Toon posts:

2e videokaart direct uitschakelen in windows

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik draai sinds kort op een dual monitor en ik ben hier zeer tevreden over. Ik had eerst een radeon 9000pro als agp en een oude sis kaart als pci kaartje. Deze beeldkwaliteit was niks op de 2e monitor dus heb ik een tweedehands matrox kaartje op de kop getikt (een g200 om precies te zijn). De beeldkwaliteit is hierna enorm vooruit gegaan maar dat allemaal terzijde.

Ik wilde laatst een spelletje gaan spelen (SOF II), ik start het spel op en ik krijg het standaard windows XP schermpje met de melding: "In SoF2.exe is een fout opgetreden en moet worden afgesloten. Onze excuses voor dit ongemak." Rapport verzenden enzo, jullie kennen het wel. Dit had ik eerst niet met 1 videokaart dus ik gaan zoeken en het bleek dus als je een kaart hebt die geen openGL ondersteunt je deze moet uitschakelen om een openGL toepassing te draaien.

Ik ga dus naar apparaatbeheer om te kijken of ik deze kaart uit kan schakelen. Dat ging maar ik moet dan wel elke keer opnieuw opstarten. Dit is vrij irritant vooral als je maar even wilt spelen. Het inschakelen kan wel zonder opnieuw op te starten dus ik vroeg me af of het uitschakelen ook niet geforceerd kan worden zonder opnieuw op te starten?

Mijn verdere specs:
- Asus A7v8x-x
- AMD XP 2500+ @ 3200+
- 2x 256 mb pc 500 a-data
- Hercules ati radeon 9000pro
- Matrox millenium G200
- Soundblaster 5.1 live!
- Samsung cd rw
- Standaard dvd speler
- Antec truepower 380 watt
- 80 maxtor schijf
- 7 fans aan een homemade fanbus
- 1 uv ccfl

Verwijderd

zit er niet een service aan vastgebonden?

probeer die uit te schakelen of probeer het andersom.. schakel je andere videokaart uit.. als je toch maar ff wilt spelen.. waarom niet?...

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13:18

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Lijkt me verstandiger eens te kijken naar nieuwere drivers voor die Matrox kaart, aangezien deze gewoon OGL moet kunnen aansturen.

Tesla Model Y RWD (2024) ▪︎ Daikin Altherma 3 6kW (300L SWW) ▪︎ 20x AIKO NeoStar 2S+ 465Wp ▪︎ Sigenergy SigenStor EC 10+10 (12kW + Gateway HomePro TP)

Verwijderd

Topicstarter
@ hardstylefoeker
Wat bedoel je daar precies mee want de matrox presteert toch wel minder als die 9000pro lijkt mij, sterker nog hij ondersteunt geeneens OGL (lijkt mij)

@ --MeAngry--
Voor zover ik weet heb ik de nieuwste drivers. Ik heb ze gewoon van de site van matrox gehaald, ik zal even de driverversie checken.

edit: stuurprogrammaversie is 5.82.18.0

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2004 21:32 ]

Verwijderd

ja dat is waar maar als je ff wilt spelen dan boeit t och niet... en anders.. tja.. moet je maa rop nieuw opstarten lijkt mij...

• OnTracK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:37
Het werkt ook niet als je 2e monitor disabled in Windows? dat kan namelijk wel zonder rebooten en m.b.v. Ultramon ook met shortcut keys

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de 2e monitor gedisabled maar dat werkt dus niet. Hij blijft dan die foutmelding geven. De videokaart moet dus echt uitgeschakeld worden. Er bestaat nog een nieuwere zie ik net, uit september 2004. Deze ga ik even proberen.
edit: werkt niet, er staat dat er geen matrox hardware gedetecteerd is :?

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2004 21:39 ]

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 13:04
Is dit niet een kwestie van de juiste display (pci/agp) als primair instellen in BIOS?

Verwijderd

Topicstarter
@ zetje01

Je hebt helemaal gelijk, ik heb agp als primair ingesteld en het is opgelost! Ik had dit eerst niet gedaan met de sis kaart omdat die niet op wou starten als secundair. Heel erg bedankt! :>

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Verwijderd schreef op 19 september 2004 @ 21:48:
@ zetje01

Je hebt helemaal gelijk, ik heb agp als primair ingesteld en het is opgelost! Ik had dit eerst niet gedaan met de sis kaart omdat die niet op wou starten als secundair. Heel erg bedankt! :>
Weet iemand misschien of er ergens een lijst te vinden is van PCI kaarten die wel werken in Windows als tweede kaart, terwijl de BIOS setting op AGP staat ?

Ik heb hier nl. een S3 PCI kaart en een ATI Rage PCI kaart en beide weigeren ze te werken in Windows als ik de bootvolgorde op "AGP eerst" zet.

Iemand idee?

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• MeMoRy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08-05 16:42
Je kunt iets niet disabelen zonder opnieuw op te starten: de drivers zitten in de kernel geladen (je hebt wel een service, maar die "Provides system and desktop level support to the NVIDIA display driver").
Maar ik had hetzelfde probleem met een S3virge kaartje en het zou echt moeten werken als je de tweede monitor disabled in display properties (wel op apply drukken!).
En draai jij SoF2 in OpenGL? Niet directx?

En zetje heeft gelijk: Toen ik die kaart wilde installeren, moest ik mijn primary boot device op PCI zetten (EN de drivers van de AGP kaart deinstalleren)

U vraagt, wij antwoorden.

Pagina: 1