[poort 6346] Waarom word ik op deze poort bestookt? *

Pagina: 1
Acties:

• BoGhi
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21-09 10:42
Iemand enig idee wat er aan de hand is op poort 6346? Ik word sinds vanmiddag bestookt met inkomende TCP verbinding-requests op deze poort, vanaf zeer verschillende externe IP-adressen.

Ik weet dat dit de Gnutella share-poort is, maar het lijkt me sterk dat allerlei gebruikers mijn IP ineens als destination hebben ontdekt.. (ik gebruik Gnutella niet eens).

Programmers don't die. They GOSUB without RETURN

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Heb jij een variabel IP-adres?

Anders zou het kunnen dat een vorige bezitter van je huidige adres wel actief was met Gnutella, waardoor dat adres bij veel clients bekend is.

Virussen? Scan ze hier!

• BoGhi
Had gekund idd, maar nee (volgens mij heb ik een semi-statische IP: net even gechecked, maar hij is onveranderd).

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

offtopic:
Kleine titeledit

Ik zou toch gokken dat het zoiets is geweest.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• BoGhi
'k heb deze IP al een tijdje, nog nooit 'last' gehad van deze requests.. Sinds vandaag. 't zou misschien ook wel andersom kunnen zijn, dat iemand 'mijn' IP toegewezen heeft gekregen en een tijdje heeft gebruikt.
Geen nieuwe exploit dus..

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Poort 6346 is een van de standaardpoorten van het Gnutella netwerk.

Ook shareaza, edonkey maken hier geloof ik gebruik van :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 01-12 10:43
sanfranjake schreef op 19 september 2004 @ 20:13:
Poort 6346 is een van de standaardpoorten van het Gnutella netwerk.

Ook shareaza, edonkey maken hier geloof ik gebruik van :)
edonkey gebruikt andere poorten

Verwijderd

Poort wordt gebruikt door gnutella, limeware en BearShare zag ik na wat Googlen.

Een comment van iemand was:
i connected to the network once and now i get a connection about 10 times a minute because of it. these file sharing apps are really agressive. do not use them unless you want to be ping flooded to death.
Anyway ik heb ook een vraagje over poort scans. Ik krijg regelmatig scans binnen van ip adressen die niet te resolven zijn. Bijvoorbeeld:
root@wodan:/tmp# host 3.95.86.218
Host 218.86.95.3.in-addr.arpa not found: 3(NXDOMAIN)
Dit komt best vaak voor. Zijn dit nu spoofed adressen of ligt het ergens anders aan.
Het is niet dat ik dit bij ieder adres heb ofzo. De meesten resolven gewoon goed. Ik merk wel dat vaak adressen die beginnen met 3.x.x.x en 4.x.x.x fout gaan.
Pagina: 1