club3d 9700 pro artifacts, kapot of meer koeling?

Pagina: 1
Acties:
  • 104 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 89518

Topicstarter
Hey,

Ik heb opeens artifacts met vice city, nooit eerder gehad :?

plaatje: (klikbaar)

Afbeeldingslocatie: http://img82.exs.cx/img82/8545/vicecityartifact.th.jpg

Ik heb verder ook fouten in meer spellen, maar daar heb ik ze altijd, op zelfde plekken. Bijvoorbeeld witte stippellijntjes, of flikkerende textures op bepaalde plekken.

--

Deze artifacts verschijnen als ik in vice city net 1 minuut over de straat loop, daarvoor niet dus.

Ik heb net een nieuwe bios geinstalleerd, de laatste, zou het daaraan kunnen liggen?

Mijn temps zijn 30 graden, en 38 graden stressed..

Systeem:

p4p800
2.8 ghz 800 fsb
club3d ati radeon 9700 pro
2x512 pc-3200 dual channel kit , twinmos
480 w antec true power

Koeling: zalman 7000a-cu (de zwaarste, van koper)
en een extra casefan, en natuurlijk de airflow van de antec voeding.

Aan koeling kan het niet liggen denk ik, dus kaartje terugsturen/nieuwe kopen maar?

Bvd, Xenome.

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 89518 op 19-09-2004 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
zet eens een extra fan op die kaart, ik denk dat ie gewoon te heet word, en dat kun je zo makkelijk testen

heb je het met die extra koeling nogsteeds dan kun je er wel van uit gaan dat de kaart kapot is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Mmmm.. ik start net vice city weer op, loop weer wat over straat , en nu krijg ik opeens geen artifacts 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polycom
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16:41

Polycom

Poes van goud

sommige artifect zijn er gewoon.. in halo bijvoorbeeld heb je op muren een soort plaatje zitten die lichten moeten voorstellen.. in de verte knipperen die heel irritant.. maar wat blijkt, een vriend heeft ook halo en heeft dat ook, dus soms ligt het aan de game en niet aan je videokaart.

Maar die strepen in de screenshot horen niet, dat ligt echt aan je kaart. Koop gewoon een artic cooler rev 3, of eentje van zalm.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artz
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 20-04 22:19
Heb ik ook met GTA3, noem ik nou niet echt artifacts, meer een fout in de textures..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-06 17:01

epo

Welke revisie is je kaar ? je kan het zien aan de 2 laatste cijfers van je s/n , deze moet 30 of hoger zijn voor een juiste werking icm met je moederbord, zie ook je moederbord boekje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 72927

epo schreef op 19 september 2004 @ 21:34:
Welke revisie is je kaar ? je kan het zien aan de 2 laatste cijfers van je s/n , deze moet 30 of hoger zijn voor een juiste werking icm met je moederbord, zie ook je moederbord boekje.
Na die artifact die je hebt op die vice city plaatje is er denk 1 van je video mem
ik zou zeggen check je mem temperatuur even (je mag je handen er net aan verbranden ongeveer mijne werd ongeveer 55 graden en dan fuctioneerde het nog goed )

Probeer anders even je vid mem iets terug te clocken om er zeker van te zijn dat je mem dit doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb geprobeerd m'n kaart te reseaten, dat helpt niet. Ik heb ook catalyst 4.8 geprobeerd, helpt ook niet.

Het probleem is dus: De ene keer dat ik vice city opstart heb ik deze strepen niet, en de andere keer wel. Soms pas na een tijdje, soms gelijk.

In andere spellen nog niet tegengekomen. Dus (zoals altijd lijkt wel met mijn artifacts/grafische foutjes problemen) kan ik het probleem niet goed aanwijzen.

Ik heb btw sinds ik dit mobo heb alleen maar problemen met grafische foutjes ( ik ga nu ook wel overal op letten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Nu online
Welk mobo ?

Van artifacts valt er geen screenshot te maken, volgens mij, dat is een hardware matige fout.(brak geheugen etc...) Dus dit is een software matige fout. Waarschijnlijk fout in de textures. Misschien helpt een de nieuwe patch ?

[ Voor 7% gewijzigd door STIMPPYYY op 21-09-2004 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polycom
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16:41

Polycom

Poes van goud

ach... de 9800 pro is met een standaart koeler rond de 80 graden (stressed)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 44203

Je kan eens met ATITool testen of de hardware die artifacts veroorzaakt. Je kan de max core en de max. mem-speed vinden. Als die beneden de oorspronkelijke specs liggen, kun je het proberen met betere cooling. Helpt dit nog niet, dan wordt het tijd voor een opvolger voor je ATI. Geeft ATITool geen problemen, dan ligt het probleem in je software. Misschien dat een update/patch het probleem fixt. Je kan even zoeken in de releasenotes van je ATI-driver of er iets over bekend is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-06 17:01

epo

epo schreef op 19 september 2004 @ 21:34:
ok, blijkbaar wil je niet lezen :) lees eens pagina 2-18 van je moederbord boekje :

=quote pagina :
If installing the ATI 9500 or 9700 Pro Series VGA cards, use only the
card version PN XXX-XXXXX-30 or later for optimum performance and overclocking
stability
==

Een vriend van mij heeft deze combi, en heeft al met 2 van deze kaarten last gehad van artifacts, oplossing was de kaart omruilen voor een 9800pro :).

[ Voor 3% gewijzigd door epo op 21-09-2004 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nIghtorius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 27-06 16:50

nIghtorius

Poef!

STIMPPYYY schreef op 21 september 2004 @ 21:42:
Welk mobo ?

Van artifacts valt er geen screenshot te maken, volgens mij, dat is een hardware matige fout.(brak geheugen etc...) Dus dit is een software matige fout. Waarschijnlijk fout in de textures. Misschien helpt een de nieuwe patch ?
ook hardware fouten kun je vastleggen met een screenshot..

je legt namelijk de framebuffer vast. als er door een hardware fout allerlij shit ernaar word weggeschreven kun je dit makelijk capturen.

maar als ik zijn probleem beschrijving zo aanhoor heb ik het vermoeden dat de kaart in kwestie een beetje warmpjes krijgt. Misschien wat zwaardere koeling (of huidige koeling controleren) geen kwaad kan?

Ryzen 9 5900X @ 5.1Ghz | MPG B550 GAMING CARBON | 96GB DDR4-3200 | RTX 4070TI | 2TB + 1TB m.2 SSD | 3x 1TB HDD | 1x 2TB SATA SSD | 32" G3223Q (4K/144Hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 71531

Dit lijkt meer op koeling probleem :) mischien heb je niet genoeg airflow in je kast . Als je kaart kapot zou zijn zou die niet zo mooi beeld geven :+ dus gewoon een 80 mm fan er tegen aan checken wat er dan gebeurt.

Topicstarter
epo schreef op 21 september 2004 @ 22:44:
[...]

ok, blijkbaar wil je niet lezen :) lees eens pagina 2-18 van je moederbord boekje :

=quote pagina :
If installing the ATI 9500 or 9700 Pro Series VGA cards, use only the
card version PN XXX-XXXXX-30 or later for optimum performance and overclocking
stability
==

Een vriend van mij heeft deze combi, en heeft al met 2 van deze kaarten last gehad van artifacts, oplossing was de kaart omruilen voor een 9800pro :).
Ohja, sorry was vergeten hierop te reageren :)

Ik heb dit idd al is gechecked in mobo boekje, en mn kaart is idd de goede revisie. ( 30 of hoger dus)

Mijn moederbord is een P4P800 non-deluxe, en het schijnt een bekend geval te zijn met deze moederborden icm verschillende soorten geheugen..

Daarom denk ik erover om mijn mobo te vervangen, omdat ik bepaalde grafische foutjes ook met met een geforce 4 heb..

Deze artifacts, zoals te zien op plaatje, heb ik echter sinds kort, en alleen in vice city.

Hitte is het niet denk ik, want mijn mobo en processor temps zijn heel goed ( 30 graden-36 graden) stressed. Als ik mijn kast open zet heb ik het nog, en mn kaart voelt dan ook niet heel heet, ik kan mn vinger er gewoon ophouden

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 89518 op 22-09-2004 16:49 ]

• LifeTecH
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Anoniem: 89518 schreef op 22 september 2004 @ 16:47:
[...]

Ohja, sorry was vergeten hierop te reageren :)

Ik heb dit idd al is gechecked in mobo boekje, en mn kaart is idd de goede revisie. ( 30 of hoger dus)

Mijn moederbord is een P4P800 non-deluxe, en het schijnt een bekend geval te zijn met deze moederborden icm verschillende soorten geheugen..

Daarom denk ik erover om mijn mobo te vervangen, omdat ik bepaalde grafische foutjes ook met met een geforce 4 heb..

Deze artifacts, zoals te zien op plaatje, heb ik echter sinds kort, en alleen in vice city.
Hoe heet wordt je mobo dan? want als je het probleem met twee videokaarten hebt, kan het aan de koeling van je Mobo liggen.

Topicstarter
36/38 graden stressed, in het ergste geval.

Anoniem: 110708

ram word te warm , zet er sinks op :) puntjes worden meestal door ram veroorzaakt en aangezien bga ramsing niet overdreven duur zijn zal je probleem snel zijn opgelost ;)

Topicstarter
Anoniem: 110708 schreef op 22 september 2004 @ 22:34:
ram word te warm , zet er sinks op :) puntjes worden meestal door ram veroorzaakt en aangezien bga ramsing niet overdreven duur zijn zal je probleem snel zijn opgelost ;)
Hoe kan het dan dat ik het met twee kaarten heb, waaronder een geforce 4 die net nieuw is (en nooit overklokt)?

Of bedoel je mn 2x512 mb dual channel pc-3200 twinmos geheugen?

--

En of het nou m'n ddr pc-3200 geheugen is, of geheugen op de kaart, kan het zijn dat het al permanent beschadigd is doordat het al maanden 'oververhit' aan het draaien is?

En als laatste: hoe kan ik op de nieuwste bios voor p4p800 moederborden van asus fast write aan/uit zetten? Ik zie het nml nergens staan in mn bios, wel in ati driver settings.

[ Voor 40% gewijzigd door Anoniem: 89518 op 23-09-2004 13:41 ]

Topicstarter
Ok, ik heb het nu dus ook in mafia :( (wat je in het plaatje ziet -- ik heb ook dat probleem van 'pixel-lijnen' maar dat heb ik op vaste plekken, en altijd.

Ik heb net mn kast opengezet en toen had ik het niet meer, dus die artifact op plaatje is wel hitteprobleem denk ik..

Toch raar, zon kaart moet zichzelf met zn eigen koeler toch kunnen koelen?
Heb stof eruit gehaald hielp niet.

Ik ga geen nieuwe koeling erop zetten, want ik vind dat zon kaart gewoon moet werken in een systeem waarin processor 38 graden, en moederbord 33 graden is.. zonder extra heatsinks.

Topicstarter
Ik ben er echt klaar mee nu, heb het probleem al maanden ..

Dus ik ga nu een nieuw moederbord kopen, en nieuw geheugen ( twinmos schijnt tricky te zijn) en mn oude geheugen en/of mobo verkopen. ( eerst kijken waar de fout nou in zat)

Ik wil nu dus dit kopen:

Mobo: MSI 865PE NEO 2 Platinum
geheugen: 2x512 kingston pc-3200

Goeie combi?

• Eichii
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 04-09-2017
Tip dan: Installeer dan je chipset-drivers ook gelijk mee.

Ik wil niet zeggen dat je dit misschien wel of niet hebt gedaan, maar een vriend van mijn broertje had hetzelfde met zijn pc-tje. Na installatie van chipset-drivers en alle nieuwe drivers voor zijn spul die ik maar kon vinden gedownload en geinstalleerd en bios-update gedaan.

Na dit proces wat een uurtje duurde zit hij lekker te gamen tot hij een ons weegt.

Misschien even proberen? ;)

Topicstarter
Heb de intel INF chipset update utility geinstalleerd ja, als je die bedoelt ..

helpt helaas niet..
Pagina: 1