ftp server en @Home

Pagina: 1
Acties:

• Zenlung
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 29-07 08:54
Kan iemand mij vertellen hoe ik een ftp server kan laten draaien op een @home kabelverbinding.
als men bij mij wil inloggen krijgen ze steeds een "time out"
men kan niet inloggen met een ftp proggie maar ook niet via web
|:(

mijn ftp server pc draait op Win ME
met vermillion FTP Deamon

Verwijderd

dan pak je hem op en draai je hem een rondje : je hebt nu een draaiende ftp server >:)

maar nu echt, gebruik je een server? zoja: maak een portmapping aan op poort 21 naar je interne ip
is dat klaar dan installeer je Serv-U (is vast wel ergens op tucows) en dan doet het ut prima

heb je geen server/router dan mag je de mapping overslaan en dan installeer je alleen Serv-U :)

en klaar is THC-HiDeOuT

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 24-08 13:36
idd... zo heb ik het ook gedaan; alleen met warftp..

En je kunt bij www.myip.org een subdomain aanvragen; dan hoef je niet van die irri ip nummertjes door te geven..
Veranderd je IP?? ff doorgeven (webbased) en binnen een paar minutes is alles weer doorgevoerd... superhandig

Pvouput live

Verwijderd

@home heeft statische IP's dus je kan gewoon een ftp servertje draaien. Ik draai zelf G6 Ftp server en dat werkt probleemloos. Je kan zelfs gewoon port21 gebruiken voor je server. Let er wel op dat mensen uit hetzelfde netsegment als jij zit niet direct op jouw ip kunnen inloggen, dit is een beveiliging van @home :)

Verwijderd

En door winroute kan dat wel :):):) want het is een ROUTE programma, en dat is daar voor nodig, heb je geen winroute: het kan wel, met 'route add' onder dosprompt... maar dan gebruik je maar es de search functie hier bovenaan in beeld, want dat kennen de meeste mensen helaas niet :(

• Dualdude
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-06 23:18
met iemand die in het zelfde subnet zit met @HOME kun je nooit rechtstreeks communiceren. Dat houden ze tegen. Could be the problem???? Ik weet niet hoe je test...

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 24-08 13:36
Probeer us zelf te connecten naar je FTP: ftp://127.0.0.1 kijken of dat werkt..
En daarna naar je eigen IP connecten; kijken of dat werkt.. Zo kun je iig controleren of het aan je servertje ligt of aan je connectie.. Lukt het bovenstaande dan moet je verder kijken naar de connectie..

Pvouput live

Pagina: 1