rapport verzenden enzo, jullie kennen het wel. Dit had ik eerst niet met 1 videokaart dus ik gaan zoeken en het bleek dus als je een kaart hebt die geen openGL ondersteunt je deze moet uitschakelen om een openGL toepassing te draaien.
Ik ga dus naar apparaatbeheer om te kijken of ik deze kaart uit kan schakelen. Dat ging maar ik moet dan wel elke keer opnieuw opstarten. Dit is vrij irritant vooral als je maar even wilt spelen. Het inschakelen kan wel zonder opnieuw op te starten dus ik vroeg me af of het uitschakelen ook niet geforceerd kan worden zonder opnieuw op te starten?
Mijn verdere specs:
- Asus A7v8x-x
- AMD XP 2500+ @ 3200+
- 2x 256 mb pc 500 a-data
- Hercules ati radeon 9000pro
- Matrox millenium G200
- Soundblaster 5.1 live!
- Samsung cd rw
- Standaard dvd speler
- Antec truepower 380 watt
- 80 maxtor schijf
- 7 fans aan een homemade fanbus
- 1 uv ccfl
Ik wilde laatst een spelletje gaan spelen (SOF II), ik start het spel op en ik krijg het standaard windows XP schermpje met de melding: "In SoF2.exe is een fout opgetreden en moet worden afgesloten. Onze excuses voor dit ongemak." Rapport verzenden enzo, jullie kennen het wel. Dit had ik eerst niet met 1 videokaart dus ik gaan zoeken en het bleek dus als je een kaart hebt die geen openGL ondersteunt je deze moet uitschakelen om een openGL toepassing te draaien.
Ik ga dus naar apparaatbeheer om te kijken of ik deze kaart uit kan schakelen. Dat ging maar ik moet dan wel elke keer opnieuw opstarten. Dit is vrij irritant vooral als je maar even wilt spelen. Het inschakelen kan wel zonder opnieuw op te starten dus ik vroeg me af of het uitschakelen ook niet geforceerd kan worden zonder opnieuw op te starten?
Mijn verdere specs:
- Asus A7v8x-x
- AMD XP 2500+ @ 3200+
- 2x 256 mb pc 500 a-data
- Hercules ati radeon 9000pro
- Matrox millenium G200
- Soundblaster 5.1 live!
- Samsung cd rw
- Standaard dvd speler
- Antec truepower 380 watt
- 80 maxtor schijf
- 7 fans aan een homemade fanbus